• 1
  • 2
2012-07-25, 06:28
Medlem
Bairuilongs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av losmi
...Varför betalar man avgift varje år till banken om man själv ska lösa sådana här problem?

Min fråga är då vilken skyldighet har banken? Ska jag eller dom ta tag i detta? Jag har inga problem med att göra det själv, men känns onödigt om det är så att banken har skyldighet att göra det!...

För det första - Är du säker på att du har blivit lurad? Det kan helt enkelt vara så att det var ett misstag från säljarens sida. Om du kontaktar dem kanske problemet löser sig direkt och du får en ursäkt.

För det andra - Hur ska din bank veta att något fel har begåtts? Ur deras synvinkel ser de bara två transaktioner i en lounge med samma belopp vilket lika väl kan vara att du först betalt din egen beställning, och därefter betalt för ditt sällskap (och en hel rad andra tänkbara möjligheter)

För det tredje - Om man efter en livad kväll på krogen går till banken och hävdar att hälften av alla inköp i baren måste berott på att säljaren lurat mig: Anser du då att banken ska ta itu med "bedrägeriet" och reda ut detta med krogen?

Jag tror att om du tänker efter så hittar du själv svaren på dessa frågorna.

Mvh
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in