2012-07-12, 17:38
Avslutad
Är det så?
På riktigt?

Överallt får man lära sig att bara man blir vältänad och/eller smal så blir man snygg.
Stämmer det?
Oavsett hur ful man är från början?

Folk här på FB snackar om fetton och att det är likamedtecken på snygghet och smalhetsfaktor.

Men vissa blir ju faktiskt fulare om de blir smalare.
Precis som andra blir fulare om de blir tjockare.

Om man är snygg och smal, innebär det då att man är attraktiv?
För man kan ju vara dum i huvudet ändå (vilket är vanligt idag)?

Nä, vi ska inte diskutera min vikt.
Men jag är nöjd, tackar som frågar.
Citera
2012-07-12, 17:45
Medlem
Sumsarrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pripps3.5
Är det så?
På riktigt?

Överallt får man lära sig att bara man blir vältänad och/eller smal så blir man snygg.
Stämmer det?

Folk här på FB snackar om fetton och att det är likamedtecken på snygghet och smalhetsfaktor.

Någon som är tjock och ful blir inte per automatik snygg av ett sexpack.

Tjockisen blir dock definitivt "snyggare" av självförtroendet sexpacket inger.
Citera
Medlem
Nymfhanes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pripps3.5
Är det så?
På riktigt?

Stämmer det?

Det beror helt på om du pratar om män eller kvinnor. För kvinnor räcker det med att de har ett attraktivt utseende, då män går nästan helt på utseende (till en början).

För män är det dock inte alls samma sak; utseendet är underordnat andra egenskaper som självförtroende, beteende mot kvinnor - typiska alphaegenskaper.

Tänk efter, vad ser du oftast, en snygg tjej med en (relativt) ful kille eller en snygg kille med en ful tjej?
Citera
Medlem
Despised66s avatar
Du har ju redan svarat på din frågor

Om man är snygg och smal, innebär det då att man är attraktiv? Nej
För man kan ju vara dum i huvudet ändå (vilket är vanligt idag)? Japp
Citera
2012-07-12, 17:48
Medlem
GetAReps avatar
Inte nödvändigtvis, men det beror ju hur fettfördelningen ser ut också. Två kvinnor med samma vikt kan ha olika attraktiva kroppar (i mitt tycke) beroende på om det är placerat kring höfterna och brösten på den ena och runt magen på den andra. Sen finns det ju folk som tycker att groteskt feta kroppar är vackra också. Dock i mitt tycke är den kvinnliga kroppen vackrare och mer symmetrisk om den är smal.
Sen sitter det ju en hel del i ansiktet också, gick på gymnasiet med en tjej som hade grym kropp men otroligt oattraktivt ansikte, henne var det ingen som stötte på. Sen spelar en massa andra saker in också, personlighet osv, men jag har i mitt svar endast utgått från att vi pratar om utseendet (på kvinnor dvs, antog det eftersom tråden ligger i F&J.)
Citera
2012-07-12, 17:50
Medlem
RiverStyxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Despised66
Du har ju redan svarat på din frågor

Om man är snygg och smal, innebär det då att man är attraktiv? Nej
För man kan ju vara dum i huvudet ändå (vilket är vanligt idag)? Japp

Fast det beror ju på vad man menar med attraktiv. En tjej som är snygg och smal vill man ju knulla. Är hon dum i huvudet vill man ju fortfarande knulla henne men inte ha ett förhållande med henne utöver knullandet. Så på det sexuella planet är hon ju attraktiv.
Citera
2012-07-12, 17:56
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Sumsarr
Någon som är tjock och ful blir inte per automatik snygg av ett sexpack.

Tjockisen blir dock definitivt "snyggare" av självförtroendet sexpacket inger.

Intressant.
Han blir alltså snyggare för sig själv, egentligen. Eller kanske för att han får självförtoende, vilket han ju kunde fått av andra orsaker än sexpacket.

Så med den teorin så är det självförtroendet och inte sexpacet som är orsaken till den "snygghet" du anser att han förvärvar?
Citera
2012-07-12, 17:58
Medlem
SexSexSexs avatar
A womans beauty is iconic, its how the woman u s e the icon that gives her her o w n beauty
Citera
2012-07-12, 17:58
Medlem
Despised66s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RiverStyx
Fast det beror ju på vad man menar med attraktiv. En tjej som är snygg och smal vill man ju knulla. Är hon dum i huvudet vill man ju fortfarande knulla henne men inte ha ett förhållande med henne utöver knullandet. Så på det sexuella planet är hon ju attraktiv.

Japp så är det ju oftast, men utgick ifrån allmänt. Och en tjej som är smal och fräsch, fast ho har dålig attityd blir väldigt snabbt oattraktiv för mig.
Citera
2012-07-12, 18:00
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Nymfhane
Det beror helt på om du pratar om män eller kvinnor. För kvinnor räcker det med att de har ett attraktivt utseende, då män går nästan helt på utseende (till en början).

För män är det dock inte alls samma sak; utseendet är underordnat andra egenskaper som självförtroende, beteende mot kvinnor - typiska alphaegenskaper.

Tänk efter, vad ser du oftast, en snygg tjej med en (relativt) ful kille eller en snygg kille med en ful tjej?

Jag är nog i ett stadie i mitt liv där de flesta är rätt fula, om de inte visar sig vara riktiga människor inuti.
Kan ha med ålder och mognad att göra. Vad vet jag.
Citera
2012-07-12, 18:01
Medlem
Nymfhanes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SexSexSex
A womans beauty is iconic, its how the woman u s e the icon that gives her her o w n beauty

Du har en del bakom pannbenet du
Citera
2012-07-12, 18:18
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av GetARep
Inte nödvändigtvis, men det beror ju hur fettfördelningen ser ut också. Två kvinnor med samma vikt kan ha olika attraktiva kroppar (i mitt tycke) beroende på om det är placerat kring höfterna och brösten på den ena och runt magen på den andra. Sen finns det ju folk som tycker att groteskt feta kroppar är vackra också. Dock i mitt tycke är den kvinnliga kroppen vackrare och mer symmetrisk om den är smal.
Sen sitter det ju en hel del i ansiktet också, gick på gymnasiet med en tjej som hade grym kropp men otroligt oattraktivt ansikte, henne var det ingen som stötte på. Sen spelar en massa andra saker in också, personlighet osv, men jag har i mitt svar endast utgått från att vi pratar om utseendet (på kvinnor dvs, antog det eftersom tråden ligger i F&J.)

Min fråga handlar om att man döms efter utseende oavsett om man är man eller kvinna.
Idag kan man vara dum i huvudet men vara smal och det är liksom synonymt med snygg.

Bingos fru, Katrin Z skrev att hon skulle starta något LCHF-lopp. För snygga och smala människor.
Innebär det då att de inte får vara med själva?
För även om de är smala så är de inte speciellt snygga.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in