2005-03-15, 07:24
Medlem
Gammal Hårdrockares avatar
Svensken von svensken:

Citat:
Då kommer frågan igen, sen när har man hittat jättemenyer på Mc Donalds?!

Ja, det undrar jag också? Vad heter dessa "jättemenyer"?

Mcdonaldsmenyer fungerar som förrätt till pizzan eller kanske som mellanmål. Någon hel måltid kan de aldrig bli.
Citera
2005-03-15, 09:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gammal Hårdrockare
-Info-:

Jag är smal. Jag rör på mig en del samt har nog turen att inte ha anlag för fetma.
Däremot så gillar jag att äta, helst mycket.

Upplyser dig om att du är en gourmand. En gourmand är en storätare.

http://susning.nu/Gourmand

Ej att förväxla med en gourmet som är sakkunnig finsmakare, en person som lägger stor vikt vid vällagad mat.

http://susning.nu/Gourmet
Citera
2005-03-15, 11:02
Medlem
Citat:
-Info-:

Jag är smal. Jag rör på mig en del samt har nog turen att inte ha anlag för fetma.
Däremot så gillar jag att äta, helst mycket.

Men vet du hur dina kärl ser ut? Du kan ju ha anlag för hjärt-kärlsjukdom även om du inte lägger på dig. Har du släktingar som dött i hjärtsjukdomar?
Citera
2005-03-15, 17:19
Medlem
Citat:

Jag tar ofta färjan till Tyskland. Jättekul faktiskt och ofta så blir jag full. Full men hungrig. Samma fenomen hittar man på färjan, en middag kostar runt hundringen, är jättegott och naturligtvis så går man från bordet med skrikande mage.
Nu finns det i och för sig ett alternativ på färjorna, man kan välja smörgåsbord. Då kan man i stort sett få trycka i sig så mycket man orkar.
Men, det kostar 230 spänn PER MAN! Jo det är säkert! Lycka till med att försöka få i dig föda för över tvåhundra spänn. Det går inte och gudarna ska veta att jag har försökt.
Gammal Hårdrockare
...tänkte bara på d med färjorna o bufeer
Nu i ca ett par månader harÅnedinlinjen kört ett fantastisktskt erbjudande varje helg i princip:65-100spänn för hytt-smörgåsbord-frukost o lunch!!!(helt sant)Tyckte d lät skumt nästan..
Hade aldrig åkt Ånedin-d var mer än ok mat -o kändes gött att kunna vräka i sig/bara sov oäta /tiia på skärgården o käka frulle på morgonen AHH!
Även Viking har likn erbjudanden tex bilj m hytt fr 20 spänn vissa dagar
Har förstått att du inte bor i Sthlm så resan tillkommer juh isf;men tänkte det kunde vara värt ett tips iaf
Ps
Ånedin är väl inte värsta partybåten...om man säger så men d var inte d vi diskuterade Jag tyckte det var kanon för jag har en ekonomi som knappt tillåter nudlar ens
Citera
2005-03-15, 17:47
Medlem
Über_menschs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Padme
Du får gå till ställen som har bufféer, då kan du ju käka hur mycket du vill.

Akta dig för att äta på kinesställen bara, så du inte råkar ut för deras nedriga mättnadsmedel
Citera
2005-03-15, 17:53
Medlem
thebandits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mariana
Gammal Hårdrockare
...tänkte bara på d med färjorna o bufeer
Nu i ca ett par månader harÅnedinlinjen kört ett fantastisktskt erbjudande varje helg i princip:65-100spänn för hytt-smörgåsbord-frukost o lunch!!!(helt sant)Tyckte d lät skumt nästan..
Hade aldrig åkt Ånedin-d var mer än ok mat -o kändes gött att kunna vräka i sig/bara sov oäta /tiia på skärgården o käka frulle på morgonen AHH!
Även Viking har likn erbjudanden tex bilj m hytt fr 20 spänn vissa dagar
Har förstått att du inte bor i Sthlm så resan tillkommer juh isf;men tänkte det kunde vara värt ett tips iaf
Ps
Ånedin är väl inte värsta partybåten...om man säger så men d var inte d vi diskuterade Jag tyckte det var kanon för jag har en ekonomi som knappt tillåter nudlar ens

