• 1
  • 2
2012-07-13, 23:58
Medlem
Pirreboys avatar
Jag måste bara skriva av mej.

Varför är de så otroligt mycket hat överallt. Varför försöker människor trycka ner varandra.
Varför vill vi varandra så mycket ont hela tiden. Vi slår ihjäl varandra vi hotar varandra.
Tillo med här på fb försöker vi trycka ner varandra på olika sätt.

Är en person annorlunda så blir han/hon utstött. Blir de tjafs på stan så ska man slåss.
Provocerat våld ser jag varje fredag.

Allt dehär . Men till vilken jävla anledning?. Jag förstår inte.

OT: Har ingen aning om jag har satt detta i rätt kategori
Citera
2012-07-14, 00:07
Medlem
Det är så vi alltid fungerat. Det kommer alltid vara så. Bara acceptera
Citera
2012-07-14, 00:19
Medlem
Att få en annan människa "svag" är ofta något som många vill. Då blir ju du starkare och ser dig som en stor och stark individ. Om någon trycker ner dig, blir du svag i samband med utvecklat hat.
Jag tror inte du hatar personen innerst inne, utan du hatar känslan av att känna dig svagare än någon annan. Men du har ju bara personen att skylla på.

O andra sidan så finns det de som har helt andra värderingar än dig, vilka du hatar eftersom du har andra värderingar. Detta är dock en annan typ av hat. Jag skulle nog kalla det mer självförsvar, eftersom någon "attackerar" eller snarare sätter DINA PERSONLIGA värderingar på prov ("dina värderingar är värdelösa, du är korkad osv...").

Det finns säkerligen många mer typer av hat!
Citera
2012-07-14, 00:35
Medlem
Pirreboys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av starfaW
Att få en annan människa "svag" är ofta något som många vill. Då blir ju du starkare och ser dig som en stor och stark individ. Om någon trycker ner dig, blir du svag i samband med utvecklat hat.
Jag tror inte du hatar personen innerst inne, utan du hatar känslan av att känna dig svagare än någon annan. Men du har ju bara personen att skylla på.

O andra sidan så finns det de som har helt andra värderingar än dig, vilka du hatar eftersom du har andra värderingar. Detta är dock en annan typ av hat. Jag skulle nog kalla det mer självförsvar, eftersom någon "attackerar" eller snarare sätter DINA PERSONLIGA värderingar på prov ("dina värderingar är värdelösa, du är korkad osv...").

Det finns säkerligen många mer typer av hat!

Sant dedär. Nån form av maktspel om jag uppfattat dig rätt?
Citera
2012-07-14, 00:43
Medlem
fantomen90s avatar
Man vill få andra att se svagare ut, visa att man själv har makten eller helt enkelt mest respekt m.m.
Det är något som alltid kommer att finnas och alltid har varit tyvärr :/
Citera
2012-07-14, 00:47
Medlem
Pirreboys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fantomen90
Man vill få andra att se svagare ut, visa att man själv har makten eller helt enkelt mest respekt m.m.
Det är något som alltid kommer att finnas och alltid har varit tyvärr :/

Men till vilken anledning?.

Känner man sig som en bättre person eller får man bättre självförtroenda av att skada andra?
Citera
2012-07-14, 00:50
Medlem
Greve-Von-Boegroefs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pirreboy

Känner man sig som en bättre person eller får man bättre självförtroenda av att skada andra?

Jag livnär mig på andras olycka. Jag är skapare av krig.
Citera
2012-07-14, 00:53
Medlem
Pirreboys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Greve-Von-Boegroef
Jag livnär mig på andras olycka. Jag är skapare av krig.

Haha varför kom jag och tänka på socialbidrag?
Citera
2012-07-14, 00:54
Medlem
Greve-Von-Boegroefs avatar
Citat:
Haha varför kom jag och tänka på socialbidrag?

Jaja så är inte fallet iaf. All min krigsföring kommer ur min egen ficka.
Citera
2012-07-14, 00:55
Medlem
fantomen90s avatar
Citat:

Folk tänker olika om saker och ting, vissa anser sig mäktiga/tuffa utav att hålla på som idioter.
Om vi nu säger att tuffingen i staden håller på mot folk så självklart vill några andra göra samma sak,
och sedan går det vidare och vidare sådär hela tiden.
Citera
2012-07-14, 02:16
Medlem
Jag skulle tippa på dålig barndom... Man har föräldrar som kanske inte vill vara föräldrar, eller som lever på fördomar... sånt här går vidare generation efter generation.. Man mår piss hemma man får spö man får höra att man är värdelös... Mycket saker kommer från dålig uppfostran, med föräldrar som aldrig borde vart föräldrar..

Jag ger mig fan på att man blir snäll om man har snälla och förstående föräldrar.. Så om ni vill bli av med detta skit så se till att vara snäll mot era barn, kasta inte skit på dom, men skäm heller inte bort dom då blir dom ouppfostrade skitbrats som tror dom äger världen.

Skål
Citera
2012-07-14, 05:43
Medlem
Jadu, det kan man verkligen fundera på ibland...

Tråkigt är vad det är!

Tycker alla vi som läser här lovar varandra att bara vara snälla mot varrandra hädanefter!
Godnatt på er små sötnosar!
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in