• 1
  • 2
2012-07-12, 21:55
Medlem
Hej! Det är så att jag varit tillsammans med min flickvän i 5 månader nu, denna månad. Har vart trogen mot henne och hon detsamma mot mig. Och allt har varit jätte bra. Vi hade grymt mycket sex i början. kanske nästan för mycket. kanske 2 månader tillbaka ville inte min peter nicklas fungera riktigt som den skulle och kunde inte ge henne den njutning som jag gav henne tidigare. Det är en sorts psykiskt spärr av något slag..

I allafall. Så har den funkat sen ca.1 vecka tillbaka riktigt bra. Nu har min flickvän stoppat in en p-stav i armen, de var väl den 25/6 ca. några veckor sen.

Idag skulle jag följa med henne till Gynekologen för att samtala om hennes nya P-stav.. Då frågade den kvinnliga Gynekologen till min flickvän om hon hade hämtat ut sina tabletter hon hade fått utskrivet.. (Azitromax)

Då svarade min tjej , nej..

Då så sa Gyn. - skämtar du med mig?, Det var ju jätte viktigt att du hämtar ut den, då måste din pojkvän också börja äta den.

Jag vart som ett frågetecken,. Frågade henne direkt vad de var för något, då sa hon att de var Mycoplasma)..
Jag frågade gyn vad Mycoplasma var för något. hon sa att de var en sorts Klamydia. En bakterie som man kunde ha flera månader utan att sympton märks av.. ( Har känt lite att det kliat där nere ibland.)
Och ja fick lämna urinprov direkt.

Innan jag vart tillsammans med min nuvarande flickvän så har ja varit Clean från könsjukdomar. testade mig precis när vi vart tillsammans . och hon testade sig i början av vårat förhållande med och var ren.

Som sagt så har jag inte rört någon annan kvinna under våran relation. och mina största misstankar är att hon har varit otrogen mot mig ... Hon har inte ens berättat om att hon fått medicin utskrivet heller. Vet inte hur jag ska gå tillväga heller . Känner inte till Mycoplasma alls hur det fungerar ??. Och hennes gyn kunde otroligt dålig svenska så där fick ja ingen vidare bra information..
Det känns som hon varit med någon annan..

Hur ska jag gå tillväga, tips ? någon som känner till Mycoplasma ?

Tacksam för svar...
Citera
2012-07-12, 21:59
Medlem
TrueCs avatar
Jaha, och vad säger hon själv?
Citera
2012-07-12, 22:00
Medlem
Har du frågat henne?

Edit: pucktvåa-ish.
Citera
2012-07-12, 22:04
Medlem
Ja vad hon säger är att hon inte varit med någon annan. Hon svor på sin död. sa hon till mig direkt efter ja konfronterade henne utanför gyn. Men kan inte lita på henne på gund av andra orsaker och så.

Ja i allafall. några tips hur jag ska gå tillväga ??
Citera
2012-07-12, 22:14
Medlem
fractionss avatar
Alltså ja du..
"Mycoplasma genitalium är en bakterie som kan orsaka en könssjukdom. Den liknar klamydia men är inte lika vanligt förekommande. Bakterien överförs sexuellt."

http://www.vardguiden.se/Sjukdomar-o...-i-underlivet/

Citera
2012-07-12, 22:15
Medlem
Geblods avatar
Tyvärr är det ju av någon anledning inte anmälningsplikt på mycoplasman som det är för klamydian, annars hade du ju kunnat försöka tjuvlyssna på din flickväns samtal med gyntanten..

Men mitt råd är att du tar ett rejält snack med henne, ställ henne ordentligt mot väggen och vik dig inte. Ni kommer bli ovänner, det är garanterat. Man får inte en könssjukdom utan könsumgänge, säger sig självt.
Sen rannsakar du dig själv och funderar på om du vill slösa bort dina gyllene år (antar att du är ung) på en tjej som mystiskt får en könssjukdom.

Sen berättar du för oss vad du kommit fram till.
Citera
2012-07-12, 22:17
Medlem
TheMajoritySayss avatar
Pressa henne och presentera rådande fakta.

Ni har båda testat er. Du var clean och hon var clean. Du har inte varit otrogen.
Hur har då klamydia kommit in i förhållandet.

Alternativ ett. Hon ljuger och har varit otrogen.
Alternativ två. Hon var inte clean första gången ni testade er. Hon hade klamme men har alltså inte tagit ut tabletter.

Obs! Ställ inte ledande frågor! Tex: Hm, var det så att du inte var clean första gågen?! Eller liknande. Be henne svara sanningsenligt om hon har varit otrogen. När hon svarar nej så be henne förklara hur detta har hänt. Då kommer hon svara "jag vet inte?!" Då är det bara att köra på!
Klart är ju att hon ljuger. Hon har antingen varit otrogen eller så hade hon klamme innan och har inte tagit ut tabletter och dessutom inte berättat för dig, vilket i sådana fall vore tämligen idiotisk eftersom att hon borde kunna räkna ut med arslet att du också skulle få skiten.
Lycka till!

Citat:
Ursprungligen postat av Geblod
Sen berättar du för oss vad du kommit fram till.
Senast redigerad av TheMajoritySays 2012-07-12 kl. 22:20.
Citera
2012-07-12, 22:21
Medlem
killen30s avatar
Mycoplasma är en bakterie som smitter via sex. Är liknande symtom som klamydia. Den tillhör inte smittskyddslagen och smittad måste inte smittspåra. Man äter azitromax ofta 1 g som en gångs kur. Mycoplasma är inget man testar mot automatiskt när man går till mott för test. Vissa landsting gör det samt om man säger till själv. Den är rätt ovanlig ännu men har ökat på vissa platser tex s-holm och västerås mm. Och denna bakterie kan man ha lång tid utan symtom år faktiskt, ca 50 % har inga symtom eller väldigt lite. Du sa att ni testa er i början av förhållandet ? testa ni er för mycoplasma som är en egen bakterie och eget prov. Syns alltså inte på ett vanligt klamydiaprov. Säkert gjorde hon det men strunta i att hämta ut tabl. Eller har hon testa sig mer gånger sen ni blev ihop?

Så hon kan faktiskt tala sanning. Men om du inte litar på henne varför vara ihop med henne ?

Men kan ju hålla med dig om att det är rätt konstigt att inget säga, ofta har man ju något att dölja om man inget säger. Speciellt en sån sak. Men kan ju tänka att hon tycker det är pinsamt att säga detta när ni är i början av förhållandet. Men inte så smart att dölja detta pga att du säkert kommer få klåda i underlivet med stor säkerhet...
Senast redigerad av killen30 2012-07-12 kl. 22:31.
Citera
2012-07-12, 22:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av killen30
Mycoplasma är en bakterie som smitter via sex. Är liknande symtom som klamydia. Den tillhör inte smittskyddslagen och smittad måste inte smittspåra. Man äter azitromax ofta 1 g som en gångs kur. Mycoplasma är inget man testar mot automatiskt när man går till mott för test. Vissa landsting gör det samt om man säger till själv. Den är rätt ovanlig ännu men har ökat på vissa platser tex s-holm och västerås mm. Och denna bakterie kan man ha lång tid utan symtom år faktiskt, ca 50 % har inga symtom eller väldigt lite. Du sa att ni testa är i början av förhållandet ? testa ni er för mycoplasma som är en egen bakterie och eget prov. Syns alltså inte på ett vanligt klamydiaprov

Så hon kan faktiskt tala sanning. Men om du inte litar på henne varför vara ihop med henne ?

De jag testade mig mot var Klamydia. samt det gjorde hon med.

Ja antagligen för att jag älskar henne för att hon är min kärlek. Det jag tänker är att vi båda var cleana. och nu är vi tydligen positiva på klamydia .. ska konfrontera henne imorn, Det går fan inte bara att få klamydia hur som helst......

Tackar för alla svar ..
Citera
2012-07-12, 22:36
Medlem
killen30s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bodykiller
De jag testade mig mot var Klamydia. samt det gjorde hon med.

Ja antagligen för att jag älskar henne för att hon är min kärlek. Det jag tänker är att vi båda var cleana. och nu är vi tydligen positiva på klamydia .. ska konfrontera henne imorn, Det går fan inte bara att få klamydia hur som helst......

Tackar för alla svar ..

Okej Men nu är det ju inte klamydia du ev fått eller hon utan Mycoplasma genitalium

Är det ju så att myckoplasma och klamydia är inte samma bakterie och testas på olika sätt. Testa ni er bara för klamydia första gången är det väl klart att de inte såg myckoplasma bakterien.

Mycoplasma genitalium orsakar myckoplasma
Chlamydia trachomatis orsakar klamydia
Senast redigerad av killen30 2012-07-12 kl. 22:39.
Citera
2012-07-12, 22:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av killen30
Okej Men nu är det ju inte klamydia du ev fått eller hon utan Mycoplasma genitalium

Är det ju så att myckoplasma och klamydia är inte samma bakterie och testas på olika sätt. Testa ni er bara för klamydia första gången är det väl klart att de inte såg myckoplasma bakterien.

Mycoplasma genitalium orsakar myckoplasma
Chlamydia trachomatis orsakar klamydia

Okej men myckoplasma?? Hur får man det då ??

Nej testerna var enbart klamydia.

Tyvär så förstår jag inte vad du menar ....

Tack för svar
Citera
2012-07-12, 23:02
Medlem
killen30s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bodykiller
Okej men myckoplasma?? Hur får man det då ??

Nej testerna var enbart klamydia.

Tyvär så förstår jag inte vad du menar ....

Tack för svar

Menar att klamydia är en könssjukdom och myckoplasma en annan könssjukdom, är 2 olika bakterier. Således kan man inte ta ett klamydia prov och tror man hittar båda klamydia o myckoplasma. Krävs två olika provrör och frågeställning till labbet. Skickar man in bara ett rör med urin och frågar efter klamydia så får du svar på klamydia inte myckoplasma.
Båda smittar vid sex och har liknande symtom, men man ska inte blanda ihop myckoplasma med klamydia och tvärtom.

Så din tjej kan ju varit "ren" för ni testa ju bara klamydia första gången. Men sen har hon ju tydligen testa sig för myckoplasma som var positivt dock. Men kan ju ha testa det senare av någon anledning och det var positivt. Och mycoplasma kan ju hon haft flera år tillbaka. . Ja eller så testa hon sig för båda men inte du första gången.. Så hon behöver faktiskt inte varit otrogen
Senast redigerad av killen30 2012-07-12 kl. 23:05.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in