2012-07-15, 23:16
Medlem
Sereenas avatar
Efter lite händelser i tråden om ensamkommande så undrar jag lite stilla om en användare som anmäler en annan användare "bara för att" (dvs uppenbart felaktig anmälan bara för att jävlas/göra sig lustig) riskerar nån form av åtgärd från Mods?

(I detta fall så har en annan användare rapporterat mig som mindreårig vilket vid detta laget torde vara ganska uppenbart att jag inte är)
Citera
2012-07-15, 23:19
Medlem
soulreapers avatar
Nej vi har ingen regel som förbjuder detta, är det uppenbar okynnesrapportering så tar vi helt enkelt bort rapporterna. Ett problem med att införa straff för okynnesrapportering är att det riskerar att skrämma bort de som är osäkra på om deras rapporter stämmer.
Citera
2012-07-15, 23:20
Medlem
Sereenas avatar
Oki då vet jag
Citera
2012-07-16, 02:49
Medlem
negerbarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av soulreaper
Nej vi har ingen regel som förbjuder detta, är det uppenbar okynnesrapportering så tar vi helt enkelt bort rapporterna. Ett problem med att införa straff för okynnesrapportering är att det riskerar att skrämma bort de som är osäkra på om deras rapporter stämmer.
Inte ens om ni skulle märka att någon systematiskt mobbar en specifik användare genom att rapportera nästan varenda inlägg som denne skriver?
Citera
2012-07-16, 02:58
Medlem
soulreapers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av negerbarn
Inte ens om ni skulle märka att någon systematiskt mobbar en specifik användare genom att rapportera nästan varenda inlägg som denne skriver?
Vi har inte mandat att straffa någon annat än om denna bryter mot det regelverk som finns för tillfället så nej.
Citera
2012-07-16, 06:05
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:

Eftersom användarna inte vet att deras inlägg blir rapporterade så har jag mycket svårt att se det som mobbning även om det är tanken med det hela.
Citera
2012-07-16, 08:29
Moderator
skunkensunes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BigFatCone
Eftersom användarna inte vet att deras inlägg blir rapporterade så har jag mycket svårt att se det som mobbning även om det är tanken med det hela.

Det går faktiskt att se om ett inlägg har blivit rapporterat och det är att rapportera det själv. Om det redan är RPat får man ett meddelande om detta. Däremot vet man inte hur många andra som har RPat det och man vet inte heller vem. Vilket fortfarande gör det svårt att se någon mobbning i det.
Citera
2012-07-16, 08:46
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skunkensune
Det går faktiskt att se om ett inlägg har blivit rapporterat och det är att rapportera det själv. Om det redan är RPat får man ett meddelande om detta. Däremot vet man inte hur många andra som har RPat det och man vet inte heller vem. Vilket fortfarande gör det svårt att se någon mobbning i det.

Precis.
Citera
2012-07-16, 13:45
Medlem
negerbarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BigFatCone

Ah.

Att tänka efter ibland kan vara en fördel när man postar. Speciellt när klockan börjar närma sig 3 på natten.
Citera
2012-07-16, 13:53
Medlem
Jeckes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sereena
Efter lite händelser i tråden om ensamkommande så undrar jag lite stilla om en användare som anmäler en annan användare "bara för att" (dvs uppenbart felaktig anmälan bara för att jävlas/göra sig lustig) riskerar nån form av åtgärd från Mods?

(I detta fall så har en annan användare rapporterat mig som mindreårig vilket vid detta laget torde vara ganska uppenbart att jag inte är)
Det har väl funnits lite diskussioner i andra trådar om straff för okynnesrapportering, men då har det snarast handlat om de som spammar RP på felaktiga grunder, och att det skulle falla under spam.

Men mig veterligen så har ingen blivit straffad för något sådant, och jag är osäker på vilken regel något sådant skulle falla under.
För rent allmänt så uppskattar vi RP, och felaktiga RP är enkla att ta bort och jag skulle säga att om vi fick en dubblering av "bra" RP tillsammans med en fyrdubbling av "dåliga" RP, så skulle det fortfarande vara en vinst för oss.

Citat:
Nä, det blir bara som i historien om pojken som ropade varg.
Moderatorerna i de forumen kommer snabbt att lära sig att RPs från en viss användare om en viss annan användare är värdelösa och kommer därför sluta bry sig om dem.
Citera
2012-07-16, 14:05
Medlem
Sereenas avatar
Fast i detta fallet så meddelade anmälaren själv att h*n anmält det och andvände det som argument i debatten.

Menmen spela boll ;p
Citera
2012-07-16, 14:19
Medlem
epost72s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sereena
Fast i detta fallet så meddelade anmälaren själv att h*n anmält det och andvände det som argument i debatten.

Menmen spela boll ;p
Fast om folk börjar härja i tråden om att man rapporterat än det ena eller andra inlägget så anser åtminstone jag att det är OT.

Det ser för övrigt rätt patetiskt ut när man använder det som argument.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in