Flashback bygger pepparkakshus!
2012-07-14, 07:43
Medlem
Hej!

Hur ska jag göra för att komma åt min macbook, som står hemma, från jobbet? Lättast och smidigaste sättet, tack. Och gärna gratis. Eller i alla fall något som går att hitta serial till!

Tack.
Citera
2012-07-14, 07:54
Medlem
Dexters avatar
Testa teamviewer
Citera
2012-07-14, 08:28
Medlem
Vad är det du vill ”komma åt”?

Har du Mac på jobbet också så är det enklaste att bara slå på funktionen Tillbaka till min Mac (Back to my Mac) under iCloud-inställningarna och Delning.
Citera
2012-07-14, 13:27
Medlem
GunnarBunkers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av frankiethesquealer
Hej!

Hur ska jag göra för att komma åt min macbook, som står hemma, från jobbet? Lättast och smidigaste sättet, tack. Och gärna gratis. Eller i alla fall något som går att hitta serial till!

Tack.
Skärmdelning?
Citera
2012-07-15, 11:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dexter
Testa teamviewer
Tack, ska kika på det. Får hoppas att det blir gratis om man kan hitta nån serial dock.
Citat:
Ursprungligen postat av inglasad
Vad är det du vill ”komma åt”?

Har du Mac på jobbet också så är det enklaste att bara slå på funktionen Tillbaka till min Mac (Back to my Mac) under iCloud-inställningarna och Delning.
Jag har en Windows XP-dator (snart Win7) på jobbet. Jag vill komma åt hela datorn så som jag gör med Skärmdelning mellan datorerna hemma (Mac).

Citat:
Ursprungligen postat av GunnarBunker
Skärmdelning?
Går det att använda över nätet?

Jag skulle alltså vilja slå in ett ip/dns och kunna "logga in" på datorn som en vanlig användare.
Citera
2012-07-16, 00:47
Medlem
systems avatar
logmein.com

Inga krångliga inställningar. Fjärrmanövrering sker via valfri webläsare på valfri dator. Gratis.
Citera
2012-07-18, 12:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av system
logmein.com

Inga krångliga inställningar. Fjärrmanövrering sker via valfri webläsare på valfri dator. Gratis.
Fungerar perfekt! Tack så mycket!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in