Citat:
Nej, det gjorde du inte. Ingen riksbank lägger alla pengar på hög utan att ens betala ut löner till de som jobbar på banken, varför skulle de göra detta? Kreditförluster är inte heller något konstigt eller kontroversiellt.
Ursprungligen postat av GanjaFarfar
Bra, då slog jag med andra hål ord på ditt exempel.
Citat:
Uppenbarligen är du bara intresserad över att spy ut dina konspirationsteorier till så många som möjligt och inte alls av att lära dig nya saker.
min hjärna är så pass utvecklad att jag kan ifrågasätta saker och ting utan att placera mig själv i ett specifikt fack och är hela tiden redo att utvecklas och lära mig nya saker.
Citat:
Vem är förbannad?
Till skillnad från dig så blir jag inte förbannad när mina resonemang sätts på prov och i mina ögon är ett sådant beteende otroligt barnsligt och naivt.
Tydligen så skriver jag på något sätt som uppfattas som aggressivt, då folk ofta skriver att jag är förbannad. Märkligt, med tanke på att samma människor nästan alltid börjar sina diskussioner med mig med något idiotiskt uttryck, tex "Bullcrap".
Citat:
Spelar ingen roll vad du kallar saker. Med ditt värdelösa svar kan jag bara anta att du menar att riksbankerna sitter och samlar på sig så mycket pengar som möjligt enbart för att skada ekonomin. När och var skedde detta, och hur hade detta beteende inte varit skadligt i någon annan typ av ekonomi?
Nu pratar vi ju inte om bolag i den benämningen utan vi pratar om riksbanker som SKAPAR pengarna.
Citat:
Mitt exempel motbevisar entydigt foliehattarnas lögn om att det måste skapas skulder hela tiden för att täcka räntan på befintliga skulder.
Och för din information valde jag alternativ 4 som löd "bevisa att Celeno's exempel inte håller för granskning och se hur förbannad han blir när han inser att det finns HÅL i hans resonemang" 

Du har på intet sätt motbevisat detta.