2012-07-10, 21:58
Medlem
Var dum nog att låta dottern prova på en internetsajt med löpande tremånadersbetalningar och glömde att gå in på hennes sida och kryssa för att jag inte ville att nästa tremånadersperiod dras automatiskt. Nåväl. Det visade sig att dottern inte gick in på sajten en enda gång (förutom första dagen) och jag vill inte ha kvar "tremånadersabonnemanget". Tänkte därför säga upp det före denna första tremånadersperiod löpte ut den 12:e juli, men det visade sig att de jävlarna på sajten har reserverat beloppet för kommande tremånadersperiod redan fem dagar innan det gamla tremånadersavtalet löper ut

Nu undrar jag om det inte finns en gräns för hur länge ett företag för reservera belopp på kontot av denna typ. Anser det vara lite fult gjort. Rent krasst innebär det ju att man minst fem dagar före avtalet löper ut måste säga upp det, men gränsen kanske går precis vid fem dagar, någon med koll?
Citera
2012-07-10, 22:58
Medlem
SchackMatts avatar
Ett kortköp genomgår, något förenklat, två steg. Först reserveras beloppet och en tid senare genomförs transaktionen. Väntetiden mellan reservation till att transaktionen genomförs kan variera mellan noll och sju dagar. Standard är tre eller fyra dagar.

Jag skulle föreslå att du kontaktar siten och ber dem avbryta köpet ifrån deras sida. Om du har tur och de förstår vad det innebär är det därefter upp till din bank hur länge det dröjer. Svenska banker brukar ta mellan två till fyra dagar på sig ifrån det att reservationen har upphört hos handlarens sida.

Räkna med runt en vecka, men pengarna kan släppas så väl tidigare som senare.
Citera
2012-07-11, 00:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SchackMatt
Ett kortköp genomgår, något förenklat, två steg. Först reserveras beloppet och en tid senare genomförs transaktionen. Väntetiden mellan reservation till att transaktionen genomförs kan variera mellan noll och sju dagar. Standard är tre eller fyra dagar.

Jag skulle föreslå att du kontaktar siten och ber dem avbryta köpet ifrån deras sida. Om du har tur och de förstår vad det innebär är det därefter upp till din bank hur länge det dröjer. Svenska banker brukar ta mellan två till fyra dagar på sig ifrån det att reservationen har upphört hos handlarens sida.

Räkna med runt en vecka, men pengarna kan släppas så väl tidigare som senare.

Tack för svaret. Jag ska mejla och förtydliga mig. Jag mejlade och bad att stoppa transaktionen och fick då i uppgift att logga in på dotterns sida och kryssa för att jag inte vill ha mer än en tremånadersperiod.

Det idiotiska var att när jag loggade in så kom det upp en text på skärmen där det stod något i stil med: "Grattis, du har precis fått tre extra månader".

Jag mejlade då och skrev att jag hade hoppats slippa transaktionen, men att det verkade som att jag förbundit mig att använda tjänsten när jag loggade in på sidan. Det mejlet fick jag inget svar på....

Men jag gör ett nytt försök i klartext! Tack!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in