2012-07-14, 10:28
Medlem
gentlemans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mikojan
För att svara på rubrikfrågan; jo men kanske…

Flickan på bilden såg inte ut som om hon kom från mellersta Kongo. Snarare var det lite sydamerikansk mestis över henne. Snygg flicka. Sa ni 1952?

Och lite OT så här på fredagsafton: dom vackraste kvinnorna i världen lär finnas i Uganda…
Minns ej vilken, men jag tror bilden är en kopia av en logotyp föreställande en indier alt. "vagt exotisk person" som gör reklam för té.

Kanske en hastigt vald illustration som funkade för Årets Runts läsare då de sannolikt inte sett allt för många negrer. Annars skulle stereotypen för den svarta hushållerskan i en sån här novell se ut ungefär så här
http://ts1.mm.bing.net/th?id=I4681381827511620&pid=1.1
Citera
2012-07-14, 11:41
Medlem
Avva66s avatar
Vad är rasistiskt med Svarta Jumbo, men inte Vita Jumbo?
Citera
2012-07-14, 15:32
Medlem
jettesnels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 0zzy
Lite OT kanske men funderade över Magnus Ugglas - Dansar aldrig nykter, där texten lyder:

Men jag saknar både djärvhet och mod
och jag har inget negerblod
och jag tycker techno, disco och funk
är ett enda jävla dunk

1993 kom man tydligen undan med neger iaf...
När han kör den låten live nu för tiden så hoppar han över den raden

Även om publiken sjunger med när den raden kommer så går han direkt på refrängen.
Citera
2012-07-14, 17:40
Medlem
Avva66s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jettesnel
När han kör den låten live nu för tiden så hoppar han över den raden

Även om publiken sjunger med när den raden kommer så går han direkt på refrängen.
Tja, varför riskera att få en negerkuk i röven?
Citera
2012-07-24, 16:39
Medlem
0zzys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Avva66
Tja, varför riskera att få en negerkuk i röven?

Inget fel med samlag mellan djur

(syftar på att han är en Uggla....)
Citera
2012-07-24, 21:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Doodi
Inte bara med neger heller, utan negerblod. Han hade kallats rasist om den kom ut idag även om det bara stod neger, men jag tycker att lägger man till blod i det hela så menar man ju verkligen att det finns olika raser, vilket väl är definitionen av en rasist?
Jag som många andra ser inget konstigt i det(att det finns olika raser), men säger man det allt för högt i verkliga samhället så riskerar man att lynchas.

Att människor besitter olika rasliga egenskaper är ett faktum och går således inte att förneka. Definitionen av rasist bör vara en person som värderar dessa raser på olika vis. I vårt moderna samhälle verkar det emellertid som att ordet har förlorat dess mening.
Citera
2012-07-24, 21:25
Medlem
...
Citera
2012-07-28, 06:54
Medlem
Doodis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sixty-Four
Att människor besitter olika rasliga egenskaper är ett faktum och går således inte att förneka. Definitionen av rasist bör vara en person som värderar dessa raser på olika vis. I vårt moderna samhälle verkar det emellertid som att ordet har förlorat dess mening.

Jag har aldrig någonsin påstått någonting annat. Förstår inte varför svaret var riktat till mig.
Citera
2012-07-29, 04:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Doodi
Jag har aldrig någonsin påstått någonting annat. Förstår inte varför svaret var riktat till mig.

"...men jag tycker att lägger man till blod i det hela så menar man ju verkligen att det finns olika raser, vilket väl är definitionen av en rasist?
Jag som många andra ser inget konstigt i det(att det finns olika raser), men säger man det allt för högt i verkliga samhället så riskerar man att lynchas." gav mig intrycket att du trodde att en person är rasist endast för att denne erkänner existensen av olika raser inom mänskligheten. Det skulle uppenbarligen göra begreppet obehövligt.

Min avsikt var att förtydliga att en rasist är någon som värderar raser olika.
Citera
2012-07-29, 05:52
Medlem
Jag är neger, neger neger neger neger, det är ett jävla ord.

Kallar alla för jävla neger, who gives a fuck!!!

Jag har tagit tillbaka ordet, för mig är det ett fint ord idag... negress är ännu finare!

Mig kan man inte kalla neger och förvänta sig en käftsmäll, av mig får man ett hånflin och blir kallad fitta, blir hellre kallad neger än fitta alltså...
Citera
2012-07-29, 07:30
Medlem
OlleVieros avatar
Neger är väl en bra beskrivning på just en neger. Färgad blir lite för stort. I Indien så finns det till exempel de som är kolsvarta men dom kallas inte negrer. När man hör ordet neger så vet alla att det är just en neger som härstammar från Afrika på något sätt. Säger någon färgad så undrar man mera vilken färg det handlar om?
Citera
2012-07-29, 10:49
Medlem
Euripidess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av publicmenace
Jag är neger, neger neger neger neger, det är ett jävla ord.

Kallar alla för jävla neger, who gives a fuck!!!

Jag har tagit tillbaka ordet, för mig är det ett fint ord idag... negress är ännu finare!

Mig kan man inte kalla neger och förvänta sig en käftsmäll, av mig får man ett hånflin och blir kallad fitta, blir hellre kallad neger än fitta alltså...

Men vänta nu neger. Om jag kallar dig neger, varför hånflinar du då? Du gillar ju att bli kallad neger, det är ju fint? Borde du inte skaka hand med alla som kallar dig neger och kanske till och med tacka dem för den fina benämningen? Ha en god dag herr neger
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in