2012-07-13, 14:24
Medlem
r3dstars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Burros
Så tror jag att det alltid har varit. Kollar man på skulpturer och liknande så verkar "former" alltid varit modet, ganska logiskt egentligen då breda höfter och stora tuttar utstrålar fertilitet.
Det "moderna" modet med lite androgyna och supersmala kvinnor är något som homosexuella designers som väljer ut tjejer till catwalken och kvinnliga chefredaktörer på modemagasin har tagit fram, heterosexuella män föredrar något helt annat, om jag får generalisera lite och gör mig till talesman för samtliga heterosexuella män.
Du har rätt Herr Burros!
Citera
2012-07-13, 16:38
Medlem
OverkoktBlomkals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pripps3.5
Ulf Larsson, blev fulare, tyckte jag.
Tala inte illa om de döda.
Citat:
Nä, jag är varken eller.
Själv då?
Jag vet inte vilken fråga du svarade på här.

Citat:
Ursprungligen postat av r3dstar
Haha vet men ändå. Fast en tjej på drygt 90 kg är ju tjock och inte kurvig.
Det känns som att de flesta killar gick igång om tjejen var väldigt smal förr men nu verkar det vara tvärtom? Nu måste hon ha former: bröst, ass. Vet att folk går igång på olika saker men nu är det mer "accepterad" att vara fyllig och mullig. Eller det kanske alltid varit så men inget man har tänkt på?
Vikten är ointressant om man inte vet längden. Jag kan gissa på att du är en kort tjockis med stora bröst och stor rumpa, samt en slags latent flata.

Citat:
Ursprungligen postat av Burros
Så tror jag att det alltid har varit. Kollar man på skulpturer och liknande så verkar "former" alltid varit modet, ganska logiskt egentligen då breda höfter och stora tuttar utstrålar fertilitet.
Det "moderna" modet med lite androgyna och supersmala kvinnor är något som homosexuella designers som väljer ut tjejer till catwalken och kvinnliga chefredaktörer på modemagasin har tagit fram, heterosexuella män föredrar något helt annat, om jag får generalisera lite och gör mig till talesman för samtliga heterosexuella män.
"Voff, voff, voff", sa knähunden.
Citera
2012-07-13, 16:44
Moderator
Strix m/94s avatar
Citat:
Ska detta lagstadgas, tycker du?
Kanske din kompis micro113 ska bli någon slags minister?

Kan jag bli förberedd?'
Skicka ett PM.
Så jag kan ta livet av mig först.

Lagstadgas? Varför i all världen då? Det är bara ett konstaterande av verkligheten. Att lagstifta mot sådant som inte uppfattas som snyckt, vackert etc vore lika dumt som att försöka lagstifta mot dåligt väder.

Jag är inte särskilt snygg, men det hindrar inte att jag någorlunda objektivt kan bedöma att andra är det. Det ligger i sakens natur att vad som är snyggt också är beroende av att det som inte är det. Således skulle inget vara snyggt om inget fult fanns. Vi som är mindre snygga är förutsättningen för att de snygga är det.

För övrigt tror jag Du skulle få svårt att övertyga micro113 att vara kompis med mig.
Citera
2012-07-13, 16:47
Moderator
Strix m/94s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av r3dstar
Haha vet men ändå. Fast en tjej på drygt 90 kg är ju tjock och inte kurvig.
Det känns som att de flesta killar gick igång om tjejen var väldigt smal förr men nu verkar det vara tvärtom? Nu måste hon ha former: bröst, ass. Vet att folk går igång på olika saker men nu är det mer "accepterad" att vara fyllig och mullig. Eller det kanske alltid varit så men inget man har tänkt på?

En tjej som väger 90 kg skulle förmodligen behöva vara bortåt 2,30 lång för att kunna bli betraktas som smal, så den vikten är nog bra bortom gränserna hur man än vrider på saken.
Citera
2012-07-13, 16:59
Medlem
r3dstars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OverkoktBlomkal
Vikten är ointressant om man inte vet längden. Jag kan gissa på att du är en kort tjockis med stora bröst och stor rumpa, samt en slags latent flata.
Hahaha! Ja du kan alltid gissa.
Citera
2012-07-13, 17:21
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Strix m/94
Lagstadgas? Varför i all världen då? Det är bara ett konstaterande av verkligheten. Att lagstifta mot sådant som inte uppfattas som snyckt, vackert etc vore lika dumt som att försöka lagstifta mot dåligt väder.

