Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2012-07-17, 20:05
  #1
Medlem
Springkuks avatar
Flytta gärna om tråden är felplacerad.

Vore kul att höra vilka sorts bus ni ägnande er åt när ni var unga.

Där jag bodde fanns det en bilväg som endast var avsedd för bussar. Eftersom bilarna ändå körde där tillsattes en dag ett sorts busstop som gjorde att bilar inte längre kunde köra där. Lagom tills bussen kom körande lade vi dit en stor sten och gömde oss efter det i skogen. När chauffören gick ut för att flytta stenen matade vi med äpplen. Barnsligt och larvigt javisst men då tycker vi det var fruktansvärt kul.

Nästa

Och inga moralpredikningar tack
Citera
2012-07-17, 20:07
  #2
Medlem
3-Negrer-Med-Kedjas avatar
Ibland hällde vi sand i kärringars brevinkast. Mår dåligt idag över det.
Citera
2012-07-17, 20:13
  #3
Medlem
När jag var liten så hade vi ett "busgäng". Vi var runt 15-20 barn i åldrarna mellan 9-13 år som var ute och härjade. Listan kan göras lång men jag kan beskriva några objekt som vi höll på med i flera månaders tid.

Det fanns en gubbe på området som vi visste hade en stenmur. Den var ungefär 10 meter lång,en halvmeter hög och två decimeter bred. Den rev vi två gånger i veckan i ett års tid. Han byggde upp den gång på gång.

Vi brukade också runt nyår ägna kvällarna åt att spränga brevlådor.
Citera
2012-07-17, 20:13
  #4
Medlem
Springkuks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 3-Negrer-Med-Kedja
Ibland hällde vi sand i kärringars brevinkast. Mår dåligt idag över det.

Sand Vi lade ner en airbomb...inte i brevinkastet dock, men i brevlådan.
Citera
2012-07-17, 20:15
  #5
Medlem
Springkuks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av anks
När jag var liten så hade vi ett "busgäng". Vi var runt 15-20 barn i åldrarna mellan 9-13 år som var ute och härjade. Listan kan göras lång men jag kan beskriva några objekt som vi höll på med i flera månaders tid.

Det fanns en gubbe på området som vi visste hade en stenmur. Den var ungefär 10 meter lång,en halvmeter hög och två decimeter bred. Den rev vi två gånger i veckan i ett års tid. Han byggde upp den gång på gång.

Vi brukade också runt nyår ägna kvällarna åt att spränga brevlådor.

Lol att han orkade bygga upp den....haha brevlådor är också en klassiker
Citera
2012-07-17, 20:17
  #6
Medlem
lousys avatar
Ett axplock av alla dumheter man höll på med:

  • Slängde hundbajs i folks brevinkast.
  • Kastade sten på förbipasserande bilar.
  • Busringde privatpersoner och påstod vara från lokaltidningen.
  • Pallade äpplen från folks trädgårdar.
Citera
2012-07-17, 20:18
  #7
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Springkuk
Lol att han orkade bygga upp den....haha brevlådor är också en klassiker


Haha. Efter ett par månader dock så låg han och 3 kompisar i skogen bakom muren och lurade på oss. När vi precis skulle välta den hoppade de fram och tog kort på oss och även en bil jagade oss. Vi hann fly och vi återvände samma kväll för att hämnas. Dagen efter stod det med i tidningen. Lyckligtvis så fick de aldrig tag i kort på våra ansikten.
Citera
2012-07-17, 20:20
  #8
Medlem
Springkuks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lousy
Ett axplock av alla dumheter man höll på med:
  • Slängde hundbajs i folks brevinkast.

Haha. Den var ju hyfsat taskig Jag har pissat i en brevlåda en gång...
Citera
2012-07-17, 20:21
  #9
Medlem
Springkuks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av anks
Haha. Efter ett par månader dock så låg han och 3 kompisar i skogen bakom muren och lurade på oss. När vi precis skulle välta den hoppade de fram och tog kort på oss och även en bil jagade oss. Vi hann fly och vi återvände samma kväll för att hämnas. Dagen efter stod det med i tidningen. Lyckligtvis så fick de aldrig tag i kort på våra ansikten.

Man springer jävligt snabbt i sådana situationer Vi fick jagis av snuten en gång när vi kastad äpplen på bussen. Fy fan vad pulsen var steg
Citera
2012-07-17, 20:22
  #10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Springkuk
Man springer jävligt snabbt i sådana situationer Vi fick jagis av snuten en gång när vi kastad äpplen på bussen. Fy fan vad pulsen var steg


Back in the days. Det var det bästa, adrenalin kicken man fick av att vara jagad.
Citera
2012-07-17, 20:26
  #11
Medlem
Springkuks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av anks
Back in the days. Det var det bästa, adrenalin kicken man fick av att vara jagad.

Verkligen. Skulle vara lite pinsamt om man blev påkommen i denna ålder...Vi hade en gubbe som var rätt rolig. Vi brukade plinga på hans dörr och sen springa bakom en buske. När han öppnade kastade vi en jävla massa snöbollar. Ibland kom han ifatt och drog ner nån av oss i backen. Då fick man sig en rejäl pölning och sen var det bra.
Citera
2012-07-17, 20:27
  #12
Medlem
Krille.the.Pettersons avatar
  • Drog upp alla morötter i ett land och klistrade ett Bonbon-klistermärke på varje och stoppade tillbaka den i jorden. (De gamla godisarna sura fjärtar osv)
  • Pallade äpplen och sparkade in ett tjugotal i avgasröret på en bil
  • Gjorde upp en stor eld på motorvägen och efter ca 100m la vi ut en stock/grov gren
  • Sköt raketer mot bilar

Fan vilken skitunge jag var ser jag. Listan kan göras väldigt lång.
__________________
Senast redigerad av Krille.the.Petterson 2012-07-17 kl. 20:31.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback