• 1
  • 2
2012-07-13, 13:40
Medlem
Har införskaffat mig en Rushkinoff och en Sobieski (vodka från ryssland respektive polen) och undrar nu vad är godast att blanda med dessa? Gärna något enkelt som man oftast har i hemmet
Citera
2012-07-13, 13:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av new-yorker3
Har införskaffat mig en Rushkinoff och en Sobieski (vodka från ryssland respektive polen) och undrar nu vad är godast att blanda med dessa? Gärna något enkelt som man oftast har i hemmet
Enkel drink är screwdriver, vodka is och apelsinjuice. Redbull är vanligt att hälla i, russian kan man ha. tips kolla min tråd" Enkla drinkar på vodka"
Citera
2012-07-13, 13:49
Medlem
Du kan ju annars göra godis sprit, d.v.s. krossa en påse karameller (ja, karameller - inte mjuka godisar) och häll i flaskan för att sedan köra flaskan i diskmaskinen en omgång (för att det snabbare skall lösa sig). Turkiskt peppar eller polkagrisar, eller varför inte halstabletter (smakar som fishermen, men ta inte för många halstabletter för då smakar det tandkräm), ja det finns ju en del karameller så att säga.

Dessa shottar man givetvis.
Citera
2012-07-13, 13:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dinmamma1234
Enkel drink är screwdriver, vodka is och apelsinjuice. Redbull är vanligt att hälla i, russian kan man ha. tips kolla min tråd" Enkla drinkar på vodka"

Tack, ska ta mig en titt!
Citera
2012-07-13, 13:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mekanikweed
Du kan ju annars göra godis sprit, d.v.s. krossa en påse karameller (ja, karameller - inte mjuka godisar) och häll i flaskan för att sedan köra flaskan i diskmaskinen en omgång (för att det snabbare skall lösa sig). Turkiskt peppar eller polkagrisar, eller varför inte halstabletter (smakar som fishermen, men ta inte för många halstabletter för då smakar det tandkräm), ja det finns ju en del karameller så att säga.

Dessa shottar man givetvis.

Låter riktigt häftigt, men vad menar du med att köra flaskan i diskmaskinen? Den är väl stängd då eller va? haha
Citera
2012-07-13, 14:14
Medlem
Rekommenderar: White Russian: 4cl vodka, valfri sort fungerar men rekommenderar smirnoff. 2 cl Kahlua (kaffelikör). Tillsätt mjölk efter behag (ingen jävla grädde).
White Swedish (rekommenderas vid midsommar och andra festliga tillställningar). 6cl vodka och 2 cl mjölk. Inget för den svage.
Citera
2012-07-13, 14:35
Medlem
j1nxs avatar
Vodka Redbull är ju standard men Screwdriver som tidigare person skrivit är också väldigt enkel och extremt god! Du kan alltid testa dig fram!
Citera
2012-07-13, 14:39
Medlem
seadogs avatar
Fläderblomsaft, sodavatten och massor med is...

mvh
Seadog
Citera
2012-07-13, 15:00
Medlem
Mjölk och massa socker!
Citera
2012-07-13, 15:01
Medlem
hippiehatarns avatar
Hippiehatarns specialare:
Fyll glaset med
40% vodka
40% sprite
20% koncentrerad fun light lemon
Is
Enjoiiiiiiii
Citera
2012-07-13, 15:33
Medlem
Martin-Daniels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hippiehatarn
Hippiehatarns specialare:
Fyll glaset med
40% vodka
40% sprite
20% koncentrerad fun light lemon
Is
Enjoiiiiiiii

Varför heter den som den gör, är endast nyfiken?

Jag kan liksom flera tidigare skribenter rekommendera White Russian, den godaste på vodka enligt mig. Sedan är ju Redbull en till klassiker.
Citera
2012-07-13, 15:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av new-yorker3
Låter riktigt häftigt, men vad menar du med att köra flaskan i diskmaskinen? Den är väl stängd då eller va? haha

Som jag skrev; för att det skall lösa sig snabbare. Värme påskyndar lösningshastigheten. Låter du flaskan stå i rumstemperatur med de krossade karamellerna så kommer det ta flera dagar innan det löst sig, minst, istället för ett par timmar.

Krossa ~en påse karameller, häll ner i spriten, skruva åt så flaskan är stängd, kör den i diskmaskinen en omgång. När diskmaskinen kört klart, så bör förhoppningsvis godiset (karamellerna) vara löst i spriten.

Spriten bör givetvis kallna innan du förtär den, annars smakar den nog inget vidare.
Senast redigerad av mekanikweed 2012-07-13 kl. 15:49.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in