2012-07-13, 15:20
Medlem
jagharenkamels avatar
Hej, jag är själv väldigt datorkunnig men just nu lyckas jag inte råda bukt på ett problem jag har. Det är så att jag skriver detta från min mobiltelefons ad hoc-nätverk där jag bara har 5 GB bandbredd, och jag håller just nu på att äta mig igenom den.

Jag har telia som operatör och har inte lyckats hitta något sätt att fylla på med mer bandbredd.

Jag har ett abonnemang med 5 GB surf, 1000 fria sms och 1000 fria samtalsminuter, jag har även en pott på 300 kr som används om jag överskrider någonting.

1. Vad händer när bandbredden tar slut, börjar den äta upp potten på 300 kr då? Vad händer efter det, blir det extra räkning då?

2. Finns det något sätt att beställa mer surf? Jag har letat ganska länge efter detta...

Den som hjälper mig med att ladda mitt abonnemang med mer bandbredd räddar min semester.
Citera
2012-07-13, 15:28
Medlem
Benshies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jagharenkamel
Hej, jag är själv väldigt datorkunnig men just nu lyckas jag inte råda bukt på ett problem jag har. Det är så att jag skriver detta från min mobiltelefons ad hoc-nätverk där jag bara har 5 GB bandbredd, och jag håller just nu på att äta mig igenom den.

Jag har telia som operatör och har inte lyckats hitta något sätt att fylla på med mer bandbredd.

Jag har ett abonnemang med 5 GB surf, 1000 fria sms och 1000 fria samtalsminuter, jag har även en pott på 300 kr som används om jag överskrider någonting.

1. Vad händer när bandbredden tar slut, börjar den äta upp potten på 300 kr då? Vad händer efter det, blir det extra räkning då?

2. Finns det något sätt att beställa mer surf? Jag har letat ganska länge efter detta...

Den som hjälper mig med att ladda mitt abonnemang med mer bandbredd räddar min semester.

Vet ej med Telia, men tele2 har iaf 5GB extra för 99kr. Fast då till mobila bredband.

Det bästa tips du kan få är nog att ringa till kundtjänst
Citera
2012-07-13, 15:29
Medlem
MadDog76s avatar
även jag har telia och när mitt surfande tar slut så kommer ett mess ifrån telia där dem undrar om jag vill fylla på genom att klicka på den medföljande länken...
Citera
2012-07-13, 15:31
Medlem
Varsågod.

https://www.tewss.telia.se/privat/mo..._lightbox.page
Citera
2012-07-13, 15:33
Medlem
jagharenkamels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av randomqwerty
Varsågod.

https://www.tewss.telia.se/privat/mo..._lightbox.page

Tack randomqwerty för att du räddade min semester!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in