Citat:
Ursprungligen postat av SexSexSex
Jag såg att ganska många reageeat på mitt inlägg
Det råder en slags vaccinextremism i väst nu där medicinbolagen är starkt inblandade i den policy regeringarna för i usa och eu.
Vilka är medicinbolagen? Tänker du på de bolag som driver sjukhusen där, eller läkemedelsbolagen?
Titta hur deras vinster ser ut från vaccin. De är livrädda för nya vaccin just på grund utav alla som stämmer dem då de krockar tre veckor efter sprutan. "Min syn var nedsatt av vaccinet".
Prata med någon som utvecklat ett vaccin, och fråga om det var lätt att få ut på marknaden.
Det finns ett svenskt vaccin som fungerar bra mot borrelia, fanns i USA och endast för djur... För liten marknad och för stora risker anser läkemedelsbolagen. Tyvärr stämde några hundägare dem för något helt orelaterat, och bolget sket i vaccinet. Om ni jobbar vidare kanske ni kan få ihjäl folk i polio igen också..
Citat:
Jag är starkt mot utvecklingen som den tagit sej.
Jag visste att svininfluensavaccinet inte var säkert och sure enough
Vissa serier av sprutor ledde till sömnsjuka hos 200 svenska barn
Vi får se, kanske, kanske inte. Det kan bero på att viruset fanns i kroppen redan då de fick vaccinet.
Visst är det tragiskt, men inte ett argument generellt mot vaccin.
Citat:
Har lika många per capita drabbats i andra länder ?
Tydligen inte, det är därför jag är lite skeptisk.
Dessutom misstänker man att influensan i sig har samma effekt.
Citat:
Och det p g a ett vaccin mot en influensa som dödat 20 personer totalt
20 vars?
Dessutom var det inte de gamla och svaga som dog. Men visst, som tur var blev den mildare än befarat. Dock går det inte att vaccinera i efterhand då man misstänker en allvarlig sjukdom.
Citat:
Om den ens existerade
Det där är bara korkat.
Dessutom tar du ett exempel på ETT vaccin. Det kan hända att det inte var optimalt.
Med din logik antar jag att du till exempel inte flyger, med tanke på att Dash 400 hade felaktiga landningsställ, och därmed är alla flygplan farliga.