2012-07-10, 16:19
Medlem
Drapåtrissors avatar
Att det sitter på just insidan av låret är en sak som talar för att det inte är någon form av hudcancer. T.ex malignt melanom uppstår alltid på kroppsdelar som utsätts för stora mängder solljus.
Citera
2012-07-10, 16:22
Medlem
Om du är orolig TS, gå till läkaren o kolla istället för att få massa dumma svar härifrån.
Citera
2012-07-10, 16:41
Medlem
Mederys avatar
Svider eller kliar märket? Isåfall, kliar det konstant?
Citera
2012-07-10, 16:59
Medlem
Nej det är ingenting farligt, det kan jag garantera, hade det varit hudcancer så är du nog tvungen att ha legat i solariumet 10 år regelbundet, eller väldigt länge i solen utomlands, då det är svårare att få det i Sverige.

Det är troligtvis någon finne eller blåmärke eller nånting annat, inget att vara orolig för.

Mvh
Citera
2012-07-10, 17:01
Medlem
B.I.s avatar
Jag satsar på att det är en hårsäcksinflammation.
Vi kan dock inte svara garanterat, gå till vårdcentralen och få det undersökt och hoppas på att du får en remiss till en läkare som gör en ordentlig genomsökning.
Citera
2012-07-10, 17:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Medery
Svider eller kliar märket? Isåfall, kliar det konstant?

Har faktist ett likadant på innanlåret, och det kliar nästan konstant.
Wierd att jag precis tänkte kolla upp detta ^^
Citera
2012-07-10, 18:18
Medlem
Bellossoms avatar
Tycker också att det ser ut som ett ärr efter hårsäcksinflammation.
Kommer ihåg från hudkursen (läkarlinjen) att man skulle ta ett nyptag i skinnet runt hudförändringen. Om pricken tenderade att dra sig inåt eller fortsatte vara plan och följde hudkonturen var det ett tecken på att den var godartad. Dom elakartade buktar i högre grad utåt. Observera att det inte är något bevis, det är en klinisk ledtråd.
Citera
2012-07-10, 19:48
Medlem
Lillbubbens avatar
Det där är inge cancer. Men du kan uppsöka vc så kan du skära bort skiten och de analyserar alltid slaktavfall. Lycka till och håll dig undan solen.
Citera
2012-07-10, 21:37
Medlem
Nej lol
Citera
2012-07-10, 23:46
Medlem
Mederys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Easyrase
Har faktist ett likadant på innanlåret, och det kliar nästan konstant.
Wierd att jag precis tänkte kolla upp detta ^^
Då vore det en toppen ide att uppsöka en läkare! Förmodligen ingen cancer men eftersom du förmodligen stör dig på märket så kan det vara bra att be en läkare att skära bort det. Ingen fara, läkarn ger dej lokalbedövning och skär sedan bort märket.
Citera
2012-07-10, 23:55
Medlem
Genioves avatar
Sitt för all del inte och kolla symptom och olika sjukdomar på nätet, du kommer inbilla dig att du har vad som helst tillslut
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in