2012-07-13, 07:35
Medlem
Phillemans avatar
Tjena,

har lyckats med konststycket att tappa min iPhone 4 och en sprickor letar sig fram över hela ytan, helikopterglas in my ass... Så nu undrar jag hur jag kan byta detta billigast möjligt, jag var inne på mumien här i Jönköping men de tog 2000 (!!) spänn för ett simpelt byte. Då köper jag hellre en ny känner jag, så någon som vet hur jag kan byta billigast möjligt?

mvh
Citera
2012-07-13, 07:54
Medlem
alroberts avatar
Köpa själv och byta själv blir absolut billigast!
Citera
2012-07-13, 08:05
Medlem
39ans avatar
Köp en riktig lur istället (samsung S3)
Citera
2012-07-13, 08:08
Medlem
Phillemans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av alrobert
Köpa själv och byta själv blir absolut billigast!
Jag har gått i de tankarna, men frågan är var jag hittar en pålitlig återförsäljare?
Citat:
Ursprungligen postat av 39an
Det blir ju ännu dyrare
Citera
2012-07-13, 10:07
Medlem
Mobilplanetens avatar
Citat:

Vi blev "glada" när Samsung valde att köra gorilla glas visste direkt att det skulle innebär problem för Samsungs glas.

Flera crash tester har visat att Samsung hållt sämre än iPhone 4S. Medan iPhone 4S fungerar trots krossad ruta så verkar Samsung bli helt obrukbar efter krossad ruta
Ett av flera tester, enjoy
http://www.youtube.com/watch?v=MbigVkSblFA
Citera
2012-07-13, 10:14
Medlem
Mobilplanetens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Philleman
Jag har gått i de tankarna, men frågan är var jag hittar en pålitlig återförsäljare?

Det blir ju ännu dyrare

Det finns många reparatörer. Kolla på nätet, finns också en del reparatörer här på flashback

Problemet med "priserna" när det gäller glas är också att "billigare" glas innebär också oftast "man får det man betalar för". Vi har haft flera kunder som har kommit till oss efter att de vart missnöjda med andra reparatörer då de tidigare valt att gå till en billigare reparatör än oss.

Tyvärr har vi ännu inte lagt upp några reservdelar på hemsidan (kommer snart), men det finns flera ställen på nätet som säljer delar, var bara noggrann och läs texten, ju ärligare de är om sitt glas "ju pålitligare" skulle jag säga att de är, även om man inte alltid kan vara 100% med det alla säger där ute.
Citera
2012-07-13, 10:25
Medlem
Phillemans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mobilplaneten
Det finns många reparatörer. Kolla på nätet, finns också en del reparatörer här på flashback

Problemet med "priserna" när det gäller glas är också att "billigare" glas innebär också oftast "man får det man betalar för". Vi har haft flera kunder som har kommit till oss efter att de vart missnöjda med andra reparatörer då de tidigare valt att gå till en billigare reparatör än oss.

Tyvärr har vi ännu inte lagt upp några reservdelar på hemsidan (kommer snart), men det finns flera ställen på nätet som säljer delar, var bara noggrann och läs texten, ju ärligare de är om sitt glas "ju pålitligare" skulle jag säga att de är, även om man inte alltid kan vara 100% med det alla säger där ute.
Haha där ser man , måste passa på att fråga varför det är såna extrema priser. Det är ju nästan billigare att byta ut en framruta på bilen (via försäkringen då) än samma situation för en smartphone? Inte kan det väl kosta så jäkla mycket att köpa in nya glas?

Och om du nu skulle rekommendera en återförsäljare, vilken? (Jag inser att detta är som att gå in på Burger King och fråga vilke McWrap som är godast men men )
Citera
2012-07-13, 13:49
Medlem
Mobilplanetens avatar
Citat:
Haha där ser man , måste passa på att fråga varför det är såna extrema priser. Det är ju nästan billigare att byta ut en framruta på bilen (via försäkringen då) än samma situation för en smartphone? Inte kan det väl kosta så jäkla mycket att köpa in nya glas?

