Om du litar på din tjejkompis och om hon förstår dig bra så rekommenderar jag starkt att prata med henne. Jag har själv varit deprimerad i omgångar och det tog mig över två år innan jag först berättade om min depression för någon. Höll det först inom familjen men att ha en bra kompis som förstår en och lyssnar är guld värt, tro mig.
Till snubben som skrev tidigare att sluta böla när man har kompisar kan fan bara slänga sig i väggen. Finns oerhört många psykiska tillstånd som hindrar en från att må bra trots bra omgivning. Själv har jag många kompisar, går en bra utbildning etc.. men har periodvis varit helt jävla avstängd utan att kunna göra något åt det själv. Jag hade konstant daglig ångest i ett års tid tills jag totalt bröt ner mig och stängde av hela min känslovärld. Trots att jag alltid uppskattat livet något otroligt och varit nöjd med det jag har hamnade jag i ett tillstånd där jag totalt slutade bry mig om precis allt. Man måste försöka själv först absolut men går inte det så söker man hjälp, så är det bara.
P.S Hoppas du får rätt på dina problem TS

Ställer absolut upp om du skulle behöva snacka