2012-07-10, 15:02
Medlem
Hej alla! jag har ett konstigt märke på insidan av låret. Märket är svart och lite mindre än ett lillfingersnagel.

Länk till bild (inte världens bästa bild...):
http://imageshack.us/photo/my-images/406/20120710145058.jpg/

Jag har haft märket i max 3 månader, först när jag upptäckte det så försökte jag dra bort hud, då jag trodde att det var blod under typ som ett blåmärke eller att det var smutts, märket försvann dock inte och nu är jag rädd att det är hudcancer.

Så hoppas någon kan svara på vad det är! Börjar bli lite nojig..

/Tack på förhand
Citera
2012-07-10, 15:13
Medlem
fr3aksh0ws avatar
Men snälla... det är bara ett litet märke
Citera
2012-07-10, 15:17
Medlem
-.-! ja någon som vet vad det är? Ett svart märke brukar inte bara dyka upp så där.. Kan det vara torkat blod under huden?
Citera
2012-07-10, 15:19
Medlem
Elementarts avatar
Ser inte så farligt ut. Ser ut som ett vanligt födelsemärke/insektsbett. Födelsemärken kan dyka upp lite när som, så jag skulle inte oroa mig i alla fall.
Citera
2012-07-10, 15:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Elementart
Ser inte så farligt ut. Ser ut som ett vanligt födelsemärke/insektsbett. Födelsemärken kan dyka upp lite när som, så jag skulle inte oroa mig i alla fall.

Okey tack för ett seriöst svar, men antar att man ska hålla koll så inte det blir större eller något liknande
Citera
2012-07-10, 15:29
Medlem
ekkers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tohis
Varför är det en dum fråga? Om du inte har något vettigt att komma med så kan du väll bara skit i att svara istället, är det så svårt?

Försökte ju bara lätta upp stämningen så du skulle bli glad
Citera
2012-07-10, 15:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ekker
Försökte ju bara lätta upp stämningen så du skulle bli glad

Ja det var ju ingen isbrytare du drog direkt :P
Citera
2012-07-10, 15:40
Medlem
Ser ut som hematom, mycket allvarligt.
Citera
2012-07-10, 15:42
Medlem
Det är med största sannolikhet inte i närheten av någon form av Cancer. Hudcancer-märken är i 90 procent av fallen upphöjda, såriga och missfärgade (dvs att märket skiftar i färg över skorpan).
Citera
2012-07-10, 15:55
Medlem
OverkoktBlomkals avatar
Citat:
Hej alla! jag har ett konstigt märke på insidan av låret. Märket är svart och lite mindre än ett lillfingersnagel.

Länk till bild (inte världens bästa bild...):
http://imageshack.us/photo/my-images/406/20120710145058.jpg/

Jag har haft märket i max 3 månader, först när jag upptäckte det så försökte jag dra bort hud, då jag trodde att det var blod under typ som ett blåmärke eller att det var smutts, märket försvann dock inte och nu är jag rädd att det är hudcancer.

Så hoppas någon kan svara på vad det är! Börjar bli lite nojig..

/Tack på förhand
Dålig bild.

Citat:
Symtom

Märken som kliar eller blöder kan vara tecken på sjukdomen. De vanligaste symtomen är
  • en helt ny brun fläck eller knuta någonstans på huden
  • en gammal leverfläck eller ett födelsemärke som vuxit eller ändrat utseende.

Det maligna melanomet är ofta
  • oregelbundet i formen och ojämnt i kanten
  • ojämnt i färgen
  • större än fem millimeter.
http://www.1177.se/Tema/Cancer/Cancerformer-och-fakta/Cancerformer/Hudcancer-malignt-melanom/

Citat:
Ursprungligen postat av St.Canard
...Hudcancer-märken är i 90 procent av fallen upphöjda, såriga och missfärgade (dvs att märket skiftar i färg över skorpan).
Nej
Citera
2012-07-10, 15:57
Medlem
ekkers avatar
Citat:
Ja det var ju ingen isbrytare du drog direkt :P

Nae men jag tror faktiskt inte du behöver oroa dig, har massa olika konstiga saker över hela kroppen själv också så... Behöver ju inte vara det värsta.

Så skit i det bara eller beställ en tid hos vårdcentralen
Citera
2012-07-10, 16:04
Medlem
.Elle.Driver.s avatar
Jag är rätt övertygad av att det är ett ärr efter en follikulit=hårsäcksinflammation. Inget farligt m a o.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in