Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2012-07-20, 10:45
  #13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Troian
Tio döda och omkring 30 till 40 skadade enligt polisens uppgifter. Skytten ska ha varit klädd i gasmask och även använt sig av någon form av gas, typ tårgas.

http://www.itv.com/news/story/2012-0...r-says-report/

Fruktansvärt! vibbar av breivik..
Citera
2012-07-20, 10:48
  #14
Medlem
"Tear gas went off in the cinema following the gunfire, Stuart said. She added that bullets had passed from one theater into an adjoining one."

Vilken panik!

http://usnews.msnbc.msn.com/_news/20...e-theater?lite
Citera
2012-07-20, 10:49
  #15
Medlem
Troians avatar
Minst tjugo döda och tio skadade enligt någon i Twitterflödet som hänvisar till ABC News.

Edit: Nej, tvärtom. Hon ändrade sig. Minst tio döda, minst tjugo skadade...
__________________
Senast redigerad av Troian 2012-07-20 kl. 10:52.
Citera
2012-07-20, 10:50
  #16
Medlem
Hoylers avatar
"Swedish Medical Center"?!

tragiskt hur som helst. hoppas de inte blir så i Stockholm den 25e, när jag ska på premiären.
Citera
2012-07-20, 10:51
  #17
Medlem
Troians avatar
Fox News ( )gör kopplingar till Occupy-rörelsen. Otippat.
Citera
2012-07-20, 10:51
  #18
Medlem
pankaksOlles avatar
Det står på AB att det var 30min in i filmen så folk utanför kanske trodde det var ljud från filmen.
Citera
2012-07-20, 10:52
  #19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hoyler
"Swedish Medical Center"?!

tragiskt hur som helst. hoppas de inte blir så i Stockholm den 25e, när jag ska på premiären.

Väldigt tragiskt! Man får ju hoppas att det är GM är en person som t.ex. Inte fått biljett till premiären och bestämt sig för att hämnas! Bättre det än att det skulle vara någon organiserat så att säga.
Citera
2012-07-20, 10:54
  #20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Troian
Fox News ( )gör kopplingar till Occupy-rörelsen. Otippat.

Nä fox går ju inte att ta seriöst längre. Liknar ju någon nyhetskanal ifrån Nordkorea..
Citera
2012-07-20, 10:55
  #21
Medlem
prettycats avatar
Fy fan, räcker det inte med människor som mejar ner oskyldiga nu? Man kan undra varför hen valde en biopremiär.. Slump/för att det är mycket folk som är lätta att skada då alla sitter ner eller om det fanns en annan anledning?
Citera
2012-07-20, 10:55
  #22
Medlem
Division.Bells avatar
Helt sjukt, vad var klockslaget i Sverige när detta bröt loss ?
Citera
2012-07-20, 10:56
  #23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Division.Bell
Helt sjukt, vad var klockslaget i Sverige när detta bröt loss ?

Runt 10 förmodligen.
Citera
2012-07-20, 10:56
  #24
Medlem
Hoylers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av drCuz
Väldigt tragiskt! Man får ju hoppas att det är GM är en person som t.ex. Inte fått biljett till premiären och bestämt sig för att hämnas! Bättre det än att det skulle vara någon organiserat så att säga.

någonting säger mig dock att de är de.

Lite obehagligt, men mina tankar går just till att detta skulle vara organiserat utöver just honom, alltså att de kommer ske på fler biografer. Jag hoppas att ja har fel, men gas, gasmask, och rykten om 20 döda? denna person vet ju vad han sysslade med, och personer som honom gör ju sällan en sådan här sak utan se till att hans poäng och mål går fram.

Visst, kanske lite väl konspiratoriskt av mig, men ja, gut feeling. hoppas dock på att han är ensam i sin gärning, och att vi slipper se mer av detta!
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback