2012-07-17, 09:32
Medlem
Ska man köpa eller ladda ned plugin?

Rent hypotetiskt om man skulle skriva årets hit, men man använder nedladdade plugin till sitt Logic. Den tanken stör mig, och gör att jag skulle vilja gå den hederliga vägen och punga ut typ 1500 kr för ett bra plugin.

Laddar ni ned era?
Citera
2012-07-17, 10:52
Medlem
weps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OCB-Filtret

Rent hypotetiskt om man skulle skriva årets hit, men man använder nedladdade plugin till sitt Logic. Den tanken stör mig, och gör att jag skulle vilja gå den hederliga vägen och punga ut typ 1500 kr för ett bra plugin.

Laddar ni ned era?

Jag tror de flesta musikproducenter använder sig av piratade samples. Jag menar, kolla på Avicii, han har ju samplat varenda jävla låt han har gjort. Tror du han betalar royalties till artister han samplar från?

Till frågan:
Ja, du kan ladda ner plugins. Det finns en del gratis också. Kika på Drumatic VST.
Citera
2012-07-17, 13:04
Medlem
pungulfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OCB-Filtret

Laddar ni ned era?

I början körde jag med en del nedladdade grejer, men allt eftersom så har jag köpt det jag verkligen gillar/behöver.

Massive t.ex körde jag nedladdat men det kraschade jämt och ständigt. Sen jag köpte det så har jag inte haft några problem

Om du är osäker på att köpa nåt så brukar dom flesta ha demo-versioner du kan testa innan du bestämmer dig. I tillägg blir du ju också lite sporrad av att ha lagt ut en tusenlapp på en plugin, för då måste du ju bara lära dig skiten. Annars känner du dig bara en idiot som just la ut pengar på nåt du inte förstår

Rekommenderar köp om ekonomin tillåter det!
Citera
2012-07-17, 13:07
Medlem
kaiross avatar
Nu för tiden köper jag mina. Jag märkte att det blev så mycket smidigare gällande uppdateringar och ominstallationer. Men det är väl som ofta en ekonomisk fråga. När jag studerade tankade jag hem, men när jag började jobba köpte jag de pluggar som jag använt mig mest av.
I takt med byte av datorer o dyl, så sitter jag idag endast med en enda fultankad plugg. Jag skulle gärna köpa den, men företaget säljer den inte längre.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in