Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-08-12, 20:56
  #2365
Medlem
Gud "skickar" ingen till helvetet, man väljer att gå dit själv. Syndare/ateister är hellre i helvetet i en evighet än att möta Gud. De vågar inte möta Gud eftersom att de bestämt sig för att han inte ingår i deras lilla världsbild. Tragiskt!
Citera
2017-08-12, 23:48
  #2366
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av joakim-bausser
Gud "skickar" ingen till helvetet, man väljer att gå dit själv. Syndare/ateister är hellre i helvetet i en evighet än att möta Gud. De vågar inte möta Gud eftersom att de bestämt sig för att han inte ingår i deras lilla världsbild. Tragiskt!
Tror du att jag väljer vad jag ska tro existerar? Har du valt att tro Gud existerar, eller har något övertygat dig?
Och du vet väl om att du också valt att gå till helvetet? Bara inte din religions version ....
Citera
2017-08-13, 00:03
  #2367
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kiss74
Tror du att jag väljer vad jag ska tro existerar? Har du valt att tro Gud existerar, eller har något övertygat dig?
Och du vet väl om att du också valt att gå till helvetet? Bara inte din religions version ....

Ingen har övertygat mig om Guds existens. Jag har själv kommit fram till slutsatsen att Gud finns efter många överväganden.
Citera
2017-08-13, 00:05
  #2368
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av joakim-bausser
Ingen har övertygat mig om Guds existens. Jag har själv kommit fram till slutsatsen att Gud finns efter många överväganden.
Att någon har övertygat dig har jag aldrig ens påstått.
Citera
2017-08-13, 07:59
  #2369
Medlem
Bogomils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av joakim-bausser
Gud "skickar" ingen till helvetet, man väljer att gå dit själv.

Speak for yourself. Jag har inte "vald" NÅNTING relaterande till detta ... och särskild inte att acceptera dina premisser.
Citera
2017-08-13, 17:52
  #2370
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bogomil
Speak for yourself. Jag har inte "vald" NÅNTING relaterande till detta ... och särskild inte att acceptera dina premisser.

Jo, du väljer att fortsätta synda, istället för att helga Gud och visa honom tacksamhet.

Så att du är medveten om ditt beteende.
Citera
2017-08-13, 19:14
  #2371
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av joakim-bausser
Jo, du väljer att fortsätta synda, istället för att helga Gud och visa honom tacksamhet.

Så att du är medveten om ditt beteende.
Ja, de flesta bryter mot någon guds lagar. Du med. Visar du alla gudar tacksamhet?
Citera
2017-08-13, 22:54
  #2372
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kiss74
Ja, de flesta bryter mot någon guds lagar. Du med. Visar du alla gudar tacksamhet?

Spela inte dum nu, du vet att det bara finns en Gud.
Citera
2017-08-13, 23:03
  #2373
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av joakim-bausser
Spela inte dum nu, du vet att det bara finns en Gud.
Kanske det. Väldigt många tror att det är just den guden dom tror på. Rent statistiskt ligger du dåligt till.
Citera
2017-08-15, 09:58
  #2374
Medlem
Bogomils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bogomil
Speak for yourself. Jag har inte "vald" NÅNTING relaterande till detta ... och särskild inte att acceptera dina premisser.

Citat:
Ursprungligen postat av joakim-bausser
Jo, du väljer att fortsätta synda, istället för att helga Gud och visa honom tacksamhet.

Belägg för att dina dina premisser om "synd" har den minste relevans för mig, tack.
Citera
2017-08-17, 06:51
  #2375
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av joakim-bausser
Gud "skickar" ingen till helvetet, man väljer att gå dit själv. Syndare/ateister är hellre i helvetet i en evighet än att möta Gud. De vågar inte möta Gud eftersom att de bestämt sig för att han inte ingår i deras lilla världsbild. Tragiskt!

Här måste jag hålla med dig. Men det kan även vara så här, de är redan i helvetet här på jorden.
Citera
2017-08-17, 06:53
  #2376
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kiss74
Kanske det. Väldigt många tror att det är just den guden dom tror på. Rent statistiskt ligger du dåligt till.

Nej, det är du som ligger taskigt till, eftersom du inte tror på Gud.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback