2012-07-11, 11:34
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Hon talar inte om någon otvättad vagina. Det du gör är alltså att likna en ren vagina vid en otvättad kuk -- det är din association, ingen annans.

Nej, HON talar inte om oralsex under mens. Tvärtom - hon uttrycker stor förståelse för att man avstår från detta. Läs bloggen.

http://www.feministe.us/blog/archives/2011/09/02/in-defense-of-period-sex/

Om engelskan är för svår för dig så prova översätta.

Du menar att rätten att välja en partner som inte finner en äcklig eller som inte enbart ser till sin egen lust är att tvinga?

Hur mycket tvång ligger det då i de krav som män ställer på kvinnor utan att bjuda igen tycker du?

Det är just den inställningen du nu framför som hon talar om --- vissa mäns inbillning att enbart de äger rätten.

Jag liknande en otvättad kuk med en blodig vagina, det var vad jag gjorde.

Läs det Hugh citerade:
Citat:
And do I have a right to leave your ass and think less of you because of that? You betcha.

Hon ser ner på och lämnar den som inte slickar henne under mens, i ditt huvud är detta alltså att visa stor förstålese.

Jag pratar om tvång, en man som inte slickar henne lämnar hon och ser ner på, alltså tvingas han att göra saker mot sin vilja för att få behålla sin älskling, alltså ett tvång.

Min inställning till vad? Jag har slickat mer än jag har blivit avsugen så det vet ju du precis ingenting om. Min personliga inställningen har alltid varit att oralsex allt som oftast är viktigare för kvinnans njutning än vad oralsex är för min, dessutom gillar jag att slicka fitta av massor av orsaker men jag tycker inte någon bör se ner på mig och kalla mig kvinnohatare för att jag inte slickar under mensen, verkar lite hårt kan jag tycka.
Citera
2012-07-11, 12:02
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Burros
Jag liknande en otvättad kuk med en blodig vagina, det var vad jag gjorde.

Läs det Hugh citerade:
Du kanske bör läsa bloggen - eller åtminstone det jag citerade - vilket förklarade ställningstagandet, istället för en citering som ger en felaktig framställning.

Citat:
Hon ser ner på och lämnar den som inte slickar henne under mens, i ditt huvud är detta alltså att visa stor förstålese.
Återigen -- Nej, det är inte alls det hon skriver. Läs bloggen - eller det jag citerat. Eller är dina engelska kunskaper för små för att du skall förstå så mycket text på en gång?

Citat:
Jag pratar om tvång, en man som inte slickar henne lämnar hon och ser ner på, alltså tvingas han att göra saker mot sin vilja för att få behålla sin älskling, alltså ett tvång.
Nej, lika lite som en kvinna tvingas ställa upp på samlag för att mannen vill. Kvinnan säger nej - mannen väljer om han vill han stanna hos kvinnan eller söka sig vidare.

Citat:
Min inställning till vad? Jag har slickat mer än jag har blivit avsugen så det vet ju du precis ingenting om. Min personliga inställningen har alltid varit att oralsex allt som oftast är viktigare för kvinnans njutning än vad oralsex är för min, dessutom gillar jag att slicka fitta av massor av orsaker men jag tycker inte någon bör se ner på mig och kalla mig kvinnohatare för att jag inte slickar under mensen, verkar lite hårt kan jag tycka.
Läs och förstå texten eller byt tråd tycker jag. Det du har hackat upp dig på är inte ens uppe för diskussion i hennes texter.
Citera
2012-07-11, 12:12
Bannlyst
Citat:
Du kanske bör läsa bloggen - eller åtminstone det jag citerade - vilket förklarade ställningstagandet, istället för en citering som ger en felaktig framställning.

Återigen -- Nej, det är inte alls det hon skriver. Läs bloggen - eller det jag citerat. Eller är dina engelska kunskaper för små för att du skall förstå så mycket text på en gång?

Nej, lika lite som en kvinna tvingas ställa upp på samlag för att mannen vill. Kvinnan säger nej - mannen väljer om han vill han stanna hos kvinnan eller söka sig vidare.

Läs och förstå texten eller byt tråd tycker jag. Det du har hackat upp dig på är inte ens uppe för diskussion i hennes texter.

