Citat:
Ursprungligen postat av Koreanskbot
Hade gärna velat se dig gå ut i skogen och försöka betala räkningen därifrån. Iphone precis som alla andra smartphones är beroende av Wifi/internet uppkoppling, ta bort det och vad har du då? En vanlig telefon som för 10 år sedan. Dessutom så kan du fan inte styra ett rymd projekt från en jävla iphone.

Alltså så kommer den stationära marknaden inte att dö ut då den har så mycket mer kapacitet och tillgångar än vad en smartphone har.
Det tänkte jag inte på att vi kommer ha våra egna rymdprojekt att leka med i framtiden! Dumt av mig förlåt!
Jag tror att den stationära datorn kommer dö ut i de flesta svenska hem. Sedan kommer det naturligvis finnas stationär datorer kvar på arbetet och i de offentliga livet där det finns behov.
Det kommer även finnas kvar för dem som vill spela avancerade spel.
Ordbehandling fungerar utmärkt på en bärbar dator.
Citat:
Ursprungligen postat av .Dead.
Jag vet inte hur det är med dig, men jag skulle då inte vilja spela spel på en telefon eller surfplatta...
Så länge det finns gamers, kommer det finnas efterfrågan på stationära och laptops.
jag ställde mer en fråga för diskussion. Inte så mycket vad jag tycker och tänker egentligen. Sjävlklart finns det folk som vill spela spel och det kommer finnas kvar. Men de flesta "vanliga Svensson" kommer inte ha användning av en stationär i framtiden. Den är stor och den tar plats.
Vilket jag tror kommer leda till att det blir svårare att köpa i den mening att du förmodligen inte kan gå in på Siba, Elgiganten etc och köpa en stationär. Antingen beställa eller gå till en databutik och hosta upp ett par extra tusenlappar.
Ungefär som med musik idag, det är inte många som har en stor stereo där hemma, vinylskivor som fortfarande är det bästa sättet att lyssna på musik är mer eller mindre borta i de vanliga hemmen. Cd-skivan är på väg mot samma öde. Så folk har gått över till att lyssna på Mp3!!! istället för kvalité eftersom det är smidigare och lättare.
Vi som gillar stationära kommer naturligtvis kunna köpa dem i framtiden, men folk kommer titta på oss och skratta lite, har du en sådan där klumpig sak. Höhö. Den kan du inte ta med ut med hunden höhö.
Nu handlade det här om Windows så nu lägger jag ner innan det blir för mycket ot och sätter mig på balkongen med min läsplatta
Ute i stugorna har folk inte användning av en stationär dator på samma sätt som för 10-15 år sedan.