Flashback bygger pepparkakshus!
2012-07-20, 11:57
Medlem
ja jävlar vilken smäll. bara 14 döda? värdelös massaker. kunde dom inte ha kastat in lite rörbomber eventuellt placerat ut lite tidsinställda bomber i väskor runtom där alla satt. då hade dom säkert fått massa fler döda. och jag hade blivit bra mycket gladare. hjälten som inte är så speciellt hjälte skulle dragit ett skott rakt igenom huvudet på sig själv, alltså dödat sig själv. då hade han fått ett bättre rekord. och bättre status i mina ögon. dålig massaker. får hoppas dödsantalet stiger. detta gjorde min dag. halleluja.
Citera
2012-07-20, 11:57
Medlem
Enligt CNN så ska GM ha avfyrat en rökgranat innan han började skjuta. Först reagerade inte människorna i biografen då de trodde att skottljuden kom från en annan film i salongen brevid.
Citera
2012-07-20, 11:58
Medlem
Onkel-Ben-nys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av noble
Gissar på en sjuk människa som fått för sig att han är någon jävla superhjälte eller "super villain". Luktar inte islamistisk terror om detta, om vi säger så.
Nej islamister bruka väl försöka se till att stryka med själva men den här verkade väl fly?
Citera
2012-07-20, 11:58
Medlem
Det kan visst vara al-Qaida!

Al-Qaeda ninjas

Masked gunmen in training video

http://www.thesun.co.uk/sol/homepage...da-ninjas.html
Citera
2012-07-20, 11:59
Medlem
bullet^s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gustav19
ja jävlar vilken smäll. bara 14 döda? värdelös massaker. kunde dom inte ha kastat in lite rörbomber eventuellt placerat ut lite tidsinställda bomber i väskor runtom där alla satt. då hade dom säkert fått massa fler döda. och jag hade blivit bra mycket gladare. hjälten som inte är så speciellt hjälte skulle dragit ett skott rakt igenom huvudet på sig själv, alltså dödat sig själv. då hade han fått ett bättre rekord. och bättre status i mina ögon. dålig massaker. får hoppas dödsantalet stiger. detta gjorde min dag. halleluja.

Du kan inte må så jävla bra va?
Citera
Medlem
Tittade på http://www.9news.com/video/9newsonline.aspx och där stod det "Swedish medical CTR confirmed three dead". Vet inte om det har med skjutningen att göra men vad kan det innebära?
Citera
Bannlyst
fyfan va sjukt, antar att alla satt redo och kolla på filmen när någon smyger upp bakom och börjar peppra
Citera
Medlem
Tittade på http://www.9news.com/video/9newsonline.aspx och där stod det

"Swedish medical CTR confirmed three dead". Vet inte om det har med skjutningen att göra men vad kan det innebära?
Citera
2012-07-20, 12:00
Medlem
drlinkps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DestroyPrometheus
Här ett klipp med ett vittne:
Witness from Century 16 Aurora Mall shooting on 9 News tells details
http://www.youtube.com/watch?v=bRxJj-A3_nc

Noterade att det under klippet rullar nyhetsuppdateringar om läget. På en sån står det "Swedish medical CTR told to expect up to 20 victims"... Vad innebär det?

28 sekunder in på klippet...
Citera
2012-07-20, 12:00
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KingECantona
fyfan va sjukt, antar att alla satt redo och kolla på filmen när någon smyger upp bakom och börjar peppra

Han sparkade in en dörr och började sedan skjuta.
Citera
2012-07-20, 12:02
Medlem
Kerubs avatar
Fan vad skumt. Vad tror ni motivet kan vara?

Något företag associerat med biosalongen som har problem med maffia kanske?
Citera
2012-07-20, 12:04
Medlem
wonderlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Onkel-Ben-ny
Nej islamister bruka väl försöka se till att stryka med själva men den här verkade väl fly?

Om inte annat brukar väl Al-Qaida eller annan grupp vilja claima sånt här snabbt? Eller att GM gärna skyltar med att han är islamist.

Enligt polisen finns inga tecken på islamistkoppling i nuläget i alla fall.

Valet av läge känns mer troligt imo att det är psykstörd amerikan som har en störd hangup på Batmanfilmerna.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in