Jag läser det hon skriver och tolkar, hör och häpna, bloggtexten bokstavligt, jävlar vad du yrar.

Haha det är ju precis vad hon skriver ditt jävla nöt. Det är ett citat, från henne.

Byta tråd bör man göra när man skriver om "se ner på" till "stor förståelse".
Pajas.
Citera
2012-07-11, 12:20
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Jag läser det hon skriver och tolkar, hör och häpna, bloggtexten bokstavligt, jävlar vad du yrar.

Haha det är ju precis vad hon skriver ditt jävla nöt. Det är ett citat, från henne.

Byta tråd bör man göra när man skriver om "se ner på" till "stor förståelse".
Pajas.
Som sagt - du är ointressant tills du har förstått vad hon skriver.
Citera
2012-07-11, 13:33
Bannlyst
Citat:

Om du ger fan i att svara mig i fortsättningen så blir ingen gladare än jag.
Du förstår aldrig någonting, spelar ingen roll hur lätt texten är att tolka så lyckas du ändå tolka fel, kasta sten i glashus däremot, det är du fan i mig den okrönte drottningen på.
Senast redigerad av Burros 2012-07-11 kl. 14:17.
Citera
2012-07-11, 13:58
Medlem
Scubbles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hugh.Hefner
Vad anser ni om detta? Har hon rätt i att män som inte ägnar sig åt oral- eller mens-sex är kvinnohatare?

Får den feministiska utvecklingen fortsätta 15-20 år till kanske det är ett hatbrott om en man inte ställer upp?
Nej man är inte en kvinnohatare om man råka finna mens-och oral-sex motbjudande, löjligaste jag hört.
Feminister är alltid bäst på att peka ut kvinnohatare som vanligt, offermentalitet sitter djupt i vissa.

Var det inte en kvinna i Frankrike som stämde sin man för för lite sex efter varit gifta i 40år? Man får väl acceptera att folk inte alltid har samma preferenser som en själv och då ska man inte skrika kvinnohat eller manshat man får helt enkelt leta upp en annan partner.
Citera
2012-07-11, 14:16
Medlem
Deficios avatar
Citat:
Om du ger fan i att svara mig i fortsättningen så blir ingen gladare än jag.
Du förstår aldrig någonting, spelar ingen roll hur lätt texten är att tolka så lyckad du ändå tolka fel, kasta sten i glashus däremot, det är du fan i mig den okrönte drottningen på.
Jag tror att micro113 är en mansgris, då hon har fått mig att hata kvinnor.
+1 på allt vad du, Burros, har skrivit.
Citera
2012-07-11, 14:34
Medlem
kolvass avatar
Citat:
Men din jävla råsopa, hon skriver: I can sort of (only just) forgive him for not wanting to finger me when I’m on the rag.
Förstår du vad det betyder? Särskilt biten only just?
Och hon skriver: Basically, dudes who have sex with women and think period sex is disgusting are the brothers-in-badnews-sexytime with people who think oral sex is gross. Don’t like normally-functioning vaginas? Then you should be disallowed from fucking them.
Förstår du vad hon menar där? Jag ska förklara för dig: ställer man inte upp på hennes villkor så ska man aldrig få knulla med någon fitta
Citera
2012-07-11, 15:03
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kolvas
Men din jävla råsopa, hon skriver: I can sort of (only just) forgive him for not wanting to finger me when I’m on the rag.
Förstår du vad det betyder? Särskilt biten only just?
Ja, jag förstår - men du gör det uppenbarligen inte.

"Finger me" är detsamma som "pulla mig"/ "petting" - och har ingenting med oralsex att göra.

Citat:
Och hon skriver: Basically, dudes who have sex with women and think period sex is disgusting are the brothers-in-badnews-sexytime with people who think oral sex is gross. Don’t like normally-functioning vaginas? Then you should be disallowed from fucking them.
Förstår du vad hon menar där? Jag ska förklara för dig: ställer man inte upp på hennes villkor så ska man aldrig få knulla med någon fitta
Vad hon INTE skriver - och det som diskussionen gäller - är att hon anser att killar skall ställa upp på oralsex när kvinnan har mens (OBS - för tydlighetens skull, hon skriver INTE det, hon tycker INTE killar skall behöva ställa upp på oralsex under mens. Förstår du?). Hon förstår sig däremot inte på och accepterar inte för egen del killar som nobbar all form av sex under mens med motiveringen att det skulle vara "äckligt".

