2012-07-14, 17:19
Medlem
Plotbots avatar
Hej!
Jag letar efter ngra trevliga ungerska restauranger i Stockholm som har goda ungerska alkoholdrycker ssom Vilmos och unicum. Ngon som hrt talas om ngra bra?
Tack p frhand!
Citera
2012-07-14, 17:46
Medlem
Otems avatar
Hittade denna:

http://www.yelp.se/biz/bar-central-stockholm

''Bar Central'' Verkar som dom bde har Mat & Dryck frn Ungern.
Citera
2012-07-14, 21:24
Medlem
Spackelackans avatar
Moldau vid Hornstull serverar ytterst passabel mat frn sterrike/Ungern/Tjeckien.
http://www.svd.se/mat-och-vin/krog/r...ldau_29230.svd

Vllagade rejla portioner till ett ytterst frnmligt pris.
Citera
2012-07-14, 23:06
Medlem
Oliveiras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Otem
Hittade denna:

http://www.yelp.se/biz/bar-central-stockholm

''Bar Central'' Verkar som dom bde har Mat & Dryck frn Ungern.

Ja det har dem blandannat, men inte enbart. P helgerna har de en billigare helgmiddag med en rtt billig gulaschsoppa bland annat, men menyn r allts mer allmnt centraleuropeisk, men med en del ungerska rtter.
Citera
2012-07-14, 23:09
Medlem
Oliveiras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spackelackan
Moldau vid Hornstull serverar ytterst passabel mat frn sterrike/Ungern/Tjeckien.
http://www.svd.se/mat-och-vin/krog/r...ldau_29230.svd

Vllagade rejla portioner till ett ytterst frnmligt pris.

r inte det mest tyska och tjeckiska rtter? Mycket schnitzlar och snt? Det mer raffinerade ungerska kket tycks lysa med sin frnvaro i stan, ven om Bar Central som sagt har en del.
Citera
2012-07-15, 00:58
Medlem
Spackelackans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Oliveira
r inte det mest tyska och tjeckiska rtter? Mycket schnitzlar och snt? Det mer raffinerade ungerska kket tycks lysa med sin frnvaro i stan, ven om Bar Central som sagt har en del.
Jovisst r det en rtt s tysk-sterrikisk vervikt p Moldau, men en del ungerskt har dem med.
I vrigt s verkar magyarerna lysa med sin frnvaro hr i stan dessvrre. Bar Central som redan nmnts r det enda andra stlle som jag kan komma p tyvrr
Citera
2012-07-16, 03:48
Medlem
Oliveiras avatar
Citat:
Jovisst r det en rtt s tysk-sterrikisk vervikt p Moldau, men en del ungerskt har dem med.
I vrigt s verkar magyarerna lysa med sin frnvaro hr i stan dessvrre. Bar Central som redan nmnts r det enda andra stlle som jag kan komma p tyvrr

Lilla Budapest fanns ju p Gtgatan fr mnga r sedan. Allra bst var dock en litet stlle som hette September p Luntmakargatan. Den drevs av tv kockar med ungerskt pbr, och hade fantastisk, rtt s lyxig mat, till nd verkomliga priser. Tyvrr hll de inte p s lnge. En av de bda kockarna dog fr vrigt i Tsunamin i Thailand.
Citera
2012-07-18, 20:27
Medlem
Spackelackans avatar
Citat:
Lilla Budapest fanns ju p Gtgatan fr mnga r sedan. Allra bst var dock en litet stlle som hette September p Luntmakargatan. Den drevs av tv kockar med ungerskt pbr, och hade fantastisk, rtt s lyxig mat, till nd verkomliga priser. Tyvrr hll de inte p s lnge. En av de bda kockarna dog fr vrigt i Tsunamin i Thailand.
Jajustja! September var riktigt fin! Synd att den frsvann, och trkigt att hra om kocken.
Lilla Budapest var vl sisdr p matfronten enligt mig, men den var rtt mysig att ta sig en bir p.
Soldaten Sveik finns ju fortfarande, men dr serveras det mest tjeckiska rtter. Kanske fixar dem ngot ungerskt ocks, men ngot finlir kan man nog inte rkna med.

Humlehof skall visst kra centraleuropeiskt ocks men hur frdelningen mellan de centraleuropeiska kken ser ut har jag ingen aning om, inte heller om kvaliteten p kket.
Citera
2012-07-20, 02:55
Medlem
Oliveiras avatar
Citat:
Jajustja! September var riktigt fin! Synd att den frsvann, och trkigt att hra om kocken.
Lilla Budapest var vl sisdr p matfronten enligt mig, men den var rtt mysig att ta sig en bir p.
Soldaten Sveik finns ju fortfarande, men dr serveras det mest tjeckiska rtter. Kanske fixar dem ngot ungerskt ocks, men ngot finlir kan man nog inte rkna med.

Humlehof skall visst kra centraleuropeiskt ocks men hur frdelningen mellan de centraleuropeiska kken ser ut har jag ingen aning om, inte heller om kvaliteten p kket.

Ja absolut ven om Rvarragun kunde vara bra ibland, men det var ett stlle jag kom p.

Svejk har ju en gulaschsoppa och en Lecso men dr r det verkligen inte heller frga om ngot finlir. De rkar ha en ungersk kock nu ver sommaren, men det har frsts inte frndrat menyn. Dit gr man ju verkligen fr lens skull.
Citera
2012-07-20, 04:32
Medlem
Spackelackans avatar
Citat:
Ja absolut ven om Rvarragun kunde vara bra ibland, men det var ett stlle jag kom p.

Svejk har ju en gulaschsoppa och en Lecso men dr r det verkligen inte heller frga om ngot finlir. De rkar ha en ungersk kock nu ver sommaren, men det har frsts inte frndrat menyn. Dit gr man ju verkligen fr lens skull.
Ja lbgaren r ju det som man gr till Svejken fr, men ven deras schnitzel r helt godtagbar. Inte Moldau-klass direkt, men helt klart en av de bttre i stan. Varken gulaschen eller lescon har jag vgat mig p dock (Tyvrr?), s dr har jag ingen sikt.

S dom har en gstspelande ungrare i kket? Kanske man skulle ta och vga sig p en skl gulasch d.. Det var ju ett tag sedan man raglade ned fr Gtgatsbacken nu
Senast redigerad av Spackelackan 2012-07-20 kl. 04:51.
Citera
2012-07-21, 06:11
Medlem
Oliveiras avatar
Citat:
Ja lbgaren r ju det som man gr till Svejken fr, men ven deras schnitzel r helt godtagbar. Inte Moldau-klass direkt, men helt klart en av de bttre i stan. Varken gulaschen eller lescon har jag vgat mig p dock (Tyvrr?), s dr har jag ingen sikt.

S dom har en gstspelande ungrare i kket? Kanske man skulle ta och vga sig p en skl gulasch d.. Det var ju ett tag sedan man raglade ned fr Gtgatsbacken nu

Det gjorde som sagt ingen strre skillnad s frvnta dig inte allt fr mycket. Nu r dessutom en av de ordinarie kockarna tillbaka.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in