2012-07-08, 17:59
Medlem
cavaliers avatar
Jag tycker att det bra att man kan få säga vad man vill om underlägsna kulturer här, men jag råkade se att det finns en regel på FB mot "hets". Har den någonsin tillämpats? Bara nyfiken...
Citera
2012-07-08, 18:04
Medlem
endures avatar
Det är bara att använda flashbacks sökmotor med söktermen "1.03", så får du upp samtliga avstängda, varnade, etc.

Senaste användaren varnad för 1.03
Citera
2012-07-08, 18:09
Medlem
Det hade dock varit lite intressant att få veta vad han gjorde för att förtjäna det.
Citera
2012-07-08, 18:13
Medlem
Cpt.Obviouss avatar
Kan enbart tänka mig att moderatorer räknas som folkgrupper här på forumet.
Citera
2012-07-08, 18:13
Medlem
steveharrisffss avatar
Ligger den dock rätt på "integration och invandring"?
Citera
2012-07-08, 18:17
Medlem
cavaliers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av endure
Det är bara att använda flashbacks sökmotor med söktermen "1.03", så får du upp samtliga avstängda, varnade, etc.

Senaste användaren varnad för 1.03

Tack. Det borde jag ha kommit på själv... Jag skummade igenom hans senaste inlägg, men hittade verkligen inget som sticker ut jämfört med alla andra inlägg här. Vad ska man egentligen skriva för att bli stämplad med 1.03? "Alla <valfri etnicitet> borde torteras och slaktas"? Sådant är ju vardagsmat på FB, man bara skrollar förbi...
Citera
2012-07-08, 18:18
Medlem
Phal-o-Fuchs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av patwotrik
Det hade dock varit lite intressant att få veta vad han gjorde för att förtjäna det.

Man får väl söka på hans/hennes inlägg och gissa sig till
Detta var en sak som jag hittade som h*n hade skrivit tex som kanske skulle kunna vara anledningen:
https://www.flashback.org/p38032277#p38032277
Nu är det bara en gissning men så kan man kanske se vad folk gjort för att förtjäna det och TS kan kanske lista ut svaret på sin fråga genom att göra så

Men håller med dig lite... flashback borde länka till inläggen eller något i sina varningar och liknande så vi andra kan läsa, se och lära oss mer exakt
Citera
2012-07-08, 18:19
Medlem
Cpt.Obviouss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cavalier
Tack. Det borde jag ha kommit på själv... Jag skummade igenom hans senaste inlägg, men hittade verkligen inget som sticker ut jämfört med alla andra inlägg här. Vad ska man egentligen skriva för att bli stämplad med 1.03? "Alla <valfri etnicitet> borde torteras och slaktas"? Sådant är ju vardagsmat på FB, man bara skrollar förbi...

De inlägg som blir rapporterade brukar ofta bli borttagna också så möjligen därför du inte hittade något "ovanligt".
Att man snackar skit om olika folkgrupper är rätt vanligt, kan ju dock vara att denne VonEssen (och andra straffade för 1.03) har hetsat en specifik medlem när denne sade sig vara svart/jude/vit etc.
Citera
2012-07-08, 18:20
Medlem
Cognitive Dissidents avatar
Inlägget han blev avstängd för lär ju garanterat vara raderat eftersom det bröt mot reglerna.

Jag tror jag vet vilket inlägg det var, men kommer inte ihåg exakt vad det var han skrev.
Citera
2012-07-08, 18:32
Moderator
Lobengulas avatar
I&I => Flashback

/Mod
Citera
2012-07-08, 18:32
Medlem
cavaliers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cpt.Obvious
De inlägg som blir rapporterade brukar ofta bli borttagna också så möjligen därför du inte hittade något "ovanligt".
Att man snackar skit om olika folkgrupper är rätt vanligt, kan ju dock vara att denne VonEssen (och andra straffade för 1.03) har hetsat en specifik medlem när denne sade sig vara svart/jude/vit etc.

Det är möjligt, men varför blev det i så fall inte "1.08 Hot och personangrepp"? Ja ja, det är kanske inte så mycket att gräva i, jag blev bara nyfiken.
Citera
2012-07-08, 18:51
Medlem
Med tanke på att vi befinner oss på Flashback, så undrar man ju vad man ska behöva skriva för att göra sig förtjänt av den stämpeln. Nu tror jag förvisso inte det är särskilt vanligt att man stängs av av den anledningen, men då kan man ju spekulera lite i om det kanske bara är "Yttrandefrihet på riktigt... nästan."
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in