Fantastiskt...? En gammal skruttig båt med lika gamla gubbar & kärringar, skitäcklig mat, och kryddat med världens minsta taxfree. Samt usla barer. Sjösjuk blev man av den lilla gungande skräp-båten också...
Och utkastad ur hytten klockan 12.00 och tvingades sitta i en soffa med fullt av svett-sprit-vitlök-ciggar-stinkande gubbar fram till klockan 17.00 då båtjäveln äntligen var framme i sthlm igen. Fy fan.
Citera
2005-03-15, 20:05
Medlem
Gammal Hårdrockares avatar
Campion:

Citat:
Men vet du hur dina kärl ser ut? Du kan ju ha anlag för hjärt-kärlsjukdom även om du inte lägger på dig. Har du släktingar som dött i hjärtsjukdomar?

Har inga släktingar som har dött i dessa sjukdomar, tack och lov så blev folk i min släkt jävligt gamla.
Men som sagt, du har rätt i det du skriver och jag är rädd för döden så jag har skärpt till mig rejält på vardagarna och äter mycket sunt och i små portioner. Äter bara god mat på helgerna numer och så har det varit de sista två åren sedan jag även slutade röka. Hälsa är viktigt för mig numer!

Mariana:

Jag vet! Härlig mat! Jag har jobbat på så gott som alla färjelinjer och även för de rederierna som du räknade upp. Gott, läckert och billigt!
Citera
2005-03-15, 20:56
Medlem
Warehouse i göteborg är prima, 65kr så får man så mycket man vill
Citera
2014-11-23, 16:03
Medlem
ace_secs avatar
Väcker tråden =)

Håller med TS om att portionerna oftast är på tok för små. Speciellt när man är på McDonalds och liknande ställen; även om man tar exempelvis Big Tasty med PLUS-meny, så går man oftast ändå lite halv hungrig därifrån.

Varför lanserar inte McDonalds å de andra någon slags megaburgare? Finns det inte tillräckligt med intresse från folk? Jag tror lätt att många hade valt att köpa en typ 300-400 grams om de bara fanns
Citera
2014-11-23, 17:35
Moderator
rotadents avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ace_sec
Väcker tråden =)

Håller med TS om att portionerna oftast är på tok för små. Speciellt när man är på McDonalds och liknande ställen; även om man tar exempelvis Big Tasty med PLUS-meny, så går man oftast ändå lite halv hungrig därifrån.

Varför lanserar inte McDonalds å de andra någon slags megaburgare? Finns det inte tillräckligt med intresse från folk? Jag tror lätt att många hade valt att köpa en typ 300-400 grams om de bara fanns

Jag tror inte att sånt går hem så bra i Sverige. Exempelvis Burger King har ju haft en del rejäla grejer i USA, men de brukar inte nå till Sverige. Exempelvis BK Stacker (upp till fyra burgare) och Enormous Omelet Sandwich (730 kalorier):
http://en.wikipedia.org/wiki/Enormous_Omelet_Sandwich

I Europa är de nog lite mer hälsofokuserade, det är större chans att de erbjuder alternativ med morötter till kunderna än något kalorimonster...
Citera
2014-11-23, 17:49
Medlem
singularitets avatar
Ät bufeer då. Jag har nästan tröttnat på bufeer för jag äter för mycket.
Citera
2014-11-23, 17:55
Medlem
Memnoks avatar
Mycket tjockisar i den här tråden. Jag har aldrig lämnat en restaurang hungrig efter en huvudrätt. Är man fortfarande hungrig efteråt kan man alltid be om mer.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in