2012-07-20, 19:04
Medlem
jordglobens avatar
Jag har sökt med sökfunktionen men nu anser jag att vi måste städa upp i schnitzelträstket.

Min önskan är att få tips o råd om hur man får till den bästa schnitzelen någonsin.

Jag har gjort ovan nämnda delikatess på flera olika sätt: Kotlett, fläskfile, fläskskinka, kalvkotlett, kalvinnanlår och karré.

Tycker nog att kotlett blir bäst. Men kom gärna med invändningar!!

Schnitzeln, anser jag, skall serveras med råstekt potatis och gröna ärtor. Som tillbehör på bordet ska det finnas fri tillgång på citronklyftor, sardeller, kapris och en mustig rödvinsskvy. Jag vet att sås är bannlyst för en klassisk schnitzel, men, i min mening, passar det galet bra.
Citera
2012-07-20, 20:20
Medlem
[Strange Days]s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jordgloben
Jag har sökt med sökfunktionen men nu anser jag att vi måste städa upp i schnitzelträstket.

Min önskan är att få tips o råd om hur man får till den bästa schnitzelen någonsin.

Jag har gjort ovan nämnda delikatess på flera olika sätt: Kotlett, fläskfile, fläskskinka, kalvkotlett, kalvinnanlår och karré.

Tycker nog att kotlett blir bäst. Men kom gärna med invändningar!!

Schnitzeln, anser jag, skall serveras med råstekt potatis och gröna ärtor. Som tillbehör på bordet ska det finnas fri tillgång på citronklyftor, sardeller, kapris och en mustig rödvinsskvy. Jag vet att sås är bannlyst för en klassisk schnitzel, men, i min mening, passar det galet bra.

Själv föredrar jag kalvinnanlår utan tvekan.

Det viktigaste för min del är väl dock att köttbiten skall vara väl utbankad och att schnitzeln steks i både olja och smör.

Som variation till den råstekta potatisen så fungerar även Spätzle fint som kolhydrattillbehör.

Sedan håller jag med om att det gärna kan serveras en sky-sås till - dock skall denna givetvis serveras ā part och inte på tallriken så att man själv kan ta önskad mängd.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in