2012-07-12, 23:59
Medlem
hacke169s avatar
skulle vilja hävda att det i princip enbart krävs två saker för att människor ska kunna anses attraktiva

god fysik och ren fin hy. faktiskt. sen spelar naturligtvis ansiktslinjer och hållning in en del, men i det stora hela tycker jag nog att allt som ser friskt och hälsosamt ut automatiskt blir attraktivt.

tror förövrigt att dessa 2 punkter till stor del är beroende av god hormonell balans. män med låga testosteronvärden kan, enligt min tes, aldrig få varken god fysik eller fin hy. i kvinnors fall är det antagligen östrogenbrist, alternativ kraftigt underskott på testosteron (på grund av alla p-piller?), som är boven i dramat. tror dock mer på östrogenbristen.

attraktion handlar ju förövrigt enbart om att urskilja vilka eventuella partner som kan ge oss den starkaste och friskaste avkomman.
Citera
2012-07-13, 00:07
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av hacke169
skulle vilja hävda att det i princip enbart krävs två saker för att människor ska kunna anses attraktiva

god fysik och ren fin hy. faktiskt. sen spelar naturligtvis ansiktslinjer och hållning in en del, men i det stora hela tycker jag nog att allt som ser friskt och hälsosamt ut automatiskt blir attraktivt.

tror förövrigt att dessa 2 punkter till stor del är beroende av god hormonell balans. män med låga testosteronvärden kan, enligt min tes, aldrig få varken god fysik eller fin hy. i kvinnors fall är det antagligen östrogenbrist, alternativ kraftigt underskott på testosteron (på grund av alla p-piller?), som är boven i dramat. tror dock mer på östrogenbristen.

attraktion handlar ju förövrigt enbart om att urskilja vilka eventuella partner som kan ge oss den starkaste och friskaste avkomman.

Du är en tänkare.
Det gillar jag.
Men det stämmer ju inte när kärleken slår till.
Man skiter ju i allt som du säger och alla andra också för den delen.

Man kan vara lite tjock eller lite smal eller falla för den man inte trodde.
Så är det ju bara.
Och det var väl lite det jag ville säga med tråden.

Man vet aldrig vem man faller för.
Och det kan bli hur bra som helst iallafall.

http://www.youtube.com/watch?v=-be58fxOLvQ
Citera
2012-07-13, 10:14
Medlem
Sumsarrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pripps3.5
Intressant.
Han blir alltså snyggare för sig själv, egentligen. Eller kanske för att han får självförtoende, vilket han ju kunde fått av andra orsaker än sexpacket.

Så med den teorin så är det självförtroendet och inte sexpacet som är orsaken till den "snygghet" du anser att han förvärvar?

Sexpacket lär bidra en del det med, men jag tror att det som generellt kommer göra att han får fler tjejer är att han blir modigare och får upp sin självkänsla. Chansen att han kommer i kontakt med en tjej och att hon gillar vad hon ser blir då väsentligt mycket större.
Citera
2012-07-13, 10:31
Bannlyst
Handlar ju om vilka preferenser du själv har, ser hon nu ut som ett träsktroll i ansiktet så spelar ju vikten ingen roll.
Personligen gillar jag lite mulligt hur passar det in här om nu smal=snygg och tjock=ful den där gråzonen i mitten på skalan, vad är man då?
Citera
2012-07-13, 10:51
Medlem
r3dstars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Burros
Handlar ju om vilka preferenser du själv har, ser hon nu ut som ett träsktroll i ansiktet så spelar ju vikten ingen roll.
Personligen gillar jag lite mulligt hur passar det in här om nu smal=snygg och tjock=ful den där gråzonen i mitten på skalan, vad är man då?
Byt ut mullig mot kurvig = råsnygg, sålänge ansiktet är fint!
Citera
2012-07-13, 11:05
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av r3dstar
Byt ut mullig mot kurvig = råsnygg, sålänge ansiktet är fint!

Jupp jupp men mullig är = kurvig i mitt huvud, typ.
Citera
2012-07-13, 11:20
Medlem
r3dstars avatar
Citat:
Jupp jupp men mullig är = kurvig i mitt huvud, typ.
Du som förstört ordet kurvig då haha. =P För mig är kurvig att man är smal förutom på rumpan, brösten och höfterna. Medan mullig för mig är att man är tjock på typ alla kroppsdelar, dvs mage, armar, lår etc.
Citera
2012-07-13, 11:32
Bannlyst
Citat:
Du som förstört ordet kurvig då haha. =P För mig är kurvig att man är smal förutom på rumpan, brösten och höfterna. Medan mullig för mig är att man är tjock på typ alla kroppsdelar, dvs mage, armar, lår etc.

Haha då definierar vi orden tvärtom faktiskt, ditt kurvig är mitt mullig.
"Kurvig" för mig kallar sig tjejer på dejtingsiter som väger 140 kg.
Men ja lite mer rumpa, bröst, höfter och allmänt mjuk och gosig kropp liksom, grrr. Det är "mitt" mullig!
Citera
2012-07-13, 11:58
Medlem
r3dstars avatar
Citat:
Haha då definierar vi orden tvärtom faktiskt, ditt kurvig är mitt mullig.
"Kurvig" för mig kallar sig tjejer på dejtingsiter som väger 140 kg.
Men ja lite mer rumpa, bröst, höfter och allmänt mjuk och gosig kropp liksom, grrr. Det är "mitt" mullig!
Men då är det dessa "kurviga" tjejer som förstört ordet. "Ditt" mullig låter bra =)
Citera
2012-07-13, 12:22
Bannlyst
Citat:
Men då är det dessa "kurviga" tjejer som förstört ordet. "Ditt" mullig låter bra =)

Haha ja alla lägger ju sina egna värderingar i olika ord så är det ju, behöver ju inte vara förstörst för det.
Citera
2012-07-13, 12:37
Medlem
r3dstars avatar
Citat:
Haha ja alla lägger ju sina egna värderingar i olika ord så är det ju, behöver ju inte vara förstörst för det.
Haha vet men ändå. Fast en tjej på drygt 90 kg är ju tjock och inte kurvig.
Det känns som att de flesta killar gick igång om tjejen var väldigt smal förr men nu verkar det vara tvärtom? Nu måste hon ha former: bröst, ass. Vet att folk går igång på olika saker men nu är det mer "accepterad" att vara fyllig och mullig. Eller det kanske alltid varit så men inget man har tänkt på?
Citera
2012-07-13, 13:12
Bannlyst
Citat:
Haha vet men ändå. Fast en tjej på drygt 90 kg är ju tjock och inte kurvig.
Det känns som att de flesta killar gick igång om tjejen var väldigt smal förr men nu verkar det vara tvärtom? Nu måste hon ha former: bröst, ass. Vet att folk går igång på olika saker men nu är det mer "accepterad" att vara fyllig och mullig. Eller det kanske alltid varit så men inget man har tänkt på?

Så tror jag att det alltid har varit. Kollar man på skulpturer och liknande så verkar "former" alltid varit modet, ganska logiskt egentligen då breda höfter och stora tuttar utstrålar fertilitet.
Det "moderna" modet med lite androgyna och supersmala kvinnor är något som homosexuella designers som väljer ut tjejer till catwalken och kvinnliga chefredaktörer på modemagasin har tagit fram, heterosexuella män föredrar något helt annat, om jag får generalisera lite och gör mig till talesman för samtliga heterosexuella män.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in