Och om du nu skulle rekommendera en återförsäljare, vilken? (Jag inser att detta är som att gå in på Burger King och fråga vilke McWrap som är godast men men )

Jag har inget emot att vara ärlig... men prisämnet tillhör inte denna tråden på FB, och vi vill hålla oss så relevanta som möjligt, jag kan nog skriva en hel uppsats om företagspriser rent generellt. Men kort sagt så brukar priser oftast reflektera företagens kostnader mer än vad det reflekterar företagens girighet (som många tyvärr tror). Och jag tror inte det är lämpligt att jag drar upp en kurs i företagsekonomi i denna tråden hehe

Sen så ja, du kan säkert hitta glas för en billig peng på ebay eller dylikt, men jag vet inte om jag själv hade använt det glaset. Uttrycket "man får det man betalar för" är tyvärr precis vad som oftast gäller med iPhone glas.

Ja, jag kan tyvärr inte rekommendera någon återförsäljare. Det finns otroligt många återförsäljare där ute, och i början gick vi igenom en del för att hitta det rätta innan vi själva valde att bli återförsäljare och gå till grunden, men det är en "tuff" värld. Återförsäljare trycks mot väggen av köparna för att ge så billiga priser som möjligt, då tvingas tyvärr många återförsäljare också gå ner i kvalité för att erbjuda så billiga priser som möjligt.
Vi kommer bl.a. erbjuda 3 typer av kvalité på 4an/4s, vi kommer tydligt förklara skillnaden på dessa glas för att kunden själv ska ha förståelse för vad den köper. Vi vill behålla de dyrare kvalité glasen för vi har många kunder som väljer att just gå för absolut bästa kvalité samtidigt som många kunder går vidare till billigare platser, därav kommer snart en 3e "billigare" kvalité, som är marknadens "standard kvalité", för de som vill ha det.

Jag hoppas att jag kunnat besvara på dina frågor, snart känner jag som att jag gör "reklam" för oss, och det är inte tillåtet att göras på forumet/trådarna.
Citera
2012-07-13, 16:51
Medlem
Citat:
Tjena,

har lyckats med konststycket att tappa min iPhone 4 och en sprickor letar sig fram över hela ytan, helikopterglas in my ass... Så nu undrar jag hur jag kan byta detta billigast möjligt, jag var inne på mumien här i Jönköping men de tog 2000 (!!) spänn för ett simpelt byte. Då köper jag hellre en ny känner jag, så någon som vet hur jag kan byta billigast möjligt?

mvh

http://skalshop.se/apple-iphone-4/306/306/1

Absolut inte billigast men jäkligt bra ifall det blir något strul och aldrig fått en iphonedisplay som strular.
Citera
2012-07-13, 17:08
Medlem
Mobilplanetens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av marcus_129
http://skalshop.se/apple-iphone-4/306/306/1

Absolut inte billigast men jäkligt bra ifall det blir något strul och aldrig fått en iphonedisplay som strular.

Bra där, de verkar faktiskt ärliga och priset reflekterar en bra kvalité
Citera
2012-07-15, 19:24
Medlem
39ans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mobilplaneten
Vi blev "glada" när Samsung valde att köra gorilla glas visste direkt att det skulle innebär problem för Samsungs glas.

Flera crash tester har visat att Samsung hållt sämre än iPhone 4S. Medan iPhone 4S fungerar trots krossad ruta så verkar Samsung bli helt obrukbar efter krossad ruta
Ett av flera tester, enjoy
http://www.youtube.com/watch?v=MbigVkSblFA

Det testet ger jag inte mycket för ,en tjej som släpper lurarna i backen väldigt proffesionellt
Citera
2012-07-16, 11:16
Medlem
Mobilplanetens avatar
Citat:
Det testet ger jag inte mycket för ,en tjej som släpper lurarna i backen väldigt proffesionellt

Nu hamna vi OT här, så detta blir sista inlägget för oss om det inte blir relevant igen.

haha, du kan prova själv då

nä men ärligt talat, det är flera tester som gett samma resultat, sen har vi även en här på forumet som precis postat att han tappa sin Galaxy S3 och touchen inte fungerade längre efter sprucken skärm:
https://www.flashback.org/t1917121

Har inte vart med om det hittills en enda gång med iPhone 4/4S, väldigt sällan så hände det med de äldre modellerna, 3G och 3GS.

Jag säger inte att iPhone är bättre, inte heller sämre, än Galaxy S3, men jag informerar bara om fakta när det gäller trasigt glas/display.

/Aldrin
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in