• 1
  • 2
2012-07-20, 01:59
Medlem
Chester.Molesters avatar
Den 18 åriga Chuang från Taiwan bokade ett rum på ett internetcafé och spelade Diablo 3 oavbrutet i 40 timmar. När sedan personalen kom in i rummet för att väcka ynglingen kollapsade han. Chuang fördes då till sjukhuset där han senare avled.

Blizzard släppte sedan ett uttalande där de beklagade vad som hade hänt och lade sedan till att det är upp till en själv och vårdnadshavare att styra hur mycket personen spelar.

Tror ni att vi kommer att få se mer liknande fall och bör inte internetcaféer ha mer koll på sina kunder?

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article15141856.ab
Citera
2012-07-20, 02:01
Medlem
Nekro.s avatar
Kör jag ett spel i mer än 3 timmar börjar jag tröttna, lätt alltså.
Hur fan orkar man ens lira i 40 timmar?
Citera
2012-07-20, 02:03
Medlem
känner ingen sorg över detta, äcklet får skylla sig själv vem fan spelar mer än....... tjaa 10 H i streck? och i sådana fall på ett lan lr liknande med lite små pauser här o där.
Citera
2012-07-20, 02:12
Medlem
GlennGlenns avatar
Snubben tog begreppet dator-nörd till en helt ny nivå...
Citera
2012-07-20, 02:13
Medlem
j1nxs avatar
Smart snubbe som inte käkar något Blir inte förvånad att det var en asiat heller..
Citera
2012-07-20, 02:15
Medlem
zyeboixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dudemate
känner ingen sorg över detta, äcklet får skylla sig själv vem fan spelar mer än....... tjaa 10 H i streck? och i sådana fall på ett lan lr liknande med lite små pauser här o där.

Indeed.
Citera
2012-07-20, 02:29
Medlem
Chester.Molesters avatar
Något som inte uppges i artikeln är ifall han drack något under dessa 40 timmar. Vätskebrist kan väll orsaka både det ena och det andra vilket kanske ledde till att han senare avled? Dessutom skulle jag tro att han led utav andra hälsoproblem såsom t.ex. dåligt hjärta etc. Under Dreamhack 08 tror skulle jag säga att jag endast sov några timmar under hela tiden där tillsammans med väldigt lite mat och dryck, och inte dog jag.
Citera
2012-07-20, 02:45
Medlem
Känns som att AB vill måla upp datorspel som något man dör utav. Även om det är speciellt hälsosamt att spela i 40 timmar så är det knappast troligt att det var det som orsakade hans död.
Citera
2012-07-20, 02:46
Medlem
fattsos avatar
fan jag kan knappt sitta still mer än möjligtvis 4-5h innan jag måste ta en promenad, så hur fan kan man sitta 40h och spela fattar jag fan inte. men en sak jag tänker på är ifall han har druckit en jävla massa energidricka för att hålla sig vaken så länge. det med sömnbrist borde räcka för att stoppa hjärtat..
Citera
2012-07-20, 02:51
Medlem
GlennGlenns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Psykophobia
Känns som att AB vill måla upp datorspel som något man dör utav. Även om det är speciellt hälsosamt att spela i 40 timmar så är det knappast troligt att det var det som orsakade hans död.

Tveksamt då de nyligen gått in för att sponsra e-sport...
Citera
2012-07-20, 02:53
Medlem
.ANDERSs avatar
Spelade det i 30 timmar dog inte, dog senare pga hur jävla dåligt det var.
Citera
2012-07-20, 04:23
Medlem
Det har nog knappast att göra med att han spelade 40timmar i streck som fick honom att trilla av pinnen. Det hade nog snarare att göra med att han hade en osund livsstil och detta var antagligen droppen som fick bägaren att rinna över. Har själv spelat i liknande former, tror att mitt "rekord" är något över 40h. Jag kan knappast säga att jag var särskilt energisk när jag stängde ner spelet. Påfrestande för de flesta organ att spela oavbrutet, brist på vätska/mat mm. Skulle inte heller förvåna mig om personen ifråga led av hjärtproblem.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in