Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 2
  • 3
2012-07-26, 14:59
  #25
Medlem
MeanMEs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wishie
Meeeeeeeen. Nu förstörde du säkert det jag småfnissat åt varje gång jag tittat in i PFoU och sett "A liar från plejaderna" högst upp på sidan i snart en veckas tid

Sorry

Men jag garvade så jag fick ont i magen efter jag läste tråden och kollade videon och
det första som rösten säger är "Hallo Im a liar"...

Men det kommer fler underbara filmer var så säker på det.
Denna var dock en av de roligaste jag har hört på mycket länge.
Citera
2012-07-26, 15:51
  #26
Medlem
highstakess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KaktusFlaktus
Många gånger undrar man vilken IQ som krävs för att ha slutledningsförmåga som en fiskmås. Kan du upplysa oss?

Rymdvarelser som skulle ta sig till jorden skulle vara många gånger mer intelligenta än oss människor. Det skulle förmodligen vara likställt människa och myra.

Tänk dig att människosläktet skulle skicka en mänsklig delegation till en av myrstackarna som ligger där vid korsningen i Gunsmark (eller var du nu kan tänkas bo). Skulle vi vara så förbannat skitnödiga att vi bedrev gerillakrigföring i flera år innan vi fick modet att ta kontakt med de stackars myrorna? I rädsla för att skrämma upp dem? Det är ju en hel del negativ energi i myrstacken, skulle säkert delegationen konstatera.

Kanske skulle vi bygga en liten myrrobot som vi kan skicka in i myrsamhället och ta kontakt med vissa av myrorna som har öppet sinne? Kanske skulle myrdrottningen vilja mörklägga allt. Hur väl tror du hon skulle lyckas?

I färskt minne från den förra delegationen är nu denna mycket väl medveten om riskerna. En av medlemmarna i den förra delegationen snubblade nämligen på en gren och bröt nacken. Myrdrottningen och hennes regering tog snabbt hand om människokroppen och gömde den i Area 61. Övriga i delegationen hann inte reagera utan kunde bara se på när myrorna bar iväg kroppen. Fritagningsförsök var resultatlösa.

I den nya delegationen, flera år senare, såg man till att alla var utbildade och försiktiga. Man ville inte att ytterligare en människa skulle bli tillfångatagen av myrregeringen. Man ville vara säkra på att inte råka avslöja sig den här gången. Trots det råkade man krascha en jeep mot trädet där myrstacken ligger, och några ur delegationen råkade visa sina blekfeta bukar när de på natten skulle gå ut och slå en drill.

Konspirationen var ett faktum, något några fritänkare i myrstacken givetvis noterade. De hade däremot hela regeringen, med drottningen i spetsen, mot sig. De insåg givetvis varför, för hur skulle övriga i myrstacken reagera om de visste att människor under flera år studerat dem från håll? Spänningen är olidlig!

Förstår din poäng, men myror är knappast medvetna om sin egen existens, eller har ett högre medvetande. Man kan inte ha människan som utgångspunkt när man tänker handlade, alla handlar inte rationellt, varför vissa handlar på ett visst sätt är omöjligt att säga. Vissa civilisationer blir stora av krig, andra av fred och handel, andra av vetenskap (studien av andra arter).

Finner också det mesta rätt osannolikt, men vissa saker är märkliga. Har inte hört en enda bra förklaring till det Nasa har filmat typ http://www.youtube.com/watch?v=As-wYmFYb3I visst det flyger omkring mycket skit runt jorden men vad är detta?
http://www.youtube.com/watch?v=QRzOF-eAw7I&feature=fvst nu kan man ju ta kommentatorn med en nypa salt, filmen i sig är äkta.
Citera
2012-07-26, 15:53
  #27
Medlem
highstakess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KycklingIRymden
Nu var din fråga till Oogdo men jag känner att den lika gärna kunde vara ställd till mig så jag lägger mig i; själv har jag införskaffat informationen från föreläsningar och böcker under min universitetsperiod. Där talar man öppet om hur våra olika människogjorda system används för att kontrollera människor i olika delar av världen.

Ifall du är nyfiken kan jag göra TL;DR med exempel?

Vad är TL;DR förklara gärna även om det känns lite offtopic.
Citera
2012-07-26, 16:04
  #28
Medlem
highstakess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Omnik
Det vet vi inget om, din slutledning är därför osann att dom har låtit oss lida. Det kanske görs en massor i det fördolda för att hela tiden uppmuntra en kärleksfull och positiv utveckling, men samtidigt går det inte att förneka att motsatsen till kärlek alltså rädsla är starkt dominerande för din genomsnittlige jordbo, den mesta aktivitet här grundar sig i rädsla inte kärlek. Ett bra exempel är vårt monetära system som skapar trauma i samhället och uppmuntrar till egoism alltså beslut som baserar sig på den rädda energin. Dom allra flesta av oss vill väl men vi förstår inte att vårt system skadar oss och planeten , inte gynnar det vårt släkte eller andra levande varelser som vi delar jorden med.

Jag håller med, den kapitalistiska hungern håller på att förbruka våran planet, men vad föreslår du istället någon form av kärleksfull marxism?

Med en befolkning som ökar något otroligt på jorden är det väldigt svårt att inte agera egoistiskt (kapitalistiskt).
Citera
2012-07-26, 16:06
  #29
Medlem
KaktusFlaktuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av highstakes
Förstår din poäng, men myror är knappast medvetna om sin egen existens, eller har ett högre medvetande. Man kan inte ha människan som utgångspunkt när man tänker handlade, alla handlar inte rationellt, varför vissa handlar på ett visst sätt är omöjligt att säga. Vissa civilisationer blir stora av krig, andra av fred och handel, andra av vetenskap (studien av andra arter).

Visst, men håller du det som rimligt att en högteknologisk civilisation skulle komma hit med syfte att inte bli upptäckta, och sen misslyckas med det? Det misslyckandet står i paritet med biologen som ramlar och bryter nacken när han ska studera myror. Det är så osannolikt att om det skulle ske skulle det sannolikt inte vara på Jorden det sker. Det är bara sinnessjukt.

Utöver det finns det så ofantligt mycket annat logiskt lapsus i den typen av spekulationer, och jag förstår inte de som helt okritiskt väljer att blunda för detta.

Citat:
Finner också det mesta rätt osannolikt, men vissa saker är märkliga. Har inte hört en enda bra förklaring till det Nasa har filmat typ http://www.youtube.com/watch?v=As-wYmFYb3I visst det flyger omkring mycket skit runt jorden men vad är detta?
http://www.youtube.com/watch?v=QRzOF-eAw7I&feature=fvst nu kan man ju ta kommentatorn med en nypa salt, filmen i sig är äkta.

Ingen aning vad det är! Förklara det gärna för mig. Tills dess väljer jag min egen förklaring. Det är sannolikt inte utomjordingar. Jag tror det är rostade svartvinbär som fått vingar.

Det finns sjukt mycket saker man inte kan förklara som händer i vardagen. Precis när jag skulle somna igår knackade det till ordentligt ute i köket. Jag gissade att det kunde ha varit kylskåpet, men brukar det verkligen låta så? Nej, inte riktigt så.

Givetvis hade jag kunnat sväva iväg med fantasierna och spekulerat fritt alltifrån spöken, utomjordingar eller Hitler. Jag kanske är helt lurad och lever i en grym konspiration där mitt kök är en hemlig bas för alla dessa fenomen, men hur satans sannolikt är det? Detsamma gäller med dessa fula, dåliga, äckliga, tråkiga och värdelöst producerade, skakiga, mörka filmerna som läggs ut på Youtube och får gröna staplar.

Det är och förblir idioter som tror på sånt. Det går att förklara med triljoner andra saker, som är triljoner gånger mer sannolika. Upptäcker vi utomjordingar kommer det vara historiens största nyhet, och man kommer inte behöva sitta bland fullkomliga idioter på detta forum och "tro" med "öppet korkat sinne".
Citera
2012-07-26, 16:33
  #30
Medlem
highstakess avatar
KaktusFlaktus dina argument går inte att möta med annat än dumhet

Jag säger inte att det är ufon på filmerna, men någon kan gärna förklara vad det är för något, tills dess kan det ju vara precis vad som helst, ja utom vinbär som flyger omkring i rymden.

Rent hypotetiskt när man studerar något, man kanske försöker vara oupptäckt, men att någon ser en är risken man får ta. Kan ta SAS som exempel, som ligger bakom fiendes linjer och spanar i månader, försöker undanröja alla spår, men ibland har slumpen sin verkan och röjer en.

Jag tvivlar på det mesta, men det betyder inte man kan vara öppen.

Jag håller med vissa på detta forum verkar inte ha alla hästar hemma, men att idiot-förklara alla som hänger här, säger med om dig själv. Varför är du så nyfiken att du ens läser vad alla idioter skriver på denna delen av forumet?
Citera
2012-07-26, 17:07
  #31
Medlem
KaktusFlaktuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av highstakes
KaktusFlaktus dina argument går inte att möta med annat än dumhet

Uppenbarligen.

Citat:
Jag säger inte att det är ufon på filmerna, men någon kan gärna förklara vad det är för något, tills dess kan det ju vara precis vad som helst, ja utom vinbär som flyger omkring i rymden.

Gör en egen seriös utredning eller fråga någon som gör sånt. I 99 fall av 100 kommer man fram till att det är något ljusfenomen, något på linsen, en satelit, ett flygplan, fejk, osv. Ibland lyckas man dock inte förklara vad det är och då är det givetvis utomjordingar, det håller jag med om.

