Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2012-07-15, 22:00
  #1
Medlem
Upp tills 15 års ålder blev jag alltid brun om somrarna. Nu för tiden är jag mer grå i hyn, året om.
Vad beror det på?

För att ni lättare skall kunna svara på mina funderingar kanske jag skall berätta lite om mig själv och mina vanor.

Jag är 19 år, nyss fyllda till och med samt bor i Stockholms innerstad. Jag är 182cm lång samt väger 75kg. Har sedan runt 2005 varit en seriös gamer vilket ibland medför lite väl dålig sömn. Att min gråhet (?) beror på det tvilvar jag dock på då gråheten redan borde ha visat sig på den tiden, istället för att hoppa fram som gubben i lådan 3 år efter.
Jag är den lugnaste människan jag känner så mig veterligen kan inte stress vara orsaken heller.
Så, min kosmetikavetare.. Vad kan gråheten bero på? Matvanor? Vad har jag brist på i sådana fall?

Hjälp mig, FB!

MVH
Citera
2012-07-15, 23:14
  #2
Medlem
ugglor-i-mossens avatar
http://www.dn.se/nyheter/sverige/ung...-att-bli-bruna

Mammsen käkade piller av morotsextrakt ett tag, det fungerade verkligen, hon blev väldigt brun och hon är rödhårig, så hon har svårt för att bli brun annars, men hon blev brunare än mig som annars har lätt för att bli brun. Men egentligen är jag lite skeptiskt till piller men det kan ju vara ett alternativ under en begränsad period...
__________________
Senast redigerad av ugglor-i-mossen 2012-07-15 kl. 23:17.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback