2012-07-16, 17:57
Medlem
kokas avatar
Diskuterade Sveriges politiska framtid med ett par vänner här om dagen. Hela samtalsämnen blev allt mer och mer upphetsat desto längre in i debatten vi kom. Det som diskuterades var att Sveriges framtid kommer styras av muslimska brödraskapet. Fortsätter den höga invandringen i Sverige (framför allt Malmö som är ett tydligt exempel på misslyckad integrationspolitik) kommer antalet invandrare att öka exponentiellt. Om 20 år kommer det finnas 8 miljoner invandrare i Sverige och landet kommer ha dubbelt så många invånare och säkert tio gånger fler analfabeter. I och med att Syrien är näste land på tur lär väl ännu fler fanatiska idiotislamister och kackerlackor få asyl i dagens Sverige. Iran och Syrien är som känt bundsförvanter, kan detta leda till religiösa stridigheter i Sverige i framtiden då det finns många muslimer som motsätter sig båda dessa länder och dess religiösa inriktning.

Mina frågeställningar är då:

Kommer landet implodera om vi inte reglerar lagen kring rösträtt? Att man får det först efter 20 år t.ex?

Kommer vi se ett parti som huvudsakligen bygger på religion i vår regering inom ett par år? (T.ex Muslimska Brödraskapet).

Kan en framtida svensk revolution vara en möjlighet till motstånd och till reaktion eller kommer vi bara sitta tillbakalutade och vänta på att politikerna "talar" för folket?

Jag blir rädd och söker möjligheterna nu till att dra mig vidare från detta land. Jag vill inte se det vackra Sverige jag en gång älskat förstöras successivt.

http://www.nationell.nu/2011/05/26/sverige-behover-8-miljoner-invandrare-till-2030/

http://sv.wikipedia.org/wiki/Muslimska_brödraskapet
Mvh, Koka
Citera
2012-07-16, 18:23
Medlem
20år? Nej. 50? Kanske.
Citera
2012-07-16, 18:32
Medlem
Robin Woods avatar
Allt beror i så fall på svenskens undfallenhet i många sociala frågor!
Citera
2012-07-16, 18:45
Medlem
ska inte konspirationsteorier ligga i konspirationsforumet?

Och vi har redan två fnuttpartier i riksdagen som enbart bygger på religion, SD och KD.
Senast redigerad av Methos 2012-07-16 kl. 18:48.
Citera
2012-07-16, 19:12
Medlem
Herr-Talmans avatar
Den nuvarande invandrings- och integrationspolitiken kommer inte att vara densamma om 20 år, vid det laget har tillräckligt många invånare läst, hört eller upplevt "nackdelar" med att ha detta agenda.

Troligtvis ligger en period av ökat förakt och en ökad negativ inställning till mångkultur föröver, konsekvenserna av detta kommer att bero på med tanke på hur mycket hat som samhället kommer att acceptera men antingen kommer det bli en balans med tillräckligt mycket förakt åt båda håll eller så kommer bägaren att rinna över.

Om man inte lyckas skapa ett nytt och realistiskt agenda baserat på både empati och logik så kommer både svenskar och invandrare att få bita i ett ännu surare äpple än det som vi biter i nu.

Men för att svara på frågan så tror jag inte att det Muslimska Brödraskapet i framtiden kommer att styra Sverige, en sådan organisation kommer aldrig att få fotfäste inom det svenska samhället.
Citera
2012-07-16, 19:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av koka
Diskuterade Sveriges politiska framtid med ett par vänner här om dagen. Hela samtalsämnen blev allt mer och mer upphetsat desto längre in i debatten vi kom. Det som diskuterades var att Sveriges framtid kommer styras av muslimska brödraskapet. Fortsätter den höga invandringen i Sverige (framför allt Malmö som är ett tydligt exempel på misslyckad integrationspolitik) kommer antalet invandrare att öka exponentiellt. Om 20 år kommer det finnas 8 miljoner invandrare i Sverige och landet kommer ha dubbelt så många invånare och säkert tio gånger fler analfabeter. I och med att Syrien är näste land på tur lär väl ännu fler fanatiska idiotislamister och kackerlackor få asyl i dagens Sverige. Iran och Syrien är som känt bundsförvanter, kan detta leda till religiösa stridigheter i Sverige i framtiden då det finns många muslimer som motsätter sig båda dessa länder och dess religiösa inriktning.

Kommer landet implodera om vi inte reglerar lagen kring rösträtt? Att man får det först efter 20 år t.ex?

Kommer vi se ett parti som huvudsakligen bygger på religion i vår regering inom ett par år? (T.ex Muslimska Brödraskapet).

Kan en framtida svensk revolution vara en möjlighet till motstånd och till reaktion eller kommer vi bara sitta tillbakalutade och vänta på att politikerna "talar" för folket?

Jag blir rädd och söker möjligheterna nu till att dra mig vidare från detta land. Jag vill inte se det vackra Sverige jag en gång älskat förstöras successivt.

http://www.nationell.nu/2011/05/26/sverige-behover-8-miljoner-invandrare-till-2030/

http://sv.wikipedia.org/wiki/Muslimska_brödraskapet
Mvh, Koka

Hej.

2. Det beror på om muslimerna lyckas behålla sin religiösa identitet och inte sekuleras i framtiden. Så det är svårt att säga då det finns flera olika variablar som man måste analysera innan man kan säga något. Att deras makt ökar och dem försöker att sprida sin version av islam i europa är en sån variabel. En annan är om muslimer börjar tappa sin tro eller inte och på den fronten så vet jag inte hur det ser ut. Sen så finns det en annan variabel och den är hur starka islamisterna är som finns runt om europa. Hur stor påverkan har dem på muslimerna som bor i europa men också hur segrerade är dem och hur star tryck har den amerikanska kulturen på dem. Om fler och fler muslimer radikaliseras samtidigt som dem behåller sin religion samtidigt som islamisternas inflytande växer, ja då kan ett islamist parti startas i framtiden men frågan är inte lätt att svara på då det beror på flera olika variablar.

1. Jag tror att det kommer att ske en sorts balkanisering av sverige i framiden. Hur stor denna balkanisering är beror på hur den etniska sammansättningen förändras i vilken riktning men också hur många dem är till antalet. Jag tror inte att det kommer att bli kaos då judarna kommer att gå riktigt hårt mot dem som kan tänkas vara ett hot mot det nya sverige. Dem kommer att stabilisera läget i början med mycket våld från polisen. Senare så blir trycket kanske för stor för den styrande eliten att hantera vilket kan få dem att svättas. Jag tror att det kommer att bli som i sovjet när stalin styrde om muslimerna eller invandrarna blir för många.

3. Det beror på om ni svenskar vaknar upp eller inte. Så länge som svenskarna har det bra så kommer det inte att bli en revolution från er sida. Det beror på hur snabbt samhället kollapsar men också hur samhälls klimatet ser ut. En annan sak är också hur organiserade nationalisterna är men också hur dem väljer att agera. Sen så finns det andra variablar som hur dem olika folkgrupperna kommer att agera i framtiden. Vart invandrarna bosätter sig men också hur många svenskar som bor där är också något som kan påverka en.

Det finns flera variabler som jag inte har tagit med.

Det jag skrev är bara vad jag tror kommer att ske, jag kan ha fel.
Senast redigerad av Wonders 2012-07-16 kl. 19:44.
Citera
2012-07-16, 19:21
Medlem
ojskis avatar
Den dagen vi får ett muslimskt parti så kan vi räkna med en ny laserman.
Citera
2012-07-16, 19:31
Medlem
Jag tror inte att MB kommer att regera Sverige om 20 år. Även om man definitivt kan ifrågasätta dagens invandrings/integrationspolitik så tror jag inte att att Sverige kommer att "tas över" av ett annat folkslag/kultur. Mig veterligen har det historiskt aldrig inträffat att en nation, på fredligt sätt tagits över eller assimilerats av en annan kultur eller folkslag (rätta mig gärna om jag har fel).

Sen tycker jag inte att TS ska flytta från Sverige utan om h*n är rädd att detta ska hända ska TS stanna och engagera sig
Citera
2012-07-16, 20:26
Medlem
TequilaBoys avatar
Det skulle jag nog inte tro att de gör! Sverige kommer sätta stopp för denna invandringshysterin förr eller senare.
Citera
2012-07-16, 20:36
Medlem
02-02-2012s avatar
Varför skulle det ske i Sverige om de förlorar inflytande i arabvärlden?
Citera
2012-07-16, 21:08
Medlem
schweizmodells avatar
Citat:
...Fortsätter den höga invandringen i Sverige (framför allt Malmö som är ett tydligt exempel på misslyckad integrationspolitik) kommer antalet invandrare att öka exponentiellt.
Du har naturligtvis rätt i att integrationspolitiken har svårigheter att lyckas under nuvarande förhållanden men någon exponentiell befolkningsökning kan det aldrig bli tal om - den följer en geometrisk serie.

Om man enbart tar hänsyn till en punkt i tiden ett antal år framåt för en i Sverige boende grupp människor, kan gruppens storlek efter dess enskilda nativitet beräknas enligt följande enkla samband (i befolkningsökningen är utgångspunkten nettosiffror efter minskning för dödsfall i gruppen och utvandring):

Un=U x (1,0p)^n
där:
U=ursprunglig gruppstorlek ex. U=500 000
p=procentsats för gruppens befolkningsökning per år ex. p=2
n
=antal år ex. n=20
Un=gruppstorlek efter n år
I exemplet:
Un=500 000 x 1,02^20
Un=500 000 x 1,49 ~ 743 000

Om man räknar på befolkningsökningen som beror av successiv invandring beräknas befolkningsökningen enligt följande:

In=I x [(1,0p)^n - 1] / 0,0p
där:
I
=invandrargrupp (nettoökning minus utvandring) per år: ex. I=20 000
p=procentsats för gruppens befolkningsökning per år ex. p=2
n
=antal år ex. n=20
In=Befolkningsökningen efter den successiva invandringen (I per år) efter n år
In
=20 000 x (1,02^20 -1)/0,02 ~ 486 000

Om vi antar att ovanstående numeriska exempel skulle beröra de muslimska invandrarna (någorlunda realistiska siffror) skulle den muslimska gruppen efter 20 år från nu uppgå till ca. 1, 2 miljoner.

Det bör observeras att genomsnittlig befolkningsökning i muslimska länder ligger på ca 1,8 % per år så de ovan använda 2 % årlig grupptillväxt i genomsnitt tillämpad på ett industriland är mycket hög.
Du får gärna visa vilka siffror du använt för att komma till slutsatsen att:
Citat:
Om 20 år kommer det finnas 8 miljoner invandrare i Sverige och landet kommer ha dubbelt så många invånare och säkert tio gånger fler analfabeter....

...Kommer vi se ett parti som huvudsakligen bygger på religion i vår regering inom ett par år? (T.ex Muslimska Brödraskapet).
Du menar att i storleksordningen 10 % muslimer om 20 år skulle tvinga oss att liksom i England att acceptera sharia-lagar? Där måste jag säga att Pat Condell (en av mina favoriter i sammanhanget) sannolikt överdrivit något om den framtida utvecklingen i Sverige.

P.S.
Du är välkommen att sätta in dina siffror i beräkningsmodellen!
Citera
2012-07-16, 22:01
Medlem
Citat:

Enligt den danske skribenten Lars Hedegaard så kommer muslimerna att vara i majoritet i Sverige år 2049.
Se nedan för länk:

http://www.youtube.com/watch?v=wRnP-XzB_U0
Senast redigerad av TopSecret 2012-07-16 kl. 22:03.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in