2012-07-15, 12:32
Medlem
Hej har ni något tips på bra lunchställe i Lycksele?
Citera
2012-07-15, 12:36
Medlem
Mogna-Meloners avatar
Hittade en lista på alla matställen i Lycksele:

http://www.visitlycksele.se/se/mat-a...aurang-a-pizza
Citera
2013-08-06, 23:19
Medlem
FreddeDs avatar
Dunderbump men vafan:

Har hittills ätit på fyra olika restauranger i Lycksele. Första var Frasses Hamburgare och det är ju alltid ett säkert kort så där har jag inget att anmärka. Sen blev det en Restaurang på Ansia Camping som inte var något vidare. Fick överstekt lamm. Sen blev det en restaurangen på djurparken och visst det var ganska gott men det var en liten portion för 89 spänn. Dom tog till och med tillbaks brorsans kebabtallrik för att han hade fått så lite, utan att han bad om det! Sen blev det restaurang Lappkåtan eller vad den heter, vid hotell Lappland är det iaf. Inte speciellt gott där heller. Beställde hamburger tallrik som inte var så speciell och man fick jättelite pommes. Brorsan bestäöllde Entrecote men det var nog fan inte ens entrecote han fick. Dessutom bad han om rare men fick den medium. Hörde också att kocken klagade på att det inte blev bra om man tog den rare.

Summa Summarum: Frasses Hamburgare är det enda jag kan rekommendera i Lycksele so far.

OBS! För er som är vana normala norrlandspriser typ en dagens för 70 spänn eller en köttbit med potatis för runt 90 kan räkna med att slänga på en 50-lapp på priset för vad allt kostar här. Antar att det är för att det kommer så många norrmän hit.
Citera
2013-08-07, 00:36
Medlem
JoeDevolas avatar
Pizzerian som ligger bredvid macken som har både preem- och shellpumpar får godkänt i betyg från mig. Minns inte namnet på pizzerian. 100 Kr gick det nog på för pizza + dryck. De hade "Till" starköl på flaska också. Det var inte igår man såg en sådan!

Känns inte som att det finns någon allvarlig utmanare till Lappkåtan när det gäller lunchmat.
Senast redigerad av JoeDevola 2013-08-07 kl. 00:43.
Citera
2013-10-08, 23:55
Medlem
Golden bar heter stället brevid shell och det är lycksele bästa restaurang enligt många här. Annars rekomenderar jag gärna knut'n mitt inne i stan, hemskt trevliga, billiga och alltid god mat!
Citera
2013-10-09, 13:22
Medlem
Mr.Sparriss avatar
Hotell Lappland. jävligt bra dagens. typ 75 spänn
Citera
2013-11-07, 11:09
Medlem
De har ju öppnat en ny kinarestaurang på torget nu, Great Eastern från Umeå. Mycket bra mat, bara kanske lite väl dyrt för average-norrläningen.
Citera
2013-12-22, 20:04
Medlem
CpRekas avatar
great eastern är sjukt gott, sen finns det ju pizzerior i mängder där. Ibbes ska vara den bästa har jag hört, ätit där, billigt och stora portioner. Enda nakdelen är surkärringen i kassan.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in