2012-07-17, 18:17
Medlem
Hej,
Finns det någon browser som helt enkelt inte kan infekteras av någon irriterande toolbar eller få för sig att öppna nya sidor till t. ex babylon.com

Gillar farten i firefox, men den fungerar inte så.

Tacksam.
Citera
2012-07-17, 18:27
Medlem
GlennGBGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PublicTopix
Hej,
Finns det någon browser som helt enkelt inte kan infekteras av någon irriterande toolbar eller få för sig att öppna nya sidor till t. ex babylon.com

Gillar farten i firefox, men den fungerar inte så.

Tacksam.

Ingen browser är helt säker, utan det kräver att det inte finns skit bakom spakarna helt enkelt. Ingen toolbar installeras om du håller koll på vad du gör. Se till att du när du installerar annat bockar ur att installera toolbars och liknande. I många fall behöver du välja avancerad installation istället för express för att ha möjlighet att välja bort.

Rekommenderar för övrigt Chrome om man vill ha en stilren och snabb browser.
Citera
2012-07-17, 18:47
Medlem
Joomlas avatar
Rent tekniskt borde det gå att låsa hela webbläsaren från nya tilläggsinstallationer, men det skulle nog förhindra användning av cache och cookies.

Jag har de senaste tio åren bara lyckats dra på mig en toolbar en gång, en äcklig Ask toolbar som inte vill försvinna hur som helst, men det var jag som var lite snabb med att klicka Nästa under en installation

Lösning: Klicka inte nästa utan att kolla varje sida. Att låsa ner webbläsaren är mer omständigt.

Edit: Rekommenderar Firefox för Mozillas integritetsvärnande syn på saker och ting. Google är stort och ondskefullt.
Citera
2012-07-17, 18:53
Moderator
Fear2bes avatar
Google Chrome och Commodo Dragon (dom ser lika dana ut).

Alla inställningar "göms undan" på ett bra sätt.
Citera
2012-07-17, 19:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GlennGBG
Ingen browser är helt säker, utan det kräver att det inte finns skit bakom spakarna helt enkelt. Ingen toolbar installeras om du håller koll på vad du gör. Se till att du när du installerar annat bockar ur att installera toolbars och liknande. I många fall behöver du välja avancerad installation istället för express för att ha möjlighet att välja bort.

Rekommenderar för övrigt Chrome om man vill ha en stilren och snabb browser.

Nu är det su så att jag brukar kolla var fönster efter nästa. Jag brukar ALLTID klicka ur den rutan.

Denna gången såg det annorlunda ut och det blev inte som det brukar. kryssade bara ner den rutan.
Var väljer man "avancerad installation" i firefox?
Citera
2012-07-17, 20:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PublicTopix
Nu är det su så att jag brukar kolla var fönster efter nästa. Jag brukar ALLTID klicka ur den rutan.

Denna gången såg det annorlunda ut och det blev inte som det brukar. kryssade bara ner den rutan.
Var väljer man "avancerad installation" i firefox?

Du väljer avancerad installation i den installer som du ämna rinstallera... INTE i webläsaren.

Jag börjar förstå varför så många okunniga personer får med en massa jävla skit när dom bara tycker "nästa nästa nästa" utan att ens läsa igenom vad dom håller på med...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in