Citat:
Ursprungligen postat av GetARep
Inte nödvändigtvis, men det beror ju hur fettfördelningen ser ut också. Två kvinnor med samma vikt kan ha olika attraktiva kroppar (i mitt tycke) beroende på om det är placerat kring höfterna och brösten på den ena och runt magen på den andra. Sen finns det ju folk som tycker att groteskt feta kroppar är vackra också. Dock i mitt tycke är den kvinnliga kroppen vackrare och mer symmetrisk om den är smal.
Sen sitter det ju en hel del i ansiktet också, gick på gymnasiet med en tjej som hade grym kropp men otroligt oattraktivt ansikte, henne var det ingen som stötte på. Sen spelar en massa andra saker in också, personlighet osv, men jag har i mitt svar endast utgått från att vi pratar om utseendet (på kvinnor dvs, antog det eftersom tråden ligger i F&J.)
Min fråga handlar om att man döms efter utseende oavsett om man är man eller kvinna.
Idag kan man vara dum i huvudet men vara smal och det är liksom synonymt med snygg.
Bingos fru, Katrin Z skrev att hon skulle starta något LCHF-lopp. För snygga och smala människor.
Innebär det då att de inte får vara med själva?
För även om de är smala så är de inte speciellt snygga.