2012-07-19, 17:06
Medlem
Jag tänkte testa dessa 2 och se om det hjälper mot min IBS då jag har testat ganska mycket grejer.
Nu undrar jag om man ska köra dessa samtidigt eller börja med något av dom lite tidigare? Nån som har testat den här kombot och kan berätta lite?
Citera
2012-08-16, 11:19
Medlem
Jag har kört oxytarm nu i typ en månad, och har även tänkt köra en kur med topinulin men eftersom oxytarm är lätt laxerande så avråder jag dig från att köra på båda samtidigt! Oxytarm har inte gjort någon större skillnad för mig men ska avsluta kuren och sen prova topinulin!
Citera
2012-08-16, 23:50
Medlem
Jag hoppade av Oxytarm efter en vecka då det var ganska laxerande. Kör just nu bara Topinulin, men jag känner ingen skillnad.
Citera
2012-08-21, 00:21
Medlem
första-andra veckan är det ganska normalt med en stor laxerande effekt av oxytarm som jag har förstått det av vad jag läst, samma sak här, men sedan blev det normalt igen. Hur länge har du kört topinulin? Vad för typ av ibs-besvär har du?
Citera
2012-08-21, 01:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ponylover
första-andra veckan är det ganska normalt med en stor laxerande effekt av oxytarm som jag har förstått det av vad jag läst, samma sak här, men sedan blev det normalt igen. Hur länge har du kört topinulin? Vad för typ av ibs-besvär har du?

Jag tyckte det var jobbigt med OxyTarm. Jag har väldigt slö tarmpassage. Har jämt ont i magen/magknip. Vad har du för besvär och hur länge? Vad kurar du på nu och hur går det?
Citera
2012-08-21, 16:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HighTek
Jag tyckte det var jobbigt med OxyTarm. Jag har väldigt slö tarmpassage. Har jämt ont i magen/magknip. Vad har du för besvär och hur länge? Vad kurar du på nu och hur går det?

Okej! Jag har haft uppblåsthet och gaser sen april, men sen har symptomen varierat väldigt kraftigt. Senaste veckorna har jag varit jättedålig i maten och senaste dagarna har jag haft mycket kramper i samband med måltid.

Var hos en läkare idag dock som sa att det kan bero på stress (eftersom jag har en del andra märkliga symptom) och att jag förutom att börja stressa av ska försöka äta så regelbundet som möjligt med 3 timmar mellan varje mål.

Testade faktiskt idag att försöka ta det lugnt och inte hetsa upp mig så mycket (blir jättelätt stressad över minsta grej) och har ätit var tredje timme. Och min mage verkar må mycket bättre! Är fortfarande uppblåst och gasig, men har knappt känt av några kramper efter/i samband med maten och när jag gick på toa var jag helt plötsligt mycket bättre i magen.

Hon rådde mig även att sluta med kosttillskotten som jag tar (multivitaminer) eftersom för mycket järn kan ibland fucka upp tarmsystemet tydligen.

Går inte på nån kur idag ananrs.
Citera
2012-08-21, 18:08
Medlem
Har ätit ännu ett mål nu utan några som helst besvär - varken uppsvälldhet (som alltid kickar in direkt efter varje mål) eller magont!

Tror fan läkaren var något på spåren där... Hon verkade inte så övertygad om att IBS "fanns" som syndrom, snarare symptom på levnadsvanorna. Råden jag fick var alltså att stressa av, äta regelbundet och ofta. Inte mer eller mindre av det ena eller andra (i princip). Hon menade alltså att det handlar om när man äter och hur mycket mer än vad man äter OM man inte har nån intolerans eller så såklart, och det kan jag faktiskt köpa nästan. Jag blir t ex aldrig dålig i magen dagen efter jag har druckit alkohol, och det har nog att göra med att 1)Alkohol verkar avstressande 2)Alkoholen förtäres i avslappnande sammanhang 3)Jag äter "duktigare" under dagar jag planerar alkoholintag.

Har haft någorlunda pli på stressen idag, magknipet har gjort sig tillkänna bara när jag har känt mig någorlunda stressa. Annars har magen mått riktigt bra jämfört med andra dagar!
Citera
2012-12-29, 19:14
Medlem
JustZlatans avatar
Tar man bort tarmplack av OxyTarm?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in