2015-07-05, 10:51
Medlem
sjalvebastedrangs avatar
Ett muslimskt politiskt parti är nästa steg i utvecklingen. Tro mig, det kommer. Och även om det kan komma att dröja många mandatperioder innan ett sådant parti har möjlighet att ta sig in i riksdagen, så kommer valda kommuner att se detta parti i sitt fullmäktige före dess.

När det gäller den demografiska utvecklingen så behöver man inte konstra till det så förbannat. Man kan nöja sig med ett antal frågor och påståenden:

1. Kommer den muslimska minoriteten att blandas upp och med tiden försvinna om invndringen stopppas idag, allt annat lika? Förmodligen inte. Segregationen gör sitt och den bygger i sin tur på normala mänskliga mekanismer.
2. Kommer den muslimska minoriteten ha högre födelsetal än det svenska folket? Ja, förmodligen.
3. Spelar det någon roll om muslimerna når en si och så stor andel av befolkningen på 50 eller 100 år? Nej.
4. Är den intressanta frågan om Sverige kommer att fortsätta vara det svenska folkets land, där svenskarna utgör majoritetskultur och denna kultur sätter sin prägel på lagar och regler? Ja.

För att knyta an till TS: Ett muslimskt parti kommer inte att styra Sverige. Innan det sker kommer inbördeskrig att bryta ut. Jag tror inte skrälingarna har förutsättningar att framgångsrikt bedriva ett sådant på svenska breddgrader. Muselmanerna är inte kolonisatörer av nybyggarslag. De är parasitära, i den mening att hela deras liv - från vaggan till graven - är beroende av svensk offentlig sektor i en stadsmiljö. Man utvecklar inte de färdigheter och egenskaper, den kultur, som behövs för att erövra landet. När svensken slutar leverera el, fjärrvärme och livsmedel så tar det roliga slut.
Citera
2015-07-05, 11:34
Medlem
bulletproofsouls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sjalvebastedrang
Ett muslimskt politiskt parti är nästa steg i utvecklingen. Tro mig, det kommer. Och även om det kan komma att dröja många mandatperioder innan ett sådant parti har möjlighet att ta sig in i riksdagen, så kommer valda kommuner att se detta parti i sitt fullmäktige före dess.

När det gäller den demografiska utvecklingen så behöver man inte konstra till det så förbannat. Man kan nöja sig med ett antal frågor och påståenden:

Jag tror det ligger mycket i vad du säger. Ett muslimskt parti kommer relativt snart att se dagens ljus och det kommer sannolikt att ta sig in i riksdagen efter några mandatperioder. Det är mycket bra att så sker, dels försvinner en stor del av framförallt Socialdemokraternas givna valboskap och det partiet kommer att marginaliseras, dels fungerar det som väckarklocka gentemot övriga Sverige. Ju förr desto bättre anser jag.

Muslimer verkar inte vara civilisationsbyggare. De vill sprida sin religion vilket jag tror de får mycket svårt att göra i ett så sekulariserat och individualistiskt land som Sverige. Man kommer givetvis att försöka vilket ökar konfliktnivån i samhället. Det troligaste är att våra enklaver fortsätter att växa i takt med den muslimska invandringen och barnafödandet. Men de kommer i stort att hålla sig till svällande "no go zoner" och leva relativt bekvämt förortsliv med bidrag. Tas bidragen bort däremot kommer många att flytta hem eller söka lyckan i andra länder och flyktingströmmen till skulle avta. Man är i stort kosmopolitiska nomader som parasiterar på andras samhällbyggen och kan mycket väl om bidragskranen stryps styra kosan åt annat håll. Som du påpekar så är muslimen bekväm och vill bo bland andra muslimer i storstad. Sveriges klimat, natur och struktur passar egentligen inte alls.

Muslimer är helt beroende av svenskens välvilja. Ett tankeexperiment: Stäng av strömmen och fjärrvärmen till Järva området en januarinatt med 15 - på termometern och kolla resultatet...
Senast redigerad av bulletproofsoul 2015-07-05 kl. 11:36.
Citera
2019-08-19, 20:13
Medlem
Mindbusinesss avatar
Skrämmande uppdatering av denna tråd;

”När regeringen Löfven I tillträdde 2014 hände något med den svenska hållningen mot radikala islamister. Svurna motståndare till den repressiva ideologi som Muslimska Brödraskapet förmedlar började nekas intresevisum samtidigt som bland annat det Muslimska Brödraskapets största kommunikativa plattform, de Muslimska Familjedagarna, fick fortsätta bjuda in jihadistpredikanter och antisemiter fram tills dess att de själva lade ner konferensen 2019”
https://ledarsidorna.se/2019/08/sverige-nekade-motstandare-till-det-muslimska-brodraskapet-visum-slapptes-in-i-norge-och-danmark/
Citera
  • 4
  • 5

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in