2012-07-11, 14:03
Medlem
Hej. Jag har provat flera P&T sjöar runt stockholm nu, bl a fyrväpplingen, utan resultat. Varför är P&T sjöarna här så mycket sämre än tex i sälen, där vi aldrig har bommat på 5-6 år? Visst, jag hade en på i fyrväpplingen, men jag fiskade i 5-6 timmar. Jag fiskade förövrigt i rörsjön där, men det kanske är skysjön som gäller?

Finns det nån sjö som man faktist får fisk i, max 2-3 timmar från stockholm? Tips uppskattas.
Citera
2012-07-11, 16:23
Medlem
Allstrins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av shatefak
Hej. Jag har provat flera P&T sjöar runt stockholm nu, bl a fyrväpplingen, utan resultat. Varför är P&T sjöarna här så mycket sämre än tex i sälen, där vi aldrig har bommat på 5-6 år? Visst, jag hade en på i fyrväpplingen, men jag fiskade i 5-6 timmar. Jag fiskade förövrigt i rörsjön där, men det kanske är skysjön som gäller?

Finns det nån sjö som man faktist får fisk i, max 2-3 timmar från stockholm? Tips uppskattas.

Du har Nedre Rudan i Haninge som utger sig själva för att vara sthlm´s bästa put and take sjö, fisken som finns i sjön är Regnbåge, Röding och öring om jag inte minns fel
Citera
2012-07-11, 16:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Allstrin
Du har Nedre Rudan i Haninge som utger sig själva för att vara sthlm´s bästa put and take sjö, fisken som finns i sjön är Regnbåge, Röding och öring om jag inte minns fel

Intressant tips, lite märkligt att utge sitt eget vatten till att vara stockholms bästa bara. Det är kanske inte så svårt att bli det när alla andra suger.

Jag tar gärna emot fler tips, och jag kör gärna några timmar för bra fiske. Försöker nämligen få min 5-åring fiskeintresserad.
Citera
2012-07-16, 21:53
Medlem
banxss avatar
tyttbo forsfiske om du vill ha ett annorlunda fiske med rinnande vatten, kan dock vara svår fiskat. Finns rätt mycket vitfisk där, t.ex gädda, gös, abborre. Väldigt fin miljö!!

Annars har du uwx sjöarna, 5 put & take sjöar. (en är enbart flugfiske) Brukar vara helt ok fiske, fin miljö. mest regnbåge, dock lite öring och röding i en av sjöarna, klarskissen om jag minns rätt. Kan dock vara svår fiskat med fluga, då det är dåligt med bryggor (vissa bryggor vågar man knappt gå ut på) Dom har börjat med båt uthyrning i en av sjöarna (den största) dock aldrig testat den, men haft bra lycka i dom andra.

Mina förslag ligger utanför Avesta.

Goggle är din vän, båda har hemsidor

MVH
banxs
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här