Du kanske skall öva upp läsförståelsen innan du hoppar in i diskussioner. Det är en fördel att veta VAD som diskuteras om man vill vara med och harkla sig.
Citera
2012-07-11, 15:05
Medlem
Hugh.Hefners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Disciplina
Hur kommer vi fram till att denna Jill är en ledande feminist i Amerika? För att hon bloggar på en feministisk webbsida?

Citat:
Jill is a 20-something Seattle native turned New Yorker. She holds a J.D. and a B.A. from New York University. Currently she works as a lawyer in Manhattan and hangs her wallpaper in Brooklyn.

Jill has also written for Yale Journal of Law and Feminism, the Guardian, the Huffington Post, Alternet, Women’s eNews, the NYU School of Law Alumni Magazine, and Ms. JD. She was an editor for AlterNet’s Reproductive Justice and Gender section, the Washington Square News, the New York University Review of Law and Social Change, and the NYU School of Law Alumni Magazine.

Her first contribution to a feminist anthology, Yes Means Yes: Visions of Female Sexual Power and a World Without Rape, is out now.

She probably would not survive without travel, Burt’s Beeswax chapstick, tacos, red wine and bourbon. Someday she will live in Paris. Or maybe Berlin. She accepts bribes.

You can contact Jill at Jill -dot- Filipovic -at- gmail -dot- com. You can also follow her on Twitter. If you’re trying to get ahold of all of the Feministe bloggers, you can reach them jointly at feministe -at – gmail -dot- com.
http://www.feministe.us/blog/about-this-website/about-jill/

Citat:
About
Jill Filipovic is a New York-based writer, consultant and attorney. She earned her B.A. in Politics and Journalism with a minor in Gender & Sexuality Studies from New York University.* She received a J.D. from NYU School of Law, and spent three years working as a litigator at a top 100 New York law firm. She runs the popular website Feministe and contributes to a variety of other publications. Her essays have appeared in the Yale Journal of Law and Feminism and the anthology Yes Means Yes: Visions of Female Sexual Power and a World Without Rape. She now consults, writes and speaks about gender, digital strategy and legal issues.

Work
Jill's work spans a range of fields, from lifestyle start-ups to sustainable fashion nonprofits to political organizations. She builds innovative and effective digital strategies, carefully tailored to an individual client's needs. Jill also collaborates with Valenti Martin Media, a consultancy that uses online media to elevate social change.
Feministe, which Jill has edited since 2005, has won a variety of awards and was recently named one of Forbes' Top 100 Blogs for Women. Her past editoral experience also includes AlterNet's Reproductive Justice & Gender section; the Journal of Law and Social Change at NYU Law, and the NYU School of Law Alumni Magazine.
http://www.jillfilipovic.com/services
Citera
2012-07-11, 15:07
Medlem
MrBajs414s avatar
Även om jag själv egentligen tycker det är löjligt att tycka det är speciellt äckligt med mens eller "mens-sex", så är samtidigt hennes argument för det väldigt konstigt.
Bara för att det är något naturligt så är det inte äckligt?

Vad jag menar är ju att det är ju fortfarande blod vi pratar om. Vissa har ju för fan tom fobi för det.
Hade varit kul att höra vad hon hade tyckt om att någon med ett blödande köttsår på fingret ville pulla henne.
Citera
2012-07-11, 15:20
Medlem
Hugh.Hefners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kolvas
Hon skriver att hon vill kunna välja bort någon som inte ställer upp på hennes villkor, så länge hon accepterar detsamma så ser jag inga problem, ifall vi tänker oss att hon inte vill ha analsex och hennes kille vill det så har hon två alternativ, antingen gå med på det eller acceptera att han väljer någon annan...tyvärr tror jag att om så hade varit fallet så hade det kommit ett inlägg om hur äckliga män är som vill ha analsex, feminister är sällan konsekventa i sina resonemang

OBS, jag skriver inte att det är så, jag skrev "tänker oss".

Folk får välja bort vem de vill. Den diskussionen är ointressant för mig.
Vad min trådstart handlar om är om feministen har rätt i att det är kvinnohat när en man inte ställer upp på vissa sexakter.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in