Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 2
  • 3
2013-08-31, 20:04
  #25
Medlem
missWs avatar
"Ni kan bli matförgiftade, gå inte ensamma och i mörka områden, håll hårt i börsen, välj alltid fem-stjärniga hotell, tänk på oroligheterna (som enligt media alltid flödar i detta land), ha alltid handsprit med er (detta nämndes ej i tråden men utav majoriteten av alla turister som frodas här) och åk bara med hotellets taxi".
Jisses alltså. Ett praktexempel på den typiska turisten- rädd för nya upplevelser och kulturer. Jag har nu bott i Hurghada i snart fyra månader och jag kunde inte bry mig mindre om ovanstående "tips". (Att undvika mörka områden bör vem som helst göra som inte är aningen retarderad).
Jag har vistats en längre tid i både Sinai och Cairo och har inte känt mig otrygg en enda gång. Att det är oroligt i Cairo nu kan jag hålla med om, men att tro på allt media besudlar vår värld med är som att tro på all reklam vi ser.

Jag är en ung tjej som gått ensam många många gånger på gatorna här, har ätit det mesta det egypiska köket (orientaliska köket i sig) har att erbjuda utan att bli dålig en enda gång, inte använt mig utav handsprit, ignorerar försäljarna utan att behöva säga la-ah shokran varje gång, åkt taxi ensam hur många gånger som helst och bor just nu i en lägenhet som inte har fem stjärnor men som är fin ändå.

Jag är så trött på turisternas fördomar om detta land- släpp era jävla bekvämligheter och uppskatta det landet har att erbjuda!
Citera
2013-08-31, 20:40
  #26
Medlem
BiskopWestrings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av missW
"Ni kan bli matförgiftade, gå inte ensamma och i mörka områden, håll hårt i börsen, välj alltid fem-stjärniga hotell, tänk på oroligheterna (som enligt media alltid flödar i detta land), ha alltid handsprit med er (detta nämndes ej i tråden men utav majoriteten av alla turister som frodas här) och åk bara med hotellets taxi".
Jisses alltså. Ett praktexempel på den typiska turisten- rädd för nya upplevelser och kulturer. Jag har nu bott i Hurghada i snart fyra månader och jag kunde inte bry mig mindre om ovanstående "tips". (Att undvika mörka områden bör vem som helst göra som inte är aningen retarderad).
Jag har vistats en längre tid i både Sinai och Cairo och har inte känt mig otrygg en enda gång. Att det är oroligt i Cairo nu kan jag hålla med om, men att tro på allt media besudlar vår värld med är som att tro på all reklam vi ser.

Jag är en ung tjej som gått ensam många många gånger på gatorna här, har ätit det mesta det egypiska köket (orientaliska köket i sig) har att erbjuda utan att bli dålig en enda gång, inte använt mig utav handsprit, ignorerar försäljarna utan att behöva säga la-ah shokran varje gång, åkt taxi ensam hur många gånger som helst och bor just nu i en lägenhet som inte har fem stjärnor men som är fin ändå.

Jag är så trött på turisternas fördomar om detta land- släpp era jävla bekvämligheter och uppskatta det landet har att erbjuda!
Gått ensam nattetid över Tahirtorget ?
Citera
2013-09-13, 01:04
  #27
Medlem
Infinitysthlms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Balone
Hej!
Det är så att jag och min sambo ska resa till Egypten om ett par månader. Hon tycker det känns osäkert att åka dit och det gör mig orolig också. Så är det säkert att bo på hotell i egypten?
Någon speciellt man ska passa sig för för att inte få ett pannskott?

uppdatera dig via folk som bor där o inte via media , det är det bästa, håll dig borta från demonstrationer o kaos..
Citera
2013-11-03, 22:26
  #28
Medlem
luciddreamers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av missW
(...) Jag har vistats en längre tid i både Sinai och Cairo (...)

Funderar på att spendera nyår eller några veckor i vinter i Kairo (eller längre tid, om jag får mersmak). Om du vet nåt bra ställe att bo på, tipsa gärna! Antingen åker jag själv, eller två personer.

(Jag var i Kairo för evigheter sen och då bodde vi på nåt trestjärnigt hotell som var okay. En rätt stilla plats utan en massa bilavgaser vore gött, alternativt nånting mer classy med åtskilliga stjärnor utan att vara svindyrt.)
Citera
2013-11-04, 03:03
  #29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av missW
"Ni kan bli matförgiftade, gå inte ensamma och i mörka områden, håll hårt i börsen, välj alltid fem-stjärniga hotell, tänk på oroligheterna (som enligt media alltid flödar i detta land), ha alltid handsprit med er (detta nämndes ej i tråden men utav majoriteten av alla turister som frodas här) och åk bara med hotellets taxi".
Jisses alltså. Ett praktexempel på den typiska turisten- rädd för nya upplevelser och kulturer. Jag har nu bott i Hurghada i snart fyra månader och jag kunde inte bry mig mindre om ovanstående "tips". (Att undvika mörka områden bör vem som helst göra som inte är aningen retarderad).
Jag har vistats en längre tid i både Sinai och Cairo och har inte känt mig otrygg en enda gång. Att det är oroligt i Cairo nu kan jag hålla med om, men att tro på allt media besudlar vår värld med är som att tro på all reklam vi ser.

Jag är en ung tjej som gått ensam många många gånger på gatorna här, har ätit det mesta det egypiska köket (orientaliska köket i sig) har att erbjuda utan att bli dålig en enda gång, inte använt mig utav handsprit, ignorerar försäljarna utan att behöva säga la-ah shokran varje gång, åkt taxi ensam hur många gånger som helst och bor just nu i en lägenhet som inte har fem stjärnor men som är fin ändå.

Jag är så trött på turisternas fördomar om detta land- släpp era jävla bekvämligheter och uppskatta det landet har att erbjuda!

Varför bor du i Egypten om man får fråga? har du egyptisk härkomst eller?
Citera
  • 2
  • 3
Denna tråd visas även på Travel Forum:
http://www.travelforum.se/f1913752

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback