2012-07-14, 14:46
Medlem
Det ligger till så att jag och sambon har hittat ett drömhus. Jag tjänar mer än tillräckligt för att kunna få lånet, inte riktigt hon.

Problemet är att jag har en skitbetalningsanmärkning från tvlicensen som försvinner i september.

Då har jag några frågor:

Om jag skulle ha en borgenär, min mor tex, som också skulle kunna täcka hela lånet med sin inkomst. Skulle de kunna godkänna det då?

Om jag nu går och försöker få ett lån med borgenär, men får avslag. Hur kommer banken då att reagera när betalningsanmärkningen är borta i september? Kommer de ihåg mig och ger mig avslag igen eller hur fungerar det?

Vet att det handlar om ett par månader, men vill inte att huset ska försvinna. Är verkligen exakt vad vi är ute efter.
Citera
2012-07-14, 16:41
Medlem
pelegrins avatar
Om banken säger nej så går du till www.bluestep.se fram till dess att anmärkningen försvunnit.
Om det hunnit gå mer än tre månader (tror jag det var) så har banken "glömt" din kreditupplysning och gör en ny.

Det är rejäl reservation på det där med tre månader, det är mycket möjligt att jag minns fel.
Citera
2012-07-14, 18:54
Medlem
Tack för svaret! Bluestep är aningens för dyra för min smak.

Men angående borgenär, hur ser banken på det i sådana här fall?
Citera
2012-07-14, 19:43
Medlem
pelegrins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kesio1234
Tack för svaret! Bluestep är aningens för dyra för min smak.
Kanske det, men dels är det en väldigt begränsad tid det handlar om och dels kan vissa tycka att det är skönt att slippa besvära morsan med sådant.

Citat:
Men angående borgenär, hur ser banken på det i sådana här fall?
Du borde nog inte ha några problem med att verkställa din plan.
Citera
2013-07-08, 23:32
Medlem
Är i exakt samma situation med EXAKT samma jävla smutsiga TV-licens anmärkning som dessutom skriver REKLAM på sina påminnelser!

hur har det gått för dig angående borgesman etc?
Citera
2013-07-09, 07:54
Medlem
Allt du behöver är en kreditvänlig borgenär, det spelar ingen roll om det är din mamma eller granne.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in