Citat:
Rent hypotetiskt när man studerar något, man kanske försöker vara oupptäckt, men att någon ser en är risken man får ta. Kan ta SAS som exempel, som ligger bakom fiendes linjer och spanar i månader, försöker undanröja alla spår, men ibland har slumpen sin verkan och röjer en.

SAS har inte tagit sig till en civilisation några tusen eller hundra tusen år mindre utvecklad än vår egen, så det går knappast att jämföra. Eller har dom? *Arkiv X-musik*

Citat:
Jag håller med vissa på detta forum verkar inte ha alla hästar hemma, men att idiot-förklara alla som hänger här, säger med om dig själv. Varför är du så nyfiken att du ens läser vad alla idioter skriver på denna delen av forumet?

Om du undrar varför jag gör si eller så, om jag har mjölk i kaffet eller om jag sover naken får du ta det via PM. Kanske får du svar.
Citera
2012-07-26, 17:30
  #32
Medlem
highstakess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KaktusFlaktus
Uppenbarligen.



Gör en egen seriös utredning eller fråga någon som gör sånt. I 99 fall av 100 kommer man fram till att det är något ljusfenomen, något på linsen, en satelit, ett flygplan, fejk, osv. Ibland lyckas man dock inte förklara vad det är och då är det givetvis utomjordingar, det håller jag med om.



SAS har inte tagit sig till en civilisation några tusen eller hundra tusen år mindre utvecklad än vår egen, så det går knappast att jämföra. Eller har dom? *Arkiv X-musik*



Om du undrar varför jag gör si eller så, om jag har mjölk i kaffet eller om jag sover naken får du ta det via PM. Kanske får du svar.

Men i detta fall kommer man inte fram till något. Nog är det ljusfenomen, men ett ljusfenomen som med en mile i diameter som åker omkring i rymden ter ju sig lite märkligt minst sagt. Nasa theter incidenten är minst sagt märklig på många olika sätt.

Jag gissar din ålder till runt 15 år och det känns som du citerar något du har läst när du nämner det där med "99 fall av 100", utan att refletera särskilt mycket själv Ett flygplan flyger inte omkring i yttre rymden

Man behöver inte resa särskilt långt för att studera detta fenomen, räcker med att åka till amazonas för att hitta folk-stammar med total avsaknad av kontakt med omvärlden. http://www.huffingtonpost.com/2011/0..._n_818621.html Vad tror dom att vi är för något som flyger omkring i flygplan, vi som är en högre civilisation tycker det är lika bra att låta dom får vara i fred och leva i sin värld. Skulle säga att dom är runt 1000 år efter i den materialistiska utvecklingen.
__________________
Senast redigerad av highstakes 2012-07-26 kl. 17:32.
Citera
2012-07-26, 17:55
  #33
Medlem
KaktusFlaktuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av highstakes
Men i detta fall kommer man inte fram till något. Nog är det ljusfenomen, men ett ljusfenomen som med en mile i diameter som åker omkring i rymden ter ju sig lite märkligt minst sagt. Nasa theter incidenten är minst sagt märklig på många olika sätt.

Jag gissar din ålder till runt 15 år och det känns som du citerar något du har läst när du nämner det där med "99 fall av 100", utan att refletera särskilt mycket själv Ett flygplan flyger inte omkring i yttre rymden

Bra. Då var det inte ett flygplan alltså. Du närmar dig slutsatsen att det är utomjordingar.

Citat:
Man behöver inte resa särskilt långt för att studera detta fenomen, räcker med att åka till amazonas för att hitta folk-stammar med total avsaknad av kontakt med omvärlden. http://www.huffingtonpost.com/2011/0..._n_818621.html Vad tror dom att vi är för något som flyger omkring i flygplan, vi som är en högre civilisation tycker det är lika bra att låta dom får vara i fred och leva i sin värld. Skulle säga att dom är runt 1000 år efter i den materialistiska utvecklingen.

Dessa människor är samma art som oss, och vi skulle utan problem kunna studera dem utan att de har en blekaste aning om det. Det borde väcka några tankar även hos pojkar som du.
Citera
2012-07-26, 18:11
  #34
Medlem
highstakess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KaktusFlaktus
Bra. Då var det inte ett flygplan alltså. Du närmar dig slutsatsen att det är utomjordingar.



Dessa människor är samma art som oss, och vi skulle utan problem kunna studera dem utan att de har en blekaste aning om det. Det borde väcka några tankar även hos pojkar som du.

Säger varken bu eller bä

Japp samma art men en annan civilisation, trodde det var det vi prata om. Möjligheten finns alltid att de upptäcker en eller anar ugglor i mossen. Sedan måste man definiera "studera", är det med en satellit långt borta eller är det närkontakt som behövs.
__________________
Senast redigerad av highstakes 2012-07-26 kl. 18:14.
Citera
  • 2
  • 3

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback