Citat:
Ursprungligen postat av Sereena
Efter lite händelser i tråden om ensamkommande så undrar jag lite stilla om en användare som anmäler en annan användare "bara för att" (dvs uppenbart felaktig anmälan bara för att jävlas/göra sig lustig) riskerar nån form av åtgärd från Mods?
(I detta fall så har en annan användare rapporterat mig som mindreårig vilket vid detta laget torde vara ganska uppenbart att jag inte är)
Det har väl funnits lite diskussioner i andra trådar om straff för okynnesrapportering, men då har det snarast handlat om de som spammar RP på felaktiga grunder, och att det skulle falla under spam.
Men mig veterligen så har ingen blivit straffad för något sådant, och jag är osäker på vilken regel något sådant skulle falla under.
För rent allmänt så uppskattar vi RP, och felaktiga RP är enkla att ta bort och jag skulle säga att om vi fick en dubblering av "bra" RP tillsammans med en fyrdubbling av "dåliga" RP, så skulle det fortfarande vara en vinst för oss.
Citat:
Ursprungligen postat av negerbarn
Inte ens om ni skulle märka att någon systematiskt mobbar en specifik användare genom att rapportera nästan varenda inlägg som denne skriver?
Nä, det blir bara som i historien om pojken som ropade varg.
Moderatorerna i de forumen kommer snabbt att lära sig att RPs från en viss användare om en viss annan användare är värdelösa och kommer därför sluta bry sig om dem.