2012-07-17, 01:25
Medlem
Jag är kass på datorer och vet inte alls vad som är bra eller dåligt med alla dessa grafikkort etc etc..

Så jag behöver en ny bärbar dator till plugget samt för att surfa och kolla på film, jag spelar inte...

Det viktiga för mig är att den inte ska lagga utan vara snabb samt att man ska kunna ha uppe många sidor samtidigt utan krångel...

Har ingen aning vad jag ska klicka i på rutorna i exempelvis Prisjakt, därför vänder jag mig till er som kan datorer...

Vad är ett bra grafikkort, vad räcker som internminne, hdd etc etc, vet ej mycket inom de ämnet...

Den får kosta max 5000kr och ha 15-17tums skärm

Tack på förhand
Citera
2012-07-17, 01:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Anonym02
Jag är kass på datorer och vet inte alls vad som är bra eller dåligt med alla dessa grafikkort etc etc..

Så jag behöver en ny bärbar dator till plugget samt för att surfa och kolla på film, jag spelar inte...

Det viktiga för mig är att den inte ska lagga utan vara snabb samt att man ska kunna ha uppe många sidor samtidigt utan krångel...

Har ingen aning vad jag ska klicka i på rutorna i exempelvis Prisjakt, därför vänder jag mig till er som kan datorer...

Vad är ett bra grafikkort, vad räcker som internminne, hdd etc etc, vet ej mycket inom de ämnet...

Den får kosta max 5000kr och ha 15-17tums skärm

Tack på förhand

Förslagsvis så tar du en dator med 15" skärm Som student tycker jag att 17" är för stort och klumpigt men det är väl bara en smaksak :P Om du bara ska surfa å kolla på film så behöver du inte ha något värstingkort till grafiken. det är väl mer processor och minne som krävs för att du ska ha en snabb dator. Lagring beror väl lite på hurmycket du planerar ha på datorn. 500 gb räcker gott och välför mig på min laptop men jag har ju iofs en extern hårddisk också.
Citera
2012-07-17, 01:36
Medlem
Skulle rekommendera http://www.electroworld.se/product/d...makk?scid=1946

Den klarar av dina behov
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in