2005-03-14, 12:11
Medlem
divinebaals avatar
Jag har rätt så låga krav på mjukvaran. Movie Maker i XP är helt ok till 90% av vad jag vill göra.

Kan läsa in videosekvenserna, klippa o klistra, lägga på ljud/musik/speakerröst etc.

Men.. när jag får över filmen till PC:n känns det som om filmen blir lite för mörk i ljuset. På kameramonitorn ser jag hela scenen men på burken efter inläsning.. så är "nattscenen".. alltför mörk och det ser inte alls lika ut på PCmonitor <-> kameramonitor

Så.. klarar av Adobe Premire av att justera videon mtp på ljus, färg etc?? Eller måste det till svindyra produkter för den featuren??

För jag testade att föra över via USB o S-video.. men samma "mörka" resultat.
Citera
2005-03-14, 12:33
Medlem
I Premiere måste du använda firewire överföring.
Du kan är ljusstyrka för varje klipp, men inte ändra delar av klipp (då får du först klippa ut och editera).
Prisvärt? Nej det är det väl inte. Men varför betala när det finns gratis (läs DC, Torrent o.s.v.)
Citera
2005-03-14, 13:29
Medlem
onemans avatar
Virtualdub är gratis och klarar det. Men är du säker på att din monitor är rätt kalibrerad? Den kanske är för mörk helt enkelt.
Citera
2005-03-14, 19:03
Medlem
divinebaals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nicnic
I Premiere måste du använda firewire överföring.
Du kan är ljusstyrka för varje klipp, men inte ändra delar av klipp (då får du först klippa ut och editera).
Prisvärt? Nej det är det väl inte. Men varför betala när det finns gratis (läs DC, Torrent o.s.v.)

men.. SÅ kan man ju inte säga?? Tänk om Pontén läser i detta forumet!! Då har man ju gestapo hemma om 4 röda!! :tease:
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in