Vill börja plugga nästa år. Vet fortfarande inte riktigt vad jag vill bli. Vet bara att jag vill ha ett jobb med stora chanser till jobb efter studierna.
Jobbar just nu som undersköterska, fast anställd inom ett landsting. Älskar mitt jobb- kontakten med patienterna och att hjälpa till -> tacksamhet från patienterna. Men jag hatar arbetstiderna, vill inte jobba helger eller kvällar i framtiden. - Därför känns sjuksköterska inte så aktuellt, även om det finns vårdcentraler mfl..
Har funderat lite på sjukgymnast, dietist... Men har fått uppfattningen att det finns få jobb till dessa!? Alltså för många utbildade, för lite jobb..
Nu är jag inne lite på socionom. Vet att det är ett brett yrke, men hur stor är chansen att man får ett roligt jobb när man är färdigutbildad? Har jag någon fördel att jag är fast anställd på ett landsting? Kommer vara 24 år när jag är färdigutbildad. Jag vill trivas med mitt yrke. Känna att jag gör nytta och att jag kan förmedla hopp/ hjälpa människor, men jag vill också ha bra lön- det jag gör ska jag få betalt för med andra ord