Flashback bygger pepparkakshus!
2012-07-16, 02:53
Medlem
Teddehs avatar
Hej, för några månader sen så gick min externa hårddisk sönder. Och jag vet inte om det går att laga, hur tar jag reda på det? Kan jag gå in på dom flesta databutiker o be dom ta en titt på det? Har dock lite porr på den, men dom kanske inte bryr sig?

Bor förövrigt i Stockholms området, om några butiker här kan fixa det.

kram
Citera
2012-07-16, 03:50
Medlem
Donspecials avatar
Är den fysiskt sönder? Är typ usbn sönder så går det att plocka isär den.. finns nämligen en "vanlig" hdd inuti. Bara att koppla i datorn.
Citera
2012-07-16, 10:56
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Donspecial
Är den fysiskt sönder? Är typ usbn sönder så går det att plocka isär den.. finns nämligen en "vanlig" hdd inuti. Bara att koppla i datorn.

Jepp, det är nästan alltid USB/FireWire-delen som pajat, speciellt om det är LaCie-diskar. Jag har sett detta ett tiotal gånger ute hos kunder, det har alltid gått att skruva isär & sätta i själva disken i en annan enhet, eller i en dockningsstation från Kjell & Company
Citera
2012-07-16, 11:43
Medlem
Accepteds avatar
För något år sedan trodde jag min externa disk hade kraschat med många viktiga filer på. Gick in med den till butiken och skulle ta ut en ny på garantin. Han i butiken provade bara med en annan el-kabel/adapter och då funkade disken. Jag blev helt överlycklig!

Nu har jag dock, som föregående talare, tagit ut mina externa diskar ur 'skalet' och satt in dom direkt i datorn.
Citera
2012-07-21, 00:03
Medlem
Teddehs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Accepted
För något år sedan trodde jag min externa disk hade kraschat med många viktiga filer på. Gick in med den till butiken och skulle ta ut en ny på garantin. Han i butiken provade bara med en annan el-kabel/adapter och då funkade disken. Jag blev helt överlycklig!

Nu har jag dock, som föregående talare, tagit ut mina externa diskar ur 'skalet' och satt in dom direkt i datorn.

Jag förstog inte så mycket, men jag har två externa hårddiskar, varav en utav dom är sönder, har försökt byta kablar med den andra men det funkade inte heller, står att datorn känner av att det är ngt inkopplat men inte vad det är.

Det hände när ett cp droppade min väska med diskarna på asfalten när jag skulle hoppa av en buss. Åkte långdistans..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in