2012-07-19, 20:02
Medlem
Hej!!!.
ni som inte tro på spöken läs inte detta!

i många år sen jag har bort i mitt hus (byggt sen 1700 talet) varje kväll så känner jag mig iakttagen det är knakar också lite överalt. ganska läskigt :O

men ni vill jag få reda om det spökar eller det är bara en kännsla jag för att jag känner mig iakttagen. så jag tänkte skaffa ett ouija bräde. men vart får jag tag på det. det skulle varit snällt om ni kunde skicka en länk eller nått sånt.

tack för ert samarbete!
Citera
2012-07-19, 20:16
Medlem
http://www.tarothuset.com
sök på Ouijia

det var inte så svårt?

tror för övrigt inte på spöken eller sånt, men säger inte sägnen att man ska akta sig för att leka med sådant då de kan framkalla andar mer än att driva bort dom?
Citera
2012-07-19, 21:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av femtiosju
http://www.tarothuset.com
sök på Ouijia

det var inte så svårt?

tror för övrigt inte på spöken eller sånt, men säger inte sägnen att man ska akta sig för att leka med sådant då de kan framkalla andar mer än att driva bort dom?

jag vet men jag hade inte tänkt att driva bort dom
Citera
2012-07-20, 22:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fillekille97
jag vet men jag hade inte tänkt att driva bort dom

Trots att det är "ganska läskigt"?
Citera
2012-07-21, 00:43
Medlem
Golachabs avatar
Larv. Ingen ande framanas för att man lattjar med ett ouijabräde. Vad som sker är att man möjligtvis frammanar en ande in psyket, dvs hjärnspöke. Det är iofs inte att förringa. Samma sak är det med magiutövare som ägnar sig åt komplexa ritualer och frammanar diverse entiteter. Eller/och (oftast) skyddar sig från samma entiteter när det är fammmanade
Citera
2015-11-21, 00:20
Medlem
Jag vet att jag är sent ute på denna tråd. Men gör det inte, Man kan få tag i saker när man "lattjar" med ett bräde och när man gjort det så är vägen tillbaka inte riktigt gjord för en människa

Vare sig det är psyket eller inte
Citera
2015-11-21, 03:07
Medlem
Gnomegirls avatar
Hej käre vän.

Varför inte tillverka ett bräde själv?
Det är ju inte i själva brädan magin sitter, det är ju bara en bräda med bokstäver och siffror.

Kan förresten rekommendera en kul (helt oseriös) gammal film om Ouijabräden: "Witchboard" från 80-talet nån gång. Tawny Kitaen var så snygg innan hon gick ner sig.

MVH/Gnomegirl

Edit: såg just att jag svarade på en över tre år gammal tråd, fffuuuuuuuu.. Dags att sova lite tror jag.
Senast redigerad av Gnomegirl 2015-11-21 kl. 03:10.
Citera
2015-11-21, 06:22
Medlem
Hur gick det då med brädan? Fick du tag på en och vad hände?
Citera
2015-11-22, 11:37
Medlem
Det borde finnas att köpa i en fysisk butik i Stockholm. Jag var in i en sån där new-age affär i Stockholm men de hade inte det tyvärr.
Citera
2016-06-16, 20:04
Bannlyst
Går det att beställa Ouijabräde via nätet? Är det svårt att få tag på?

Måste man använda sig av ljus?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in