2013-08-03, 02:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lääz_kelly
Hur mycket väger era Pyra styck? Eller finns det bara dessa gula tabs som innehåller .5 mg?

MVH
134mg eller där nånstans.

läser tråden: wat finns det fortfarande förnekare av grapefruitmetoden?
Citera
2013-08-03, 13:30
Avslutad
Hur mycket Pyrazolam motsvarar 10 mg Diazepam?
Citera
2013-08-03, 17:36
Medlem
Mandic!s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mulla Krekar
Hur mycket Pyrazolam motsvarar 10 mg Diazepam?
Tror inte det finns någon officiell ekvivalenstabell, men jag skulle säga mellan 0.75 mg och 1 mg Pyrazolam motsvarar 10 mg Diazepam.
Citera
2013-08-04, 08:19
Avslutad
Helt värdelösa. Ska va riktiga benzo.
Citera
2013-08-04, 08:41
Medlem
Mandic!s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av osirius45
Helt värdelösa. Ska va riktiga benzo.
Jag tyckte också Pyrazolam var mer eller mindre värdelösa förr. Dock fungerar de mycket bra i medicinskt syfte. Lite kort verkningstid bara, man får fylla på ett par gånger för att ha effekt större delen av dagen. 0.5-1 mg räcker för mig vid lättare ångest och vid social fobi. 1-1.5 mg uppdelat på 2-3 intag håller mig problemfri hela dagen. Att flöddra på är de ganska tråkiga. Toleransen går dock ner fort, mycket trevligt.

Men visst, jag föredrar andra benso med t.ex längre halveringstid och bättre flummpotential.
Senast redigerad av Mandic! 2013-08-04 kl. 08:47.
Citera
2013-08-04, 08:44
Medlem
Aviarts avatar
Hur skulle ni som använder denna substans säga att den funkar som sömnmedel? Har periodvis extrema sömnproblem och får nada hjälp. Måste man upp i stålmannendoser innan det sederar? Vill sova och inte flumma.
Citera
2013-08-04, 10:08
Medlem
Mandic!s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mandic!
Jag tyckte också Pyrazolam var mer eller mindre värdelösa förr. Dock fungerar de mycket bra i medicinskt syfte. Lite kort verkningstid bara, man får fylla på ett par gånger för att ha effekt större delen av dagen. 0.5-1 mg räcker för mig vid lättare ångest och vid social fobi. 1-1.5 mg uppdelat på 2-3 intag håller mig problemfri hela dagen. Att flöddra på är de ganska tråkiga. Toleransen går dock ner fort, mycket trevligt.

Men visst, jag föredrar andra benso med t.ex längre halveringstid och bättre flummpotential.
Ett plus är att de kickar (ger effekt alltså) tämligen snabbt; 15-20 minuter efter intag vilket kan vara nödvändigt. Suger man på dem tills de löses upp så kickar dom på några minuter bara, men smakar sådär.
Citera
2013-08-04, 10:25
Medlem
LightClouds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mandic!
Ett plus är att de kickar (ger effekt alltså) tämligen snabbt; 15-20 minuter efter intag vilket kan vara nödvändigt. Suger man på dem tills de löses upp så kickar dom på några minuter bara, men smakar sådär.

Av ren nyfikenhet undrar jag:

Hur fungerar Pyrazolam via inhalering eller rektal administrering skulle du gissa på?

Må väl kamrat!
Citera
2013-08-04, 10:56
Medlem
knackaboegmackas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aviart
Hur skulle ni som använder denna substans säga att den funkar som sömnmedel? Har periodvis extrema sömnproblem och får nada hjälp. Måste man upp i stålmannendoser innan det sederar? Vill sova och inte flumma.

Jag tycker den funkar bra att sova på, men man ska helst blanda in nåt annat, mindre roliga preparat som theralen och propavan kommer till sin rätt om man blandar med 2-3 mg pyra. Det behövs inga monsterdoser alltså om man inte har bensotolerans.
Citera
2013-08-04, 13:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Aviart
Hur skulle ni som använder denna substans säga att den funkar som sömnmedel?

Ganska bra, 1 mg borde räcka långt utan tolerans.

Men jag tycker Pyra är lite skumma, tog 0.25 mg för en vecka sen och det slog rätt bra.
Igår kväll tog jag också 0.25, den andra halvan alltså och kände knappt av det.
Rätta mig om jag har fel men den aktiva substansen verkar något snedfördelad från tablett till tablett och även i en och samma tablett om man delar på den
Citera
2013-08-04, 13:29
Medlem
LightClouds avatar
Hur pass bra tror ni att Pyrazolam kan dämpa en landning från 3-MMC?

Just nu känns det som att jag kommer att bli ganska tung, seg och utmattad framåt eftermiddagen. Ska försöka sova runt 21.00 tänkte jag, eventuellt ännu tidigare och skulle vilja veta om Pyra är någonting att slänga i sig under dagen för att dämpa eventuell tristess och ångest.
Citera
2013-08-05, 16:45
Medlem
Plastipaks avatar
Rektal administrering fungerar väldigt väl, pyra går utmärkt att lindra besvär som kan uppstå efter intag av CS.

Pyra har inte nådiga biverkningar vid höga doser under lång tid. Mardrömmar, hallisar både ljud och bild, förvirrad, personlighetsförändring, paranoja you name it!

Det blir lätt att man tar sig några extra och tror att man är helt normal men i andras ögon är man typ jesus-kvinnan . Har man en liten gnutta kärlek till att gratis är gott,roligt,självklart och givetvis inte fel så kan det ge kraftiga påminnelser till vad man gjorde dagen innan... eller ja innan kanske låter bättre.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in