• 1
  • 2
2012-07-10, 02:54
Medlem
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article15096861.ab

Patetiskt enligt mig. Ska man behöva skriva en jädra skylt med "HA INTE ETT FÖR STORT MIDJEMÅTT" eller vad? Herregud vad jag blir irriterad på sånna människor!

Är det rätt eller fel, vad skulle ni tycka ska ändras/få stanna kvar för att folk inte ska "känna sig kränkta"?
Ska man sätta upp skyltar, eller ska tjockisarna banta?
2012-07-10, 03:03
Medlem
Är väl snarare en säkerhetsfråga. Kan ju inte ska räknas som en kränkning ifall personalen inte kan garantera säkerheten för överviktiga.
2012-07-10, 03:07
Medlem
848s avatar
Haha, klart hon inte får åka om hon inte får på sig säkerhetbältet! Roligt att hon(28år) fick en tyg-kanin som plåster på såren!
2012-07-10, 03:07
Medlem
Nurjenfs avatar
det bästa för alla är väl om dom göra några få större säten som kostar lite mer att åka i?
2012-07-10, 03:10
Medlem
Cpt.Obviouss avatar
Bara jag som reagerade på citatet "Det skulle bli sommarens höjdpunkt".
Förvisso kan det vara kul med Liseberg, men absolut inte sommarens höjdpunkt när man är 28 år.

En jävla klagande artikel gjord av AB, likt många andra. Antar att folk inte fäster större vikt () vid detta.
Senast redigerad av Cpt.Obvious 2012-07-10 kl. 03:12.
2012-07-10, 03:11
Medlem
systems avatar
bilden syns tydligt att hon är tjock. Otroligt tjock. Att Liseberg därför inte vill släppa iväg henne i vissa åkdon borde vara självklart. Om hon inte inser det är hon inte bara tjock, utan dessutom korkad.

Herregud.

Tänk er rubrikerna om något gått fel efter att hon blivit insläppt till Balder.
2012-07-10, 03:12
Medlem
BestCoast.s avatar
Citat:
När jag skulle sätta på bältet så gick det inte. Jag kände mig kränkt och uttittad, säger hon.

Tror inte jag skulle vilja åka utan bälte
Börja banta så kanske du får åka nästa år!
2012-07-10, 03:14
Medlem
Mandi74s avatar
Citat:
Borde ni inte informera överviktiga personer om att de inte är välkomna att åka, innan de betalar 375 kronor?

Vad är det för jävla löjlig fråga av ab? Det är väl ingen som säger att dom inte är välkomna att åka, hur ska ett nöjesfält kunna vara ansvarigt för att någon är för fet..

Blir så jävla trött om att folk ska gnälla ut i tidningen och känner sig kränkta så fort det är något..
http://www.youtube.com/watch?v=9tn2EhGK5ok
2012-07-10, 03:16
Medlem
Det förbluffar mig att hon tar sig tid att kontakta AB och genomföra en intevjuv etc utan att någonsin tänka att det kanske är hon som är felet. Hade stolarna varit stora nog att passa henne hade de varit för stora för alla andra. Då hade inga normala människor kunnat åka.

Om du läser detta, Stina, ta illa upp. Dina feta ko.
2012-07-10, 03:22
Medlem
Jag jobbar själv på Liseberg och jag kan säga att detta händer säkert 10ggr per dag för bara mig.
2012-07-10, 03:23
Medlem
Cpt.Obviouss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KungJovi
Jag jobbar själv på Liseberg och jag kan säga att detta händer säkert 10ggr per dag för bara mig.

Att du inte får åka?
Åh, jag är alldeles för trött för det här..

Antar att du menar att extremt överviktiga (läs: äckligt feta) kommer och beklagar sig.
2012-07-10, 03:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cpt.Obvious
Att du inte får åka?
Åh, jag är alldeles för trött för det här..

Antar att du menar att extremt överviktiga (läs: äckligt feta) kommer och beklagar sig.

Exakt Är lite trött också...
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in