• 1
  • 2
2012-07-17, 06:34
Medlem
SvenEricTheGambles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FBMinchia
Då vet du med största sannolikhet även hur man kokar pasta på rätt sätt och fixar även bra såser till, gissar jag. En av mina favoriter när det begav sig var aglio e olio, men det var då det.

Man får nog acceptera att smaken är olika, dock. En svenne som är uppfödd på snabbmakaroner och ketchup ska man inte begära så mycket av matmässigt.
Han skulle inte gilla riktig pasta kokt al dente ens om det är frutti di mare-sås till. Han skulle förmodligen ändå fråga efter ketchup och skära spaghettin i två cm bitar innan han började skyffla med gaffeln. Suck.

Absolut, aglio e olio är också en av dom mest lagade här hemma och det finns många variationsmöjligheter där om man vill vara lite otraditionell.
Gillar det traditionella och att exprementera.

Själv blir jag förbannad på riktigt när min sambo börjar skära i spaghettin eller när hon vill ha ketchup på bolognesen jag puttrat i 12 timmar. Skäller ut henne. Jag ska ta och skärpa mig och bli en bättre man
Citera
2012-07-17, 07:51
Medlem
Lys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av helpantad
Jag fullkomligen avskyr fullkornspasta, borde inte ens få kallas pasta.
Snabbmakaroner ser jag ingen vits med, varför skall det gå så fort när tillbehören ändå tar längre tid?

Fullkornspasta är jättehemskt. Här skulle det varit en spy-smiley. Snabbmakaroner är inte heller nån höjdare, vita, sladdriga, otäcka, ser ut som itu-klippta, tillplattade maskar....
Citera
2012-07-17, 10:28
Medlem
Tegiss avatar
Föredrar vanlig pasta och fullkornsvarianten är en styggelse som borde förbjudas.

Dock inget fel på snabbmakaroner och lite stekt falukorv när man har bråttom.
Citera
2012-07-17, 17:28
Moderator
rotadents avatar
Jag äter nästan bara fullkornspasta, jag ser att det är populärt i tråden Jag väljer det alternativet för mättnadskänslans skull, tycker att jag står mig längre på den. Det ska dock tilläggas att det är till lunchlådorna det blir fullkornspasta, om jag lägger mer tid på att göra en ordentlig pastarätt som ska ätas till middag hemma brukar jag köpa vanlig vit pasta. Oftast köper jag Zetas varianter, jag är inte så mycket finsmakare när det gäller pasta. ICA här har en variant på färsk pasta som är god också, minns inte vad den heter, något italienskt namn och så är det en gubbe på förpackningen, den är god i alla fall.
Citera
2012-07-17, 18:04
Medlem
Är väl bara att ta det man tycker är godast. Personligen är det vanlig pasta för mig som gäller. Sen föredrar jag mer torrförpackad pasta än den "färska".
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in