2012-07-17, 15:04
Medlem
Stoxozs avatar
Hej!

Ett mrkligt problem har brjat hnda med jmna mellanrum p min iMac frn 2009:

Oftast handlar det om mina nedladdade filmer, men ibland andra sorters filer.

Det som hnder r att jag stndigt fr bevaka papperskorgen fr att inte ngra av alla mina filmer/tv-serier har hamnat dr. Och nej jag har inte slngt dom av misstag, utan rtt som det r kan en hel serie med kanske ett 30-tal avsnitt ha hamnat dr. Oftast r det flera serier eller filmer som frsvinner samtidigt. Och jag mste g igenom bket med att lgga tillbaka alla filer i de ursprungliga mapparna - skitirriterande!

Vad tror ni kan ligga bakom detta? - Jag ska tillgga att filmerna ligger p en extern hrddisk (3 veckor gammal WD Elements desktop 2TB), och det r oftast just filerna drifrn som hamnar dr, men stundtals hnder det att filmer frn systemdisken ocks hamnar dr.

r det kanske nn instllning i nt program eller nt annat i datorn som sger t den att g och rensa i mapparna?

Det hela knns vldigt suspekt - Vore tacksam om ngon kunde tipsa mig om vad det skulle kunna rra sig om.
Citera
2012-07-17, 15:12
Medlem
PeppaKaKas avatar
kan de bero p virusskyddet kanske? att den inte tillter filerna fr att skydda datorn. testa att stnga ner brandvggen o frsk igen
Citera
2012-07-17, 17:40
Medlem
Stoxozs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PeppaKaKa
kan de bero p virusskyddet kanske? att den inte tillter filerna fr att skydda datorn. testa att stnga ner brandvggen o frsk igen

Fast min brandvgg r alltid avstngd, s det kan nog inte vara det....
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in