Jag är inte särskilt snygg, men det hindrar inte att jag någorlunda objektivt kan bedöma att andra är det. Det ligger i sakens natur att vad som är snyggt också är beroende av att det som inte är det. Således skulle inget vara snyggt om inget fult fanns. Vi som är mindre snygga är förutsättningen för att de snygga är det.

För övrigt tror jag Du skulle få svårt att övertyga micro113 att vara kompis med mig.
Kompis?
Det är nog inget du strävar efter att vara heller vill jag påstå, men min fulla respekt har du. Du kan diskutera och har oftast bra argument för din ståndpunkt (svår att argumentera mot) , och i en del frågor ligger min uppfattning närmare din än man kan tänka sig.
Citera
2012-07-13, 18:39
Medlem
MissFitt73s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Strix m/94
En tjej som väger 90 kg skulle förmodligen behöva vara bortåt 2,30 lång för att kunna bli betraktas som smal, så den vikten är nog bra bortom gränserna hur man än vrider på saken.
Då hamnar man på ett bmi på 17 . Lite väl smalt i mitt tycke. Men för en normallång tjej på 170cm så är 90 kg fetma och inte särskilt attraktivt. Detsamma gäller ju män. Fetma på män är heller inte attraktivt. Däremot skiter jag fullständigt i om det är några extrakilon på mannen. Finns annat som kan överväga
Citera
2012-07-13, 18:46
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MissFitt73
Då hamnar man på ett bmi på 17 . Lite väl smalt i mitt tycke. Men för en normallång tjej på 170cm så är 90 kg fetma och inte särskilt attraktivt. Detsamma gäller ju män. Fetma på män är heller inte attraktivt. Däremot skiter jag fullständigt i om det är några extrakilon på mannen. Finns annat som kan överväga
Själv kollar jag aldrig mot våg och BMI när jag tittar på en man eller kvinna, det är mer vad personen är/utstrålar och hur kilona sitter som kan ha betydelse .. Fast kilon är jävligt underordnat ändå..
Citera
2012-07-13, 18:51
Medlem
MissFitt73s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Själv kollar jag aldrig mot våg och BMI när jag tittar på en man eller kvinna, det är mer vad personen är/utstrålar och hur kilona sitter som kan ha betydelse .. Fast kilon är jävligt underordnat ändå..
Såklart man inte frågar vad mannen väger. Det kan ju mitt öga avgöra om jag blir attraherad eller inte. Men bmi är en bra måttstock för att hålla sig inom hälsosamma ramar. Jag har full koll på min och vill inte gärna gå över nån gräns. Jag vet att man inte kan använda sig av bmi på dem som tränar mycket men på dem som motionerar normalt funkar det.
Citera
2012-07-13, 20:07
Medlem
RiverStyxs avatar
Citat:
Vem är smal och snygg då ditt tokhuvve?

Jessica Alba till exempel. Det finns mängder. Hur många som helst. Men du väljer Kissie? För i helvete, det farstadglittret ser ju ut som en trafikolycka!
Citera
2012-07-13, 20:09
Medlem
Citat:

Så talar endast en tjockis, tror inget annat. Har man ett bmi över 25 är man fet, om man inte är man och extremt muskulös. Allt annat är fetma, som endast beror på för mycket stillasittande och fritid.
Senast redigerad av skulleintetrodet 2012-07-13 kl. 20:12.
Citera
2012-07-13, 20:35
Moderator
Strix m/94s avatar
Citat:
Kompis?
Det är nog inget du strävar efter att vara heller vill jag påstå, men min fulla respekt har du. Du kan diskutera och har oftast bra argument för din ståndpunkt (svår att argumentera mot) , och i en del frågor ligger min uppfattning närmare din än man kan tänka sig.

Tack! Ja, det kanske är så. Det är i alla fall bra att olika åsikter stöts mot varandra. Det är så demokratin andas.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in