2012-07-11, 02:46
Medlem
Hugh.Hefners avatar
Ledande feminist i USA anklagar män för att vara kvinnohatare om de inte utför oralsex på sin sexpartner:
Citat:
So of course you should never coerce or pressure anyone into a sexual act he or she isn’t comfortable with. But at the same time, I think it’s important to interrogate the aversion to certain sexual acts — especially those that come with misogynist or homophobic baggage. There are important cultural and historical reasons why “I won’t go down on women” is slightly different from “I won’t let a dude come on my face.

Dock kan man få undantag från kvinnohatare-stämpeln om man inte kan utföra oralsex på grund av nackskador:
Citat:
I mean, look: If you have a spine issue that makes the head angle excruciatingly painful, ok, I get that. I do not doubt that straight men exist who don’t eat pussy for some reason other than being misogynist assholes. But I don’t think, for the most part, neck injuries are why dudes refuse to give oral sex (although — and this may be related to the fact that dudes are somewhat hesitant to say woman-hating things around feminist bloggers — I have never actually met a dude who said he didn’t like giving oral sex. I have heard they exist, though, and they sound terrible). It seems to be that dudes refuse to go down on a lady because they think it’s gross, or because they find it emasculating (how a close encounter of the vaginal kind amounts to some sort of “no homo” moment is beyond me, but ok), or because they just don’t have to since vaginal sex is ostensibly for both of your pleasure and if your girl doesn’t come then, well, whatever. Girls don’t like orgasms as much as boys anyway, right? Either way, it comes down to the idea that female bodies are icky, or that female pleasure just doesn’t matter that much.
http://www.feministe.us/blog/archives/2011/08/08/dealbreaker-indeed/

Ett annat exempel där män som inte har "mens-sex" anklagas för att vara kvinnohatare:
Citat:
Do you have a right to refuse to have period sex because you think bleeding vaginas be nasty? Of course. And do I have a right to leave your ass and think less of you because of that? You betcha. Because it does come down to misogyny, basically — most pre-menopausal people with uteruses and vaginas who are old enough to consent to sex bleed once a month.
http://www.feministe.us/blog/archives/2011/09/02/in-defense-of-period-sex/

Vad anser ni om detta? Har hon rätt i att män som inte ägnar sig åt oral- eller mens-sex är kvinnohatare?

Får den feministiska utvecklingen fortsätta 15-20 år till kanske det är ett hatbrott om en man inte ställer upp?
Citera
2012-07-11, 04:05
Medlem
SexSexSexs avatar
Det där är förmodligen ett problem i usa
Där 30% är fundamentala kristna

Den sexuella medvetenheten är mycket lägre där
Och det går alltid hand i hand med andelen kvinnor som inte lärt sej hur man sköter hygienen i slidan

Och ingen kille går ner på en tjej full med svamp och bakterier

I sverige har jag aldrig hört talas om någon som inte gillar att slicka fitta
Förutom då om det stinker i grenen på tjejen

Har bara hört om ett par som hade oralsex under mensen också
Men de var ju också såna som tog med sej moderkakan hem och stekte den och käkade upp den efter födseln av deras barn!
Citera
2012-07-11, 07:52
Medlem
Vad är det för fel på många feminister?
Citera
2012-07-11, 09:57
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hugh.Hefner
Ledande feminist i USA anklagar män för att vara kvinnohatare om de inte utför oralsex på sin sexpartner:

Dock kan man få undantag från kvinnohatare-stämpeln om man inte kan utföra oralsex på grund av nackskador:http://www.feministe.us/blog/archives/2011/08/08/dealbreaker-indeed/

Ett annat exempel där män som inte har "mens-sex" anklagas för att vara kvinnohatare:http://www.feministe.us/blog/archives/2011/09/02/in-defense-of-period-sex/

Vad anser ni om detta? Har hon rätt i att män som inte ägnar sig åt oral- eller mens-sex är kvinnohatare?

Får den feministiska utvecklingen fortsätta 15-20 år till kanske det är ett hatbrott om en man inte ställer upp?

Så förenklat är ju inte hennes resonemang. Det handlar väl snarare om att det i sängkammaren handlar om att ge och ta, och kan man inte tänka sig att också ge den andra den njutning man själv vill ha/förväntar sig att få så är har man en skev syn.

Citat:
It seems to be that dudes refuse to go down on a lady because they think it’s gross, or because they find it emasculating (how a close encounter of the vaginal kind amounts to some sort of “no homo” moment is beyond me, but ok), or because they just don’t have to since vaginal sex is ostensibly for both of your pleasure and if your girl doesn’t come then, well, whatever. Girls don’t like orgasms as much as boys anyway, right? Either way, it comes down to the idea that female bodies are icky, or that female pleasure just doesn’t matter that much. And if that’s your dude’s view, ok — he’s entitled to think that. He’s also entitled to go to Puppy-Kickers R Us meetings. But he’s not entitled to access to your body any more than he’s entitled to kick the neighbor’s dog.

Han behöver inte tycka kvinnans njutning är viktig, han får tycka det är äckligt eller betydelselöst och avstå, det är hans rätt. Hennes rätt är att välja bort honom och istället ta sig en älskare som inte väljer bort hennes njutning.
Ser du något problem med det?

Gällande mensen handlar det - såsom jag uppfattar det - snarare om att en man som ser mens som något äckligt - dvs kvinnan/vaginan - som äcklig en vecka i månaden har en syn på kvinnan som inte är hälsosam. Vem vill bli betraktad som äcklig en fjärde-del av tiden i ett förhållande för något som är en fullt naturlig och faktiskt önskvärd funktion hos en fungerande kvinna?

Citat:
His reasoning was “it’s gross.” And when I stopped seeing him approximately 24 hours after that conversation, my reasoning was, “I don’t want to be with someone who thinks that a natural, healthy uterus-having body is gross.” Do you have a right to refuse to have period sex because you think bleeding vaginas be nasty? Of course. And do I have a right to leave your ass and think less of you because of that? You betcha. Because it does come down to misogyny, basically — most pre-menopausal people with uteruses and vaginas who are old enough to consent to sex bleed once a month. Vaginas do not exist as sterile, liquid-free penis receptacles (although I hear there’s a toy for that).

Han får givetvis tycka det är äckligt - men hon äger också rätten att välja bort någon som tycker att hon (kvinnans kropp) är äcklig.
Citera
2012-07-11, 10:02
Bannlyst
Är det ok att vända på det med tro? Suger inte tjejen av min sedan 1 vecka otvättade kuk och med ett stort leende sväljer min sats är enda slutsatsen jag kan komma till att hon är en manshatare?

Att slicka fitta är givet men under mens, nä och det där med "I won´t go down a women" får man ju vibbar från 60-tals filmer med typ Italienska gangsters, känns inte riktigt relevant år 2012 sen kan jag ju hålla med henne om att slicka fitta är väl nästan per definition det minst "bögiga" du kan göra.

Men visst är dom lustiga feminister med deras ett nej är nej men sen ska män som inte vill slicka fitta klassas som kvinnohatare och därmed tvingas, hyckleriet är alltid närvarande.
Citera
2012-07-11, 10:06
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SexSexSex
Det där är förmodligen ett problem i usa
Där 30% är fundamentala kristna

Den sexuella medvetenheten är mycket lägre där
Och det går alltid hand i hand med andelen kvinnor som inte lärt sej hur man sköter hygienen i slidan

Och ingen kille går ner på en tjej full med svamp och bakterier

I sverige har jag aldrig hört talas om någon som inte gillar att slicka fitta
Förutom då om det stinker i grenen på tjejen

Har bara hört om ett par som hade oralsex under mensen också
Men de var ju också såna som tog med sej moderkakan hem och stekte den och käkade upp den efter födseln av deras barn!

Hon verkar inte heller ha stött på det:
Citat:
I have never actually met a dude who said he didn’t like giving oral sex. I have heard they exist, though, and they sound terrible).

När det gäller sex under mens så talar hon inte om oralsex - tvärtom - om hon har stor förståelse för om både oralsex och pettning går bort:

Citat:
[...]
Listen: I don’t think you should have to eat pussy when it’s leaking the red stuff, I don’t even think it’s necessary that you touch it with your hand (if you’re the queasy type it’s probably better if you don’t) but there are reasons why period sex is much less disgusting than you think.

[...]

But sex? When your penis is covered in latex and you don’t have to taste it, look at it or touch it, no apologies, I don’t understand what the problem is.

När det gäller mens-sex har hon inte heller stött på många som tyckt att det är motbjudande - hennes erfarenhet sträcker sig till EN kille:
Citat:
The good news is, I’m pretty sure we’re all having period sex anyway.

I have met a grand total of one dude in my entire life who was like “no” on the period sex (for the record, he wasn’t saying no in the moment; it was a general conversation, not a negotiation). His reasoning was “it’s gross.”
Citera
2012-07-11, 10:12
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Burros
Är det ok att vända på det med tro? Suger inte tjejen av min sedan 1 vecka otvättade kuk och med ett stort leende sväljer min sats är enda slutsatsen jag kan komma till att hon är en manshatare?

Att slicka fitta är givet men under mens, nä och det där med "I won´t go down a women" får man ju vibbar från 60-tals filmer med typ Italienska gangsters, känns inte riktigt relevant år 2012 sen kan jag ju hålla med henne om att slicka fitta är väl nästan per definition det minst "bögiga" du kan göra.

Men visst är dom lustiga feminister med deras ett nej är nej men sen ska män som inte vill slicka fitta klassas som kvinnohatare och därmed tvingas, hyckleriet är alltid närvarande.

1) Vem talar om ohygieniska kvinnor? Eller är du typen som per definition finner en vagina ohygienisk och äcklig och därför jämställer den med en otvättad kuk? Alltså just en sådan man det talas om?

2) Vem har talat om att slicka fitta under mens? Har du ens läst bloggen?

3) Hon säger precis tvärt om - ett nej är ett nej, även om en man säger det. Kvinnor har dock - precis som män - rätten att välja bort.
Citera
2012-07-11, 10:16
Medlem
kolvass avatar
Hon skriver att hon vill kunna välja bort någon som inte ställer upp på hennes villkor, så länge hon accepterar detsamma så ser jag inga problem, ifall vi tänker oss att hon inte vill ha analsex och hennes kille vill det så har hon två alternativ, antingen gå med på det eller acceptera att han väljer någon annan...tyvärr tror jag att om så hade varit fallet så hade det kommit ett inlägg om hur äckliga män är som vill ha analsex, feminister är sällan konsekventa i sina resonemang

OBS, jag skriver inte att det är så, jag skrev "tänker oss".
Citera
2012-07-11, 10:16
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
1) Vem talar om ohygieniska kvinnor? Eller är du typen som per definition finner en vagina ohygienisk och äcklig och därför jämställer den med en otvättad kuk? Alltså just en sådan man det talas om?

2) Vem har talat om att slicka fitta under mens? Har du ens läst bloggen?

3) Hon säger precis tvärt om - ett nej är ett nej, även om en man säger det. Kvinnor har dock - precis som män - rätten att välja bort.

1. Tja det är väl en smaksak hjärtat, om man finner svett eller blod mer äckligt menar jag. Försökte bara hitta på en hyfsad liknelse. Tycker vaginan är urmysig jag surru.

2. Jag och hon och ja.

3. Precis, män ska tvingas.
Citera
2012-07-11, 10:38
Medlem
Hur kommer vi fram till att denna Jill är en ledande feminist i Amerika? För att hon bloggar på en feministisk webbsida?
Citera
2012-07-11, 11:11
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Burros
1. Tja det är väl en smaksak hjärtat, om man finner svett eller blod mer äckligt menar jag. Försökte bara hitta på en hyfsad liknelse. Tycker vaginan är urmysig jag surru.

Hon talar inte om någon otvättad vagina. Det du gör är alltså att likna en ren vagina vid en otvättad kuk -- det är din association, ingen annans.

Citat:
2. Jag och hon och ja.
Nej, HON talar inte om oralsex under mens. Tvärtom - hon uttrycker stor förståelse för att man avstår från detta. Läs bloggen.

Citat:
See, I imagine the taste of blood isn’t so nice when it’s coming out of someone else’s genitals (even if you were the sort of kid that would graze themselves and then suck on the wound), hence why I can forgive a man for not wanting to go down on me while Aunty Flo’s in town. And I’m guessing any sort of digital action would probably lead to dirty sheets as his hands crept elsewhere in moments of passion, so I can sort of (only just) forgive him for not wanting to finger me when I’m on the rag. But sex? When your penis is covered in latex and you don’t have to taste it, look at it or touch it, no apologies, I don’t understand what the problem is.

Om engelskan är för svår för dig så prova översätta.

Citat:
3. Precis, män ska tvingas.
Du menar att rätten att välja en partner som inte finner en äcklig eller som inte enbart ser till sin egen lust är att tvinga?

Hur mycket tvång ligger det då i de krav som män ställer på kvinnor utan att bjuda igen tycker du?

Det är just den inställningen du nu framför som hon talar om --- vissa mäns inbillning att enbart de äger rätten.
Citera
2012-07-11, 11:16
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Disciplina
Hur kommer vi fram till att denna Jill är en ledande feminist i Amerika? För att hon bloggar på en feministisk webbsida?
Antagligen för att hon uttalar sig kritisk mot vissa företeelser som förekommer hos vissa (en del) män och säger att hon inte (och andra inte borde) accepterar det - utan väljer bort dessa män.

Kritiserar man män är man per definition radikalfeminist. Är det dessutom i en fråga som kvinnor av någon anledning kan tänkas ha samma åsikt om, eller på något sätt hålla med om, så är det en framstående feminist som påverkat resten av våpen. Har du inte kommit underfund